31 Aralık 1906 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

31 Aralık 1906 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

Sofya Rusya Politika Me'muriyeti vekaletinde bulunan Mösyö Diyaçenkov, Sofya'da nim-i resmi (Novak) gazetesine yazdığı bir mektubda, Sofya'da neşr olunan (Den) gazetesinin Poploz Romano gazetesi muhabiriyle Diyaçenkov görüşüb, Bulgaristan aleyhinde idare-i kelam eylemiş olduğuna dair yazdığı makaleyi, mumaileyh tekzib eylemiştir. Mısır Politika Me'murluğu'na tayin olunan Gaspodin Varnaca, mahall-i memuriyetine azimet hengamında istasyonda umum politika memurlarıyla Komiser Sadık Paşa tarafından teşyi' olunmuştur. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Sofya profesörleri akd-i ictima' iderek Danilof denilen profesöre Ministır Petkof tarafından idilen hakarete karşı ne yolda tedbir alınması lazım gelecegi hakkında müzakeratda bulunmuşlardır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Balkanlar şimendifer hudud-u iltisakiyesi hakkında olan karar, Sırbistan ve Romanya hükumetleri arasında imza idildikden başka, Bulgaristan ve Devlet-i Osmaniye'nin dahi iştirakleri matlub olduğu müstahberdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Sofya Darülfünunu cinayet ve cünha mu'allimi Gaspodin Menalaof, talebe ile Tırnova, Şumnu, Varna ve Rusçuk şehirlerindeki habishane ve müttehimlerin ahvalini tedkik ve o hususa dair gösterilen ulumda bir derece daha tevsi-i malumat etmek üzere azimet ettikleri müstahberdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Dün in'ikad eden Sobranya Meclisi irade-i Prensi ile ministırlıklara tayin idilen tahsisatların ve mesail-i sairenin tedkikiyle iştigal eylemiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Şehrimizde bulunan Bulgar tiyatro cem'iyetine san'atlarının terakkisi maksadıyla Ma'arif Ministırlığı tarafından 2.500 frank verilmiştir. HAVADİS-İ HARİCİYE -Avrupa Medeniyetinden Birkaç Levha-Paris'de neşr olunan (Musavver Ef'al-i Mütenevvie) gazetesinin bir nüshasında görülen resimleri arz etmek Avrupa medenileri arasında cinayetin dehşet ve derecesini takdire bir mikyas olabilir. Bu gazetenin ilk sahifesinde bir tarafda Madam (York) ile, iki evladının biri sağ, diğeri sol tarafında olduğu halde tasverleri resm olunmuştur. Diger tarafda bu iki sıbyanın yalnız kafaları bir masa üzerinde görülüyor. Asıl levha: Bir cani elindeki bıçağı ile masa üzerine çocuğu yatırmış kıtır kıtır keser iken, küçük hemşiresinin bu faci'ayı seyri ve kendisine de sıra gelecegini anlamasıyla duçar olduğu dehşet ve vaziyet hakiketen dehşet içinde dehşet tasver etmekdedir. Cinayet bervech-i ati suretde vuku' bulmuştur: İngiltere'de (Gran Rod) kasabasında Madam (York) isminde bir karı bazı işlerini tesviye içün çarşuya gider. Sokağa çıkacağı vakit iki iki evladını evde bırakır. Geldigi zaman ne görsün? Biri üç, diğeri dört yaşında olan, biri kız diğeri çocuk iki yavrusunun başsız vücudları kan revan içinde olduğu halde odanın ortasında yatdığını ve kafaların yan yana masa üzerinde durduğunu görür. Bir valide içün ne dilsuz vaka, şefkat-i maderane namına ne dehşetli levha! Aklı başından getmiş, saçını başını yolmağa koyulmuş olan karı, kiracısının üstü başı kan içinde olduğu halde polisler tarafından yakalanmış ve götürüldügü esnada, polise karşı son bir müdafa'ada bulunduğı halde kargir tesir olmadığını anlaması üzerine "kan isterim", "kan isterim" diye bağırmağa başlamıştır. (Şu'bebg) isminde olan bu cani kiracı furuncı