15 Mart 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

15 Mart 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

eyledikleri keşf edilmiştir. Hariciye Ministırı Gospodin İstançef muvakkaten Hey'et-i Nüzzar Riyaseti'ni kabul eylemiş ve Sobranya'da ekseriyet-i ara ile Gospodin Genadiyef'i, İstanbolistler (Aleksandar Stamboliyski) Partisi'ne muvakkaten reis intihab edilmiştir. İlerüde parti şefligine Raço Petrof'un tayini tasavvur edilmekde imiş. ~~~~~~~~~~~~~ Gospodin Genadiyef Dahiliye Nezareti'ni der'uhde eylemiş, Ticaret ve Ziraat Nezareti'ni dahi, Gospodn İstançef der'uhde etmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~ Rusçuk tüccarlarından İstefan Bebis amucası Dimiter Bebis'in hanesinde intihar eyledigi, Rusçuk'dan bildiriliyor. ~~~~~~~~~~~~~~~~ Fehametlü Prens hazretleri Sofya'ya avdet etmek üzere hareket etmiş ve Cuma günü Sofya'da cenaze alayında bulunması içün beklenmekdedir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~ Gospodin Petkof'un cenazesi, müteveffa Petkof'un Avrupa'da bulunan kerimesiyle beraber Sofya'yı teşrif buyuracakları Sofya'dan bildirilmekdedir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Gazetemizi tab' etmek üzere iken, Sofya'dan verilen malumata göre, Prens hazretleri dünkü gün saat dörtde Sofya'yı teşrif buyurmuşlardır ve yanlarında müteveffa Petkof'un kerimeleri dahi bulunmakda imiş. Bugün saat üçde cenaze defin idilecekdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ HAVADİS-İ HARİCİYE Japonyalı Prens (Fushimi) [Fushimi Hiroyasu], Japonya İmparatoru canibinden İngiltere Kralı nezdine memuriyet-i mahsusa ile i'zam olunduğu ve Prens'in Tokyo'dan hareket etmiş olduğu halde Londra'ya ancak Mayıs ayında muvasalat idecegi, bu seyahat meyanında Avrupa'nın bazı mahallerini ziyaret idecegi matbuata tebliğ olunmuştur. Japonya'nın müstakbelen hazırlandığı bir muhaberede, devletlerin alacağı vaziyeti tedkik veya tahmin ve teşrih içün Avrupa'ya Prens'i gönderdigi muhtemildir. Lakin muharebe ihtimaline mebni, Rusya'nın alelacele "terk-i silah" meselesini çıkardığı nazar-ı dikkate alınmaktan dur tutulmamalıdır. Herhalde Japonya - İngiltere münasebeti mükemmeldir. Zira malum üzere İngilizler herhangi millet ve kavimde bir kuvvet tahmin ve keşf iderler ise onu derhal rakibleri üzerine sevk etmekle hem düşmanı tedmir ve hem müstakbelen bir yeni rakibden tahlis-i giribana muvaffak olmakdadır. Bakalım, bundan elbet bir şey çıkacakdır. Bu ise (Duma)nın kat'iyyen lağvı halinde en ziyade mutasevver ve muhtemeldir zan ideriz. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Bir İtalyan mühendisin! [casus diyemiyorlar.] Anadolu'yu başdan başa gezüb ettigi tahkikate göre, Almanlar her yere yayılmış, tüccar, misyoner,mühendis [casuslardan laf yok!] ve her türlü adamları tekmil Türkiya'yı boydan boya kaplamış ve hiçbir güzergah ve geçid yerlerini hali bırakmamış olduklarını ve Alman birasını içmek şeref ve zevkine her yerde nail olduğunu ba'del beyan İngilizlerin Kıbrıs Adası'nı ve Basra Körfezi'ni bunlardan daha metin vaktiyle sağlam tutmuş olduklarından Almanların İngiliz zararına olarak şimdilik adim'ül imkan göstermekdedir. Anadolu'da Rumlar ticaretin bir mühim kısmını işgal, günden güne işlerini bütmekde olduğu halde Fransa