14 Mart 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

14 Mart 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

şartıyla Reis-i Nüzzar tayin edilmiştir. Müteveffa, Bulgaristan ve Düvel-i Muazzama'dan birçoklarının nişanlarını hamildir. Salı günü kapanması mukarrer olan Sobranya Meclisi kapanmamıştır. Gospodin Petkof'un vefatı sebebiyle her şey yüzü üstüne kalmıştır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Varna şehri belediyesi, memleketin i'marı ve belediye borclarını tesviye içün, Ceneral Banka'dan yüzde beş faiz olmak ve re'sül mal 86 buçuk olmak üzere 8 milyon frank istikraz olunmasını, Sobranya'dan istirham ve müsa'ade taleb itmesi üzerine, belediye-i mezkurenin bu karar ve talebi, Sobranya'da kabul ve tasdik edilmiş olduğu mahallinden yazılmakdadır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Evvelsi gün Reis-i Nüzzar Gospodin Petkof'un bir caninin kurşunuyla itlaf idildigi, şehrimizde haber alınur alınmaz, her yerde olduğu gibi mumaileyhi iltizam edenler pek çok müteessir olmuşlar ve ötede beride sosyalistler şiddetle takipe başlanmış ve hayli darb ve cerh vuku bulmuştur. Belediye tarafından sokaklara Gospodin Petkof'un vefatını ve ahalinin tesiratını havi ilanlar vaz' ve ta'lik edilmiş ve dünki gün mumaileyhin istirahat-ı ruhu içün kilisalarda sabahleyin saat dokuz buçukda dualar olunmuştur. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Lom Kazası'nda Birusarsi(Brusartsi) Karye'sinde Osman namında birisinin hanesinde yalnız bırakılmış olan dört yaşında bir çocuk her nasılsa evi tutuşturmuş ve kendisi dahi yanmıştır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Müteveffa Petkof'un cenazesinin hükumet hesabına kaldırılmasına Sobranya'da karar verilmiştir. Fehametlü Prens hazretlerinin teşriflerine intizaren, cenazenin defni te'hir edilmiş ve cesedi muhafaza içün, doktorlar balsamalamıştır. HAVADİS-İ HARİCİYE Selanik'den çekilen bir telgrafnameye göre, zabitler, dün Müşir'e bir arzuhal verüb, ecnebi zabitlerinin tahsisat ve ma'aşatı muntazaman ve dakikasında te'diye ve tesviye idildigi halde, bunların maaşlarının daima tedahülde kaldığını bil-beyan, ya iki aylık maaşlarının verilmesini, veyahut terk-i hizmet itmege mecbur olacaklarını beyan etmişlerdir. Müşir, İstanbul'a telgraf çekecegini va'ad ile beraber, Cuma gününe kadar para verilecegeni ümit ettigini dermeyan etmiştir. Birçok zamandan beri maaşları tedahülde kalan memurin-i mülkiye dahi, askerlerin davalarının suret-i faslına dikkat ve çıkacak neticeye göre, bunlar da hareket itmege karar verdiklerini yine telgrafın cümle-i tebligatındandır. Bu fena bir adet olacakdır!... Hükumet böyle maaşları asıntıda bırakacağına, birçok beyhude öküz besleyecegine, memurların mikdarından tenkihat yapmalı ve lüzumsuzlara izin vermelidir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul'dan çekilen bir telgrafnameye göre (Kalbaran) Kazası'nda Mart ibtidasında, toptan irtikab olunan katl ve cinayetin failleri 7 kişeden mürekkeb bir Rum çetesi olduğu tahakkuk etmiş olduğu gibi, bunların sergerdesi de (Matapas) namında bir Yunan zabiti bulunduğu zan olunmakda bulunmuştur. 15 kömürcü Bulgar katl ve itlaf edilmiştir. 3 mecruh Bulgar, firara muvaffak olmuştur. [Dimek Bulgarlar topu 18 kişi imiş.] (Zalaniçe) Karyesi'nin tekmil Rumları, çeteye yataklık ve kılağuzluk etmek töhmetiyle taht-ı tevkife alınmıştır. Bu Rum çetesi Yenicegölü civarında ihtifa etmiş olan diğer bir çeteye iltihak etmek üzere yol almıştır. Türkiya hükumetinin aldığı malumata göre, Mart ibtidasında