29 Ocak 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

29 Ocak 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

-lerinizden mütehassıl mahzuziyet, kalbden kalbe merkuz telsiz telgraf şeklinde, hiç kimse tarafından mümana'at idilemeyecek bir cereyan devresine müşabih ad olunmağa sezadır. Bu vasıta ve vesile ile, hazin kalblerin irtibatından mütevellid hissiyat-ı müheyyic olsa bile, samimi olduğu mertebe ulvidir. Baki-yi istikbal-i vatanın te'min ve tealisini, ikbal-i milletin te'sis ve terakkisini ra'y el-ayn ve bizzat idrak etmek üzere, sıhhat ve afiyetlerinizin ifası aksa-yı emelimizdir. Filibe'de sevda-yı vatan ve millet caygir-i ulviyet olan bilcümle ihvan hakkında müteyemmin ve mübarek olmasını temenni ideriz. Mahmud Memduh, M. Talat, Hacı Mehmed, Kasım, Hasan Eminov, Fehmi, Ali Galib, Mustafa Şükrü, Dede Hüseyin, Rasim, Hakkı Rami, Koç Mehmed, Mehmed İbrahim, Hasan Faik, Necmeddin, Ref'et, Abdi, Mehmed Vefik, Hasan Tahsin, Zakir, Necib, Namık Fikri, Ahmed Tevfik, Salih Zeki, Tahsin, İzzet, Osman Naci, Derviş Salh, Kara Ahmed, Ferhad, Raşid, Kadir, Derviş Bekir, Tahir, Kudret, Kumcalı Ali, Kürd Hasan, Osman Pehlvan, Ragıb Ağa Beg ve efendilere: İyd-i Said-i Adha'yı tebrik vesilesiyle muhabbet-i mütekabile-i kadimeye ilave buyurulan iltifat-ı meveddetkaraneleri gülizar vatanda bir bahar-ı hoş-bu içinde teganni eden bülbüllerin aks-i sadası gibi latif geldi. O aks-i sada vatanda şiddet-i serma rüzgarına mukabil hükümferma olan zalam-ı istibdadın inkılab-ı dever ve mevsim ile def' ve ref'iyle, nesim-i nevbaharın vurudunı müştakane arzu ve tahattur ettirmiştir. Teşekkürat-ı azime ile mukabele-i tebriki huzuzat-ı yegane ad ideriz. Damad Hasan Efendizade Emin,Hamdi Süleyman, Numero 15 Mehmed, Hafız Mehmed Efendizade İbrahim Hakkı, Süleyman Rüşdi, Hafız Mehmed ****, Ahmed Hamdi, Mehmed Lütfi, Behlül Efendizade Mehmed Seyfeddin, Halid Girayzade Şerafeddin, Ali Haydar, Ali Ziya, Salih Osman, Ali Begz3ade mehmed, Rasim Begzade Fikri, Ali Osman, Kürkçü Koç Ali, Nazif, Hüseyin Begzade Rami, Hacı Ali, Bakkal Mustafa Rıza, Hacı Mehmedoğlu Mu'allim Mahmud Neşet, Musa Kazım, Kovukzade İbrahim Hakkı, Mehmed Boşnak Hüseyin, Şerif Hüsmen, Hafız Hatibzade Mehmed İlhami, Feridun Necati, Hasan Fehmi, Mu'allim Ali Fehmi, Hasan Fikri, Mu'allim Mehmed Şükrü, Hakkı Mehmed Emrullah habibullahoğlu, Ağa Beg efendilere: Evrak-ı muhaberatınız muhabbet ve uhuvvetden bir güldeste-i yadigar olmuştur. Mahaza evrak-ı muhaberatınız esna-yı tezahürde enva'-ı izhar makamına kaim ve felaket devrinde tatyib-i hatırda daimdir. Evet teveccühnamelerinizin mazruf bulunduğı hissiyat-ı vatanperverane, meşbu' bulunduğı rayiha-yı hürriyetperverane, havass-ı maddiyat ile kabil-i mukayese degildir. Güldesteler solar, revayih-i tabi'iye ve maddiyesi uçar, dilberlerin başlarında, genc ve ihtiyar bila istisna herkesin ellerinde bir mevki-i mahzuziyet tutan o güzel, en güzel, gonca çiçekler biraz sonra ayaklar altına düşer. Ne tezallüm-ü hal, ne şikayet, ne müdavele-i efkara muktedir olabilir. Lisan-ı halleri bile kabiliyet göstermez. Sizin varaka ve mektublarınız ise mazide hoşca geçen esrar-ı nihan gibi zevk ve muhabbetle saklanır ve her açdıkça hissiyat-ı rakika ve samimeyi, noktası noktasına arz ve tekrar ile tatyib-i hatıra badi olur. Binaenaleyh hadim-i ahali olan "Ahali"yi mukabele-i tebrik ile arz-ı teşekküre tevsit ideriz. __________________________________________________ Oтгoвopeнъ peдaктopъ Юнузoвъ Рeшитъ. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Дpyж. пeч. "Paбoтникъ" - Нловдивъ.