28 Kasım 1906 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

28 Kasım 1906 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

papasların, kendileri içün hakikaten cennet demek olan kilisalardan çıkub aç kalmaktan ise, Fransa'yı bir kraliyete ve kendilirini bu suretle barındırmağa medar olacak olan, dahili bir din muharebesine teşebbüs itmeleri ve Fransa'yı kan içinde boğmaları haric az ihtimal degildir.   O halde İngiliz, Mısır meselesini zaten imza ettirmiş olmağla, Fransız dostluğundan rücu ve üzerine bir köpeki  musallat ettirmekde daima menfa'atdar olduğundan, bir vakit dünyalara sığmayan Fransız ğururu nasıl yire düşdi ise, bu def'a da daha büyük bir mağlubiyet ve ziyana duçar olması ihtimal dahilindedir.  Aman ne güzel! Aman ne eyi olur! * *   * Fas'ı neşriyat-ı dindarane ile istila etmek içün  bazı eşrafdan dessas karılar, ahaleden ianeler toplamak suretiyle dolandırıcılıkda bulunmuş. Fas'a, işte bu kadar papas kızı, bilmem ne kadar  ma'kulat ve meşrubat gönderdik diye defterler yaparak dolandırdıkları mutaassıblara  martaval atmışlar. Bu usta kibar karı, ilk evvel Marok maksad-ı mukaddesi namına cem'iyet teşkil ve balolar tertib ettigi sırada, kazları daha eyi   kandırub, yolabilmek içün, sabık Harbiye Nazırı (Etiyen)den  (Eugene Etienne) bir de mektub almış imiş. Harbiye Nazırı'nın imzasını tanıyanlar tabi, Harbiye Nazırı deyu, işde gayr-ı resmi suretde dahil olduğu zannında, hem zann-ı kavide bulunmuşlar. [Sabık Harbiye Nazırı, bu def'a Zat-ı Şahane'nin huzuruna, Fransa Sefiri'yle kabul olunan bir adamdır] Her ne hal ise kibar yahut kocakarı, bu def'a Paris cinayet mahkemesinde, bazı ianecilerin davası üzerine, dolandırıcılıkla takip olunmağdadır. Fas'ı neşriyat-ı dindarane ile istila! yimek balolarda raks ile ziyafetlerde zanparalarını konyakla sulamağa, şeftali dağıtmağa benzemez. Kan ister! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -{ BULGARİSTAN HAVADİSİ }- Dünki gün Sobranya Meclisi'nde ministırlar hususi akd-i ictima' iderek mesail-i mühimme-i cariye üzerine müzakerat ve mukarreratda bulunmuşlardır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Dün akşam Rus Sefarethanesi'nde Rusya Politika Me'muru tarafından, Hariciye Ministırı cedidi Gaspodin İstançef'ın şerefine bir ziyafet keşide iderek, umum devletler politika memurlarıyla, Gaspodin İstançef ziyafet-i mezkura med'uvven hazır bulunmuşlardır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Geçen akşam Saray-ı Prensi'de Belçika Politika Me'muru'nun Sofya'dan infikakı hasebiyle, fehametlu Prens hazretleri mumaileyhin şereflerine veda' olarak bir ziyafet keşide edilmiş ve ziyafetde düvel-i saire politika memurları da, Belçika Me'muru'yla med'uvven hazır bulunmuşlardır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Dersa'adet Kapu Kethudalığı Başkatibi Gaspodin Midheilofski bazı meailin suret-i hal ve ifası içün  muvasalat eylemiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Şehre yeni tayin edilmiş bulunan Bulgar Metropolidi sancak dahilinde bulunan ruhani devairi devr-ü teftiş içün çıkmış, Hasköy'de mumaileyhe fevkalade istikbal idilerek, ahali tarafından mazhar-ı hüsn-ü kabul görmüş olduğu müstahberdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~