3 Aralık 1906 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

3 Aralık 1906 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

adaları umumen ve tabi'aten Japonya'nın muhibbi ve müttefiki olmuş olur. Evvelce bir nüshamızda beyan ettiğimiz vecihle, böyle müttefiklere nail olan f'aziletli bir millet ve hükumet ne yapmaz? Ne yapamaz? Hindistan ulemasından bir cem'iyet, Tokyo'ya gedip neşr-i İslamiyet ile meşğul oldukları ve zenginlerin verdigi paralar ile Japonya'da 27 cami' vücuda getirelecekini Frenkler ve matbuat-ı efrenciye telaşla kayd ve telakki idiyor. Zaten İslamları başlarının çaresi aramağa mecbur eden, medeni devletlerin hile ve politika ve sair desise ve entrikalar ile, sakin ve sükut bulunan milel ve akvamı soymak, aldatmakla iktifa itmiyerek hanesine, malına, memleketine, canına da göz dikmesi, sebebiyet verecekdir. Memleketleri istila olunan Cezayirliler, Tunuslular ve bugün onlar gibi olmağa mahum Faslılar, Japonya gibi bir devletin ittifak ve muavenetini aramak hakkından neden mahrum ad idilsin? " Zaruretler, memnu' olan şeyleri mübah kılar! " ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Sobranya Meclisi tarafından nutk-u Prensi'ye verilen cevabı takdim etmek üzere, Sobranya'dan tefrik idilen komisyon a'zaları, akşam Saray-ı Prensi'ye azimetle, hamil oldukları cevab layihasını, fehametlu Prens hazretlerine arz ve takdimle, ikmal-i vezaif eylemişlerdir. ~~~~~~~~~~~~~~ Bundan birkaç gün muhaddem, Türkiya'nın Sofya Komiseri, Hariciye Ministırlığı'na giderek, Sadr-ı Azam namına Bulgaristan'ın Türkiya'ya karşı yeni almış olduğu vaziyet ve politikasını ve bu politikanın Dersa'adetce hüsn-ü tesiri olduğunu ifade ile, bu yolda politikaya devam idilecek olur ise, Türkiya'nın dahi Bulgaristan amal ve efkarına iştirakden gerü kalmayacağını, ilaveten dermeyan eylemiştir. ~~~~~~~~~~~~~~ Hariciye Ministırlığı'na vaki olan müraca'at üzerine haricde bulunan Bulgar konsolosluğu vezaifini ifaya muktedir Bulgar gençlerinin talim ve terbiyeleri maksadıyla, hükumet hesabına bu gibi zevatın ihzarı içün bazı mahallerin küşadı tefrik eylemiştir. ~~~~~~~~~~~~~~ Dünki Sobranya meclisinde ministırlar ini'kad iderek Ticaret ve Ziraat ve Dahiliye Ministırlıkları tarafından verilen kanun layihaları tasvib ve tasdik edilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~ Sofya tüccarları dünki gün ictima'a davet edilmişler ve ahiren Sofya'da memurlara ve zabitana mahsus olmak üzere açılmış olan mağazalar ve ticaret müzehaneleri üzerine müzakere olunarak, ref'ini hükumetden istirhama karar verilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~ Sofya'da Niş Sokağı'nda henüz tevellüd eylemiş bir kız çocuğu atılmış ve hükumet tarafından bulunarak, kimlerin atdığı bilinemeyan bu veled Belediye'ye bakılmak üzere teslim edilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~ 19 numaralu nüshamızda, Silistire Encümen kasırından şikayeti havi mekteb bevvabının mealen derc ettiğimiz mektubunun, hakikat olmadığı ve sahib-i mektubun Ramazan-ı Şerif münasebetiyle mektebde bulunacak olan bevvab-ı daimi yerine muvakkaten tayin idildigi ve bevvablığa meşrut bazı hidmatdan mumaileyhin yalnız bevvab vazifesini ifa ettiginden fazla almaması icab ettigi, kasır efendi tarafından idaremize gelen bir mektubdan anlaşılmıştır. HAVADİS-İ HARİCİYE Begoğlu'nda Hafiye Reisi Fehim Paşa'ya bomba atmağla maznunen tevkif olunan Ermeninin kabahatsizliği tebeyyün