2 Aralık 1906 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

2 Aralık 1906 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

Zat-ı Şahane pek yorgun ve namizac bir çehre ile arz-ı endam etmiş olduğu, Frenk gazetelerinde görülmüştür. Frenklerin tehdidi havi ziyaretleri bile murassa' nişanlarla tevlid ve istishal idiyor. Bu dever çok sürmeyecekdir. Petersburg'dan varid olan haberlere göre dünki belediye encümenleri icra eylediginde, hükumet-i müstebide tarafdarlarının, şiddetle intihablarına gayret idilerek neticeye intizar edilmekde ve bu intihabatın ilerüde Millet Meclisi'ne intihab idilecek a'zaların derece ve hüviyetlerine kafi ve kafil bulunacağı şimdeden zan ve tahmin edilmekde imiş. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -{ SON TELGRAFLAR }- Berlin 18  "Vitin" kasabasına yakın bulunan dinamit fabrikasında, dinamit i'malinde bir işti'al zuhur iderek, fabrika işçilerinden iki yüz kişi telef olmuş. Ateşin şiddetinden, yangının itfa'ına muvaffak olunamamıştır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 18 Yunanistan Kralı'na iade-i ziyaret içün İtalya Kralı'nın kuvvetli bir donanma ile gelecegi ve Pire ve Girit Adası'na da uğrayacağı şayi olmuş olduğuna rağmen, İtalya'nın Arnavudluk üzerine olan emelinin terviç ve teshili maksadıyla, Girit Adası'nın Yunanistan'a ilhakına, İtalya devletinin muvafakat etmiş olduğu zan ve tahmin edildiginden, Dersa'adet'de fevkalade endişe edilmekdedir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~ Bükreş 18 Romanya Millet Meclisi küşad olunarak, nutk-u iftitah-yi Krali, Baş Ministır tarafından kıraat edilmiş, mezkur nutukda Makedonya'da bulanan Romen milletinin terfih-i halleri te'min idildiginden, Yunanistan ile münasebetin kariben bir hüsn-ü neticeye iktiran ideceginden bahs olunmuştur. ~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 18 Serasker tarafından lüzumu olan seri' ateşli toplardan birçok topun sipariş ve ihzarı içün Kurup, Krauze (Krupp - Krause) fabrikaları sahibleriyle müzakerat ve muhaberata girişilmiş ve bu iki fabrika meyanında şiddetli rekabet ve fiyatlarda tenzilat icra edilmekdedir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~ Paris 18 Fransa'nın Tanca'ya donanma göndermesini, İspanya'da Hey'et-i Nüzzar'ın kabineden çekilmesini mucib olmasına rağmen Fransa ile İspanya arasında Fas üzerine olan muharrerat ve muhaberatın gerüye kalmasını mucib olmuştur. ~~~~~~~~~~~~~~~~ Madrid 18 İspanya Hey'et-i Nüzzarı isti'fasını vermiş ve yeni kabinetoyu teşkil etmek üzere Serbesti Fırkası reisi Mösyö Moro nam zata Kral tarafından kabinetonun teşkili havale edilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Roma 18 Yunanistan Kralı'nın İtalya'yı ziyaretinden bir hüsn-ü netice beklenilmemesini İtalya'nın Yeni Jurnal gazetesi Rumlara tavsiye etmekde ve İtalya devletinin menfa'atine muzır hiçbir icraatda bulunamayacağını yazmakdadır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~ Viyana 18 Dünki gün Tuna Nehri ile Romanya'nın İngiltere'ye sipariş etmiş olduğu askeri gemilerden iki adedi buraya muvasalat etmişler ve bunun Romanya'nın Glas İskelesi'ne müteveccihen ****** infikak eylemişlerdir. ___________________________________________________ Müdir-i Mes'ul : Yunus Reşid ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Дpyж. пeч. "Paбoтникъ" - Новдизъ. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Oтгoвopeнъ peдaктopъ Юнузoвъ Рeшитъ.