31 Aralık 1906 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

31 Aralık 1906 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

çırağı olduğu halde bir hayli müddetden beri işsiz kalmış olmağla, kirayı veremedigi ve bu sebebden karı ile kocası merkuma, şayed kendisine bir müddet daha iş bulumaz ise odalarında oturamyacağını beyan itmeleri üzerine, herif intikam içün çocukları katl ve idam etmiştir. Evvelisi günki nüshamızda, Paris'de çocukları yakmak içün teşkil eden bir kumpanya üzerine tahkikat cereyan etmekde ve bir ebe karının hanesinde, bir sene zarfında 103 misafir geldigi halde çocukdan eser görülmedigi, zabıtanın ebe karı ile hizmetcisini derdest ve tevkif ettigi bu şehr-i cinayetlerine bir küçük ilaveciktir. §§§ Bunlar malum. Merkez-i medeniyet olan İsviçre'den bahs idelim: (Haftalık Mecmu'a-yı Musavvere)de İsviçre'de vuku bulan bir cinayet tasveri münderictir. Bir kahve içinde bir herif elindeki bıçağıyla iki karıyı öldürmüş ve bu yerde yatdıkları halde, medeni cani diğerlerini öldürmek içün hücum ettigi sırada, karı donsuz, çıplak olduğu halde, pencereden atlayub sokağa uğramak suretiyle canını kurtardığını musavverdir. Gazete cinayeti ber vechi ati şerh idiyor: 62 yaşlarında Madam (Vetrovar) ismindeki karı İsviçre'de kain (Solor) karibinde bir misafirhane isticar etmiş, işletmekde bulunmuştur. (Grosanbaşer) isminde en namuslu ve itibarlı tanınan bir müşterisi diğerlerinden ziyade kahvede kalmıştır. Yalnız kaldığından emin oldukdan sonra, bıçağını çeküb hizmetçi kızın üstüne atılır. Gırtlağını keser, temizler. Alelacele 62 yaşında olan Madamayı beşer altı def'a yerinden saplar, tepeler. Karının iki baldızı kalır. Herif, bunların üzerine de yürür ise de, karılar donsuz çıplak olarak pencereden sokağa atlarlar. Kurtulurlar. (Grosanbaşer) gayetle namuslu, uslu tanınmışlardan ve irtesi gün dügün yapmak üzere olduğu tahakkuk etmiştir. Avrupalıların en birinci hassası zaiflere hücumdur. Karı ve kız kat'ili, sairlerinden ziyadedir. İşte bunun içün Türklere idilen iftiralarda, karıları öldürüyorlar diye ilanlar görülür. Kendilerinden pay biçerler. Türklerce zaiflere hele karılara hücum merdlik şanından degildir. §§ §§ Sokaklarda bastonlarıyla lambaları kıran, bağıran serhoşlardan ve müskiratın tesirat-ı tedriciyesiyle tahassun ve tecennün edenlerin ika' ve irtikab ettikleri cinayetden bahse hacet yok. Bunlar az çok cümlenin malumudur. Bizim taraflarda, bahusus Türkler ve Müslümanlar arasında çok şükür vuku'u asla işedilmeyen ber vechi ati suretde kıtal ve intiharlardan da bir danesi de arz itmegi münasib gördük. (Kohş) isminde bir Frenk, validesini katle tasaddi ider, bundan sonra kendi hayatına da kasd ider. Kendisini odasının penceresi kapağına asar. Rüzgar kapağı külliyen açar. Herif bir gümlekçe sokağın üzerinde asılı olduğu halde gelen geçenler her yerini görür. Ahali polis yukarı çıkub herifi kurtarmaları