3 Aralık 1906 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

3 Aralık 1906 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

etmiştir. Diger iki Ermeni, taht-ı tevkif ve isticvaba alınmıştır. Bu meseleden bahs itmemek üzere gazetelere evamir-i ekide verilmiştir. Rusya'nın mülga meb'usan (Duma) a'zasından (Yovaniçki), Petersburg'da Amerikan Hoteli'nde taht-ı tevkife alınmıştır. Rusya hükumeti liberal görünenleri birer birer derderst ve tevkif idiyor. ~~~~~~~~~~~~~~ Polonya ihtilalcilerinin bir demir yol katarını soyub aldığı parayı, hükumet, her ne kadar ehemmiyetsiz göstermiş ise de, aşırılan paranın 1.427.000 ruble olduğu ihtilal komitesi tarafından resmen ilan etmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~ Tiflis civarında 15 ihtilalci, makinist üzerine ateş ve refikini cerihadar idince, makinst katarı durdurmuş, haydudlar ile candarmalar arasında idilen karşılıklı ateşden bir candarma telef olmuştur. Mütecasirlerden de hayli yaralılar olduğu beyan olunmağla beraber, demir sandık ihtilalciler tarafından zabt ve içinden paralar alınub götürülmüş olduğu tasdik olunmakdadır. (*****) Valisi'ne su-i kasd edilmiştir. Lakin Vali yaralanmıştır. Mütecasir ahz-u tevkif edilmiştir. Cani Avusturya tebaasından olub, ihtilal komitesinin emriyle bu su-i kasdı icra ettigini istintakında i'tiraf etmişdr. Bunu da yarın öbür gün sallandıracakları belli bir şey. ~~~~~~~~~~~~~~ Sivastopol'da ihtilal ve temerrüd eden askerlerin birçoğu müebbed kal'a bendliğe, ikisi kurşuna dizilmeke, divan-ı harb tarafından hüküm giymiştir. ~~~~~~~~~~~~~ Fransa meb'usanında Marok'un sulhen istilası içün 600.000 frank istenildigi halde [tabi ihtilal çıkarmak ve rüşvet vermek] bu suret-i kafi gelmedigi ve askeri ile zırhlılar sevki icab ettigi cihetle, Fransa eflar-ı umumiyesi, hükumet-i hazıra vükelasının telaş ve havf içinde bulunduklarını ima, Fransız gazeteleri de ilan idiyor. ~~~~~~~~~~~~~~ Sakin bir memleketi ihtilal ve kıtale veren medeni barbarlar olduğunu, sulhu ifsad eden canavarlar sulh-u umumi iddi'asıyla, insaniyet maskesiyle sokulan celladlar olduğuna misal ve delil bir degil iki degil! ~~~~~~~~~~~~~~ Fransa'nın Türkiya'da Musul Konsolosu (Dö Grand), Diyarbekir'den Musul'a gider iken Hamidiye efradı yolumu kesmek istedikleri iddi'asıyla, Konsolos ve maiyeti 300 kurşun kadar atdıkları ve bu suretle ibraz-ı şücaat ve mahall-i maksadlarına salimen vasıl olduklarını Frenk gazeteleri yazıyor. Herifler bela arıyor. Milletin namusu demek olan askere hakaret idiyor. Fransız Sefiri'yle beraber huzura çıkan sabık Fransa Harbiye Nazırı ve karısına verilen elmaslı nişanlar buna mükafeten olsa gerek! Ne diyelim? Türkleri böyle rezil edenlerin de ettirenlerin de Allah belasını versin. ~~~~~~~~~~~~~~ Petersburg'dan, politika müttehimi olmağla, Rusya'nın şimaline ve şarkına, yani Sibirya'ya 299 kişeden mürekkeb bir kafile gönderilmiştir. Uğurlar olsun! Moskof hükumeti hürriyetperver ve mücedded **** kamilen bitirmege azim etmiş. Yoksa Çar ve hükumeti bitecekdir. Lakin berikilerde onları ele geçirirler ise fenadır! Sırb Kral ve Kraliçesi'nin ölüleri üzerinde idilen hakareti Moskof ihtilalcileri