17 Kasım 1906 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

17 Kasım 1906 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

arzu idildigine atıf olunmakda ve bundan bazılarınca fevkalade korkulmakta olduğu rivayet edilmekdedir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Petersburg 3 Duma Meclisi intihabatına mübaşeret edilmiş olduğundan, etraf-ı memalikde şiddetli gürültüler his edilmeke başlamıştır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Moskova 3 Duma Meclisi'ne intihab idilecek a'zaların tefriki içün büyük telaş ve mudarebe olmakdadır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Kronstadt 3 İhtilal-i ahirede zimedhal olub, müebbeden kalebendliğe mahkum bulunan yigirmi beş bahriyeli firar etmişlerdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Petersburg 3 Tıbbiye Mektebi'nde ahiren zuhur eden karışıklıklar üzerine mekteb sed edilmiş ise de, karışıklığın önünü alamamışlardır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Paris 3 Fas'da Frenkler aleyhine şiddetli adavet devam ettigi, oralardan alınan malumatla te'kid edilmekdedir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Belgrad 3 Telef idildigi bildirilmiş olan Üsküb ihtilalcilerinden Gorki nam voyvoda, berhayat olduğunu isbat içün, çete efradıyla müsellah olarak Belgrad'a gelmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ TÜRKİSTAN [Mabad] Kürre-i Arz'ın nukat-ı sairesinde, aynı arzda bulunan sair mahaller ile mukayese idildigi takdirde Türkistan ikliminde şayan-ı kayd ve dikkat tefavütler runümadır. Arzen 17 derece daha şimalde bulunan Petersburg'da, (Dirni)'den yalnız bir derece daha soğuk olur. Taşkend'den mizan'ül harare ba'zan 27 ve Fergana'da kain (Namangon) mevkiinde gölgede 47 buçuk dereceye kadar ısındığı görülmüştür. Taşkend'in dağlık yerlerinde aynı tefavüt vuku bulmakdadır. Mesela Karakul Gölü üzerinde mart ayında gölgede 13 derece, güneşde 23 derece tahakkuk etmiştir. Hıfzıssıhha - Ale'lumum Türkistan iklimi sağlamdır. Bilakis kısm-ı suflasında şiddetle sulanan ma'mullarde ıstma (sıtma) vardır. Ba'zen bilhassa tehlikeli suretde icra-yı tesir ider. Dağlarda guşe altı oldukça kesretlidir. Baharda (Riştan) Fergana'nın bazı cihetlerinde Bahr-i Hazar sath-ı mailinde (sırt) ve (veba) hastalıkları oldukça umumidir. [Mabadı var] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İHTAR Bayram münasebetiyle [Ahali]miz iki gün neşr olunmayacakdır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İ'LAN Dobriç İslam gençleri, meşahir-i Osmaniyeden Yavuz Sultan Selim hazretleriyle Midhat Paşa, Mustafa Fazıl Paşa, Ali Suavi Efendi, Kemal ve Şinasi merhumların resimlerini, kartpostal şeklinde tab ettirdiklerinden, İyd-i Said-i Fıtr münasebetiyle mezkur kartlardan idinmek arzu edenler, idarehanemize müraca'at itsünler. Bir danesinin fiy'atı on santimdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Müdir-i mes'ul : Yunus Reşid ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Дpyж. пeч. "Paбoтникъ" - Новдизъ. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Oтгoвopeнъ peдaктopъ Юнузoвъ Рeшитъ.