15 Mart 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

15 Mart 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

- Bacağını ısıran bu köpek mi idi? - Evet ta kendisi. - Bakayım hangi bacağını ve nereden ısırdı? - Kız sol bacağını açub göstererek, işte bakınız! Hacı İzzet Paşa köpegin sol bacağını tutdurarak: - Ha, sen de onun o kadar bacağından ısır, demiştir. Herkesde hayret! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ SON TELGRAFLAR § İstanbul 1 Sultaniye Mektebi şakirdanının tedrisatına nakısa gelmemek üzere, Gülhane Mektebi'ne talebelerin yerleştirilmesi irade olunmuştur. § İstanbul 1 Gümrükler meselesi üzerine Bab-ı Ali, Düvel-i Muazzama süferasına tebliğ edilmek üzere Almanya Sefiri'ne ikinci bir nota verilmiştir. § İstanbul 1 Gümrüklere yüzde üç zammı hakkında olan nizam ve talimat neşr ve ilana başlandı § İstanbul 1 İzmir'den vurud eden haberlere göre vilayet-i mezkureden taht-ı silaha alınan efrad-ı redife, bir muharebe zuhur itmedikçe, Anadolu'dan Rumeli kıt'asına geçemeyeceklerini amirlerine beyan olunmuş ve bunların sevkleri hakkında olan tedabire ita'at itmemişlerdir. § İstanbul 1 Amerika Sefiri, devlet matbuası tarafından teklif idilen mesail, Türkiya hükumetinden hal edilmedikçe Amerika müvaredatına karşı yüzde üç zammı hiçbir vakitde kabul idemeyecegini suret-i kat'iyede Osmanlı hükumetine bildirilmiş olduğundan bu mesele üzerine Bab-ı Ali ayrıca Amerika ile bir mukavele yapacağını va'ad ve Amerika Sefiri'ni te'min eylemiştir. § İstanbul 1 Üsküb taraflarında kuvvetli Sırb eşkiya çeteleri zuhur eylemesi üzerine, vilayetden sevk idilen asakir-i Osmaniye müfrezeleri, Kumanova taraflarında bunlara tesadüf etmekle Yakim (?) isminde bir sergerde ile dört arkadaşının meyyiten elde edilmiş oldukları haber alınmıştır. § İstanbul 1 Kumanova taraflarında bir Sırb çetesiyle, asakir-i Osmaniye aralarında şiddetli müsademe olmuş, bu müsademede asakir-i Osmaniyeden iki kişi şehid ve birkaç mecruh olmuş ise de, Sırb çetesinden dahi beş telefatla, altı mecruh olxduğu mahallinden bildirilmekdedir. § İstanbul 1 Vels Kazası'nda bir Bulgar çetesiyle, bir Sırb çetesi arasında birkaç günden beri şiddetli müsademeler vuku bulduğu haberi üzerine, üzerlerine asakir-i Osmaniye süvari müfrezeleri serhal sevk edilmiş ise de, daha bir netice hasıl olmadığı bildirilmekdedir. § İstanbul 1 Paris Sefiri Münir Paşa, Yunanistan ile Romanya arasında bir i'tilaf te'minine ve Sırbistan'ı dahi, Türkiya lehine celbe memuren Sırb Kralı'na ve Ulah-Rum meselesinin halli içün Romanya'ya gidecegi, mehafil-i siyasiyede beyan olunmakdadır. __________________________________________________ Müdir-i Mes'ul : Yunus Reşid ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Oтгoвopeнъ peдaктopъ Юнузoвъ Рeшитъ. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Пeч. "Св. Кирилъ и Методид"