4 Ocak 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

4 Ocak 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

İran Şahıyla veliahdı, Kanun-u Esasi'yi tasdik ve imza eylemiştir. Yeni Kanun-u Esasi mucibince, Şura-yı Devlet ile Şura-yı Millet teşkil idecek, Şura-yı Millet a'zaları ise Şah hazretleri tarafından nasb ve tayin idilerek, umur-u maliye ile işgal idecekler. Meb'usan Meclisi millet ve memleketin umuruyla iştigal ideceklerdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 21 Üsküb Candarma Kumandanı Bayram Beg'in, Üsküb ve havalisinde bulunan Arnavud haydud çetelerini def' ve tenkiliyle memur edilmiş olduğu ve oralarda bulunan Arnavud eşkiyaları hayyen ve meyyiten derdest eylemege başlanıldıgı istihbar edilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~ Londra 21 Amerika'da San Fransisko'dan alınan haberlere göre, Amerikalıların, Japonların hakkında oralarda ahiren aldıkları vaziyet gayet vahamet kesb eylemiş ve Japonyalılar aleyhine hükumet-i mahalliyenin aldığı tedbire rağmen, ahalinin kıyam eylemesini gazeteler yazub ahaliyi, Japonyalıların katl ve tardına davet eylemekde imişler. ~~~~~~~~~~~~~~ Viyana 21 Belgrad'da Kral Petro aleyhine mu'teberan-ı ahali ve zabitan-ı askeriye tarafından mühim bir su-i kasd tertib idilerek, müşarünileyhi tard ve teb'idle Sırbistan'ın cumhuriyet idareye tebdili ve bu meselenin iki üç aya kadar mevkii tatbik ve icraya vaz' içün bir cem'iyetin teşkil idildigi, Belgrad'dan terşih eden haberlerden müsteban olmakdadır. ~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 21 Zuhaf Alaylarından iki nefer, dünki gün Karaköy Köprüsü'nün iki başını alarak, iki saat kadar ahaliyi tehdid ve köprüden geçmelerini, silah bedest olarak men' eylemişlerdir. Saraydan gönderilen iki zabit ma'rifetiyle merkumları oradan def' eylemiş, orada bulunan polis ve jandarmalar, merkumları def' ve tenkil itmege cesaretyab olamamışlardır. Rivayete göre Zuhaf Alayları, vadi-yi isyanda bulunduklarına, iki neferin bu hali isbat eylemiştir. ~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 21 Begoğlu tarafında dünki gün ahaliyi isyana ve hükumet aleyhine davet ider birçok Jön Türkler, beyannamelerini polisler sokak divarlarında ta'lik idildiklerini görerek koparmışlardır. ~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 21 Zat-ı Şahane, Düvel-i Muazzama süferasından bazılarını davet iderek, saatlerce görüşmekde ve keyifsiz olduklarını bizzat müşahade eden süfera, Zat-ı Şahane'nin mütemadiyen siğaraları yakub söndürmekde idügü rivayet edilmekde biraz öksürükden muzdarip olduklarını söylemekdedir. ~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 21 Umum Donanma Kumandanı Hasan Rami Paşa, Bahriye Nezareti'ne Çanakkale'den getirilerek tayin edileden beri Osmanlı Bahriyesinin ilerüde his eyledigi ehemmiyete binaen, kuvva-yı bahriye-yi Osmaniyeyi bulunduğu halden bir derece-i aliye isal içün fevkal'ade meşğuldür. ___________________________________________________ Müdir-i Mes'ul : Yunus Reşid ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Дpyж. пeч. "Paбoтникъ" - Новдизъ. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Oтгoвopeнъ peдaктopъ Юнузoвъ Рeшитъ.