15 Mart 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

15 Mart 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

ticareti kuvvet ve nüfuzunu zayi' etmekde olduğunu hikaye ve ta'dad etmiştir. Bunlar hem Türkün memleketinde misafir olur, hem Türkün ekmegini yer, hem de daima Türkü zem ve takbihden hali kalmaz, iftiradan usanmaz nankörlerdir. İşte "ıslahat" bunların temizlemege aid ve münhasır olmalıdır. Bu hususda ıslahata cidden ihtiyac derkardır. Millet ister ise olur! "Ümid!" ~~~~~~~~~~~~~~~~ Rusya'da cahil ahali üzerine tesir ve nüfuzları gayrı kabil-i inkar olan papas güruhunun intihab etmek ve intihab olunmak salahiyeti sunuf-u saireye, hükumet-i mutlakece tercihen tasvib ve takdir olunduğuna, mevcud delail meyanında, (Sen Sinod) Meclisi ruhanisi (Çeramenç?) Manastırı rahibi bulunub, meb'us intihab olunmuş olan (Gregor Petrof)un,(Duma) ictima'ının devamı müddetinde, manastırdan vazifesi başından ayrılmasına müsa'ade gösterilmiştir. (Duma) kapandığı zaman yine mansatıra avdeti meşrut bulunmuştur. ~~~~~~~~~~~~~~~~ Fransızların Fas'ın birçok kasabalarında arazi iştira edip, telsiz telgraflar inşasına mübaşeret ettikleri, bu ise açıkdan (Elcezire) Konferansı'nın mukarreratına muhalif bulunmuş olduğu, Tanca'dan iddi'a olunmakda imiş. Bir memleketemüdahale, zaten haksız ve hukuk-u istiklaliyete muhalif olduğu halde, bunu tecavüz edenlerin, konferansdaki kararlarına balmumu yapıştırmak, belahetin ikinci kısmındandır. ~~~~~~~~~~~~~~~~ Paris'de evrakı zabt ve müsa'adere olunan Papa'nın Maslahatgüzarı Papas (Montanyani)nin kağıdları, Papa'nın, Fransa'nın umur-u dahiliyesinemüdahalesini ve İspanya Kralı'nın Paris'e seyahatine, Papa'nın mümana'at itmege çalıştığını müsbit olduğunu (Matin) gazetesi te'keden iddi'a ve tekrar idiyor. Bak, haşmetlü Papa hazretlerinin politikacılığına bak. Bir devletin umur-u dahiliyesinemüdahale en mühim ve müdhiş cinayetlerdendir. Böyle birmüdahaleye devlet ve millet bütün kuvve-i berriye ve bahriyesiyle müdafa'aa ve mukabele hukukunu haizdir. Buna hiç şek ve şübhe yokdur. Türkiya ve memalik-i saire-i İslamiyenin umur-u dahiliyesinemüdahale, Frenkler ve ecnebilerce bilakis sevab ve medar-ı iftihar ve menfa'atdir. Kapitülasyon (uhud-u kadime) yaldızlı habları, yankesicilerin kemendi makamındadır. ~~~~~~~~~~~~~~~~ - Garib Bir Hüküm - İsviçre dahilinde (Garizon) kantonunda bir kasab, bir kızın yanağını ısırmış. Bunun yeri kızın suratında kalub güzelliginitenkis ettiği iddi'asıyla, mahkemelere müraca'at olunmuş, hülasa kıza tazminat olarak ilk evvel hükm olunan 4.000 frank yerine bu def'a son mahkeme 6.000 frank hükm etmiştir. Acaba başka yerinden ısırmış olsa olsa idi cezanın derecesi ne olacakdı? 1300 senesi Edirne Hükumet Konağı'nda müteveffa Hacı İzzet Paşa'nın bir hükmü esnasında, bizzat Edirne 'de bulunmuş olan bir zatın ifadesi nazar-ı dikkatimizi celb etmiş ve bu hükmün buna münasebeti olmak üzere varid-i hatır olmuş olmağla burada zikrini münasib gördük: Fransız Konsolosu'nun kızının bacağını bir köpek ısırmış. Kızın bacağında yeri kalacağından bunun bir nakısa olacağı beyanıyla, köpegin sahibinden valiye şikayet olunması üzerine ve köpekin sahibi hiçbir vecihle tazminat i'tasına iktidarı olmadığından, Paşa, kızı ve siyah tüylü köpegi bil'celb kıza: