6 Ocak 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

6 Ocak 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

İstanbul 23 Karaköy Köprüsü üzerinde Zuhaf alaylarından iki neferin ahaliyi ve hükumeti tehdid maksadıyla icra eyledikleri ***** vatanlarında bulunan ta'allukatları taraflarından memleketlerinde Hükumet-i Osmaniye'nin bunlara tahmil eyledikleri vergüler üzerine takatfersa bir hale gelmiş olduklarından bahis ***** kabul eylemeleri üzerine vukuat ikaına mezkur askerlerin o münasebetle casir oldukları tebeyyün eylemiş olmasına rağmen etrafından vurud eden bu gibi isyan haberleri Dersa'adet'de pek mühim ve vahim vekayi'in zuhuru ihtimaline mebni, mehafil-i resmiye ve siyasiyede ziyadesiyle endişe edilmekdedir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 23 İngiltere Sefiri, Bab-ı Ali'nin ma'denler hakkında tanzim ve mevkii -i tatbike vaz' eyledigi nizamnameyi şiddetle protesto yapılmıştır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 23 Fransızların sene-i cedidesi mülabesesiyle İstanbul ***** vekili Mösyö Taci Fransa Sefir-i Kebiri'ne sene-i cedideyi tebrik içün giderek iki saat kadar görüşmüş ve bu görüşmek mehafil-i siyasiyede mühim ad edilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 23 İşkodra şehrine Yunan suyunun bir kanal vasıtasıyla götürülmesi ve mezkur suyun üzerinde seyr-i sefainin serbest olması maksadıyla rıhtımlar inşasını bir Türk kumpanyasına tevdi' edilmesine Zat-ı Şahane'nin muvafakat etmiş, en ilerüde Arnavudluk dahilini Adriyatik Denizi'ne ilhak etmek üzere bir şimendifer hattının dahi inşasını Türk kumpanyasına ihale olunmak üzere tedabire tevessül edilmesi lüzumunu, Zat-ı Şahane, lazım gelenlere havale etmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Londra 23 San Fransisko'dan alınan haberlerde, Amerikalıların, Japonyalılar aleyhine ahiren aldıkları vaziyet günbeyün şiddetini artdırmakda ve ahaliyi fevkal'ade galeyana gelüb, Japonyalıları şiddetle takip tehdid etmekde imişler meselenin önünü almak içün ne Reis-i Cumhur'un ve ne de Meclis-i Meb'usan'ın nasihati, ahali üzerine tesir itmeyerek, Japonyalılar ile muharebeden dahi fütur edilmedigini, ahali ilan eylemekde imiş. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Petersburg 23 Amelelerin kulübü, hükumet tarafından sed edilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Madrid 23 Reis-i Nüzzar, Fas'da tanzim idilecek polis müfettişliğine, İsviçre'den bir zatın, intihab ve tayini içün İsviçre hükumetine müraca'at eylemiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Madrid 23 Fas Konferansı muvaffakiyeti üzerine, İspanya Hey'et-i Nüzzarı Reisi tarafından bir ziyafet keşide edilmiş ve bu ziyafetde Fas üzerine olan İspanya'nın muvaffakiyeti ve menfa'ati, ziyafet-i mezkurda Reis-i Nüzzar tarafından izah idilirek nutuklar söylenmiştir. Kral Alfons (XIII. Alfonso) tarafından, Hersog (Dük) Aldamor'un (?) validesine Fas Hersoginyası (Düşesi) namı verilmiştir. ___________________________________________________ Müdir-i Mes'ul : Yunus Reşid ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Дpyж. пeч. "Paбoтникъ" - Новдизъ. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Oтгoвopeнъ peдaктopъ Юнузoвъ Рeшитъ.