28 Kasım 1906 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

28 Kasım 1906 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

- Ahali - Frenklerin her yazdığını oku. Lakin inanma. Her söyledigini dinle, yapma. Çünkü her yazdıklarında desise, her söylediklerinde yalan eksik degildir. Fransızla fesadın yalnız ilk harfi müşterek görünüyor ise de, fa'aliyetde mutabakat yokdur. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ "Serbest" risale-i muvakkatesinde "memuriyet mesleki" serlevhasıyla bir bend, mütala'a güzarımız olmuştur.  Fransız hükumet büdcesinde kaza ve nahiyelerdeki memurlarının mikdarı, beş sene zarfında 660.000'den 747.000 memura baliğ olmuştur ki, 87.000 artmıştır. Senede 16.000 memur fazla olmuş. Yine beş sene zarfında istatistiklere göre, zürra'ın mikdarı tam 250.000 aded tenzil etmiştir ki, senede 50.000 mikdarında azalmıştır. Bu nisbete göre zira'at, Fransa'da yakın bir zamanda, bir varmış bir yok imiş, olacak imiş.     Muharrir bundan sonra Çinlileri yahut zencileri Fransa'ya davet edip, bağ ve bağçelerini, tarlalarını sürdürmek ricasında bulunmağa mecbur olacaklarını acı acı yazıyor. Zaten herkes gözüni memuriyete diken bir memleketin batması zamanı yakın olduğuna alamettir.  Fransızların zürra'ı, sınai ve ameli mektebleri olmasa idi, şimdiye kadar "Serbest" muharririnin doğru sözlerini çokdan tasdik etmek şerefine nail olurduk! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -{ SON TELGRAFLAR }- Belgrad 14 Hersek ve Bosna'da bulunan muharririn, ahiren Avusturya hükumet-i mahalliyesi tarafından tard edilmeleri karargir olması üzerine, Sırbistan muharririni, Belgrad'da gayet büyük bir miting yaptılar. Avrupa devletlerine bir muhtıra tanzim iderek, Avusturya'yı bu yolsuz hareketinden dolayı protesto eylemişlerdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Moskova 14 Polis Müdiri'ne su-i kasdde olunduğundan dolayı, maznunen taht-ı tevkife alınmış olan sosyalistlerin vakada zimedhal olmadıkları, zimedhal olanların firar eylemiş oldukları, sosyalist cem'iyeti tarafından Romanya hükumetine bildirülüb, taht-ı tevkifde  bulunanların tahlye-i sebili istirham edilmiştir.  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 14 Zihne kazasının Küpköy karyesinde Rum eşkiyanın emriyle, Rum tarafından bir iki Bulgar telef edilmiş olduğundan, oralarının taht-ı inzibata alınmasına ve caninin ele geçirilmesine dair mahalli hükumetine emr-i şedid verilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 14 Selanik'de bir Bulgarın bila-sebeb tevkif idildigi bu kere tahakkuk etmekle, tahliye-i sebili icra edilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Madrid 14 İspanya ve Fransa devletleri müttehid'ül emel bir nota tertib iderek, Avrupa devletlerine göndermişler ve bu notada fas üzerine bir nümayiş-i bahri üzerine olan fikirlerini beyan eylemişlerdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Berlin 14 Tanca'dan alınan haberlere göre, orada vadi-yi isyanda bulunan Resul nam sergerde, Avrupa devletlerinin ahiren Fas hakkında akmış oldukları vaziyeti müdafa'aa ve def' içün rü'esa-yı usat ile müzakeratda bulunmakda imiş.  ____________________________________________________  Müdir-i mes'ul : Yunus Reşid ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Дpyж. пeч. "Paбoтникъ" - Новдизъ. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Oтгoвopeнъ peдaктopъ Юнузoвъ Рeшитъ.