31 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

31 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Romantik perde urultayın Tomantik dan sonra başladı. Genel Başkan nutkunu tamamlamış, şekilde alkışlanıyordu. sesleri bütün sinemayı kaplamıştı. İşte bu sırada, sahneye çı- kan merdivenin altında duran kızlı erkekli bir genç grupunun İn ç doğru ilerlediği görüldü. Ellerınde bır plâk tutuyorlardı. Bu Lozan zaferi münasebetiyle Gazi Mustafa — Kemal Lozandaki murahhas heyeti- perdesi bun- rin yapıcılarının başında C.H P. gençlik kollarının hediyesiydi. Sonra, gençlerden biri mikrofona geldi ve elindeki plâktan telgrafı 0- kudu. Daha ilk kelimelerde bütün sa- lon ayağa kalktı ve Büyük Atatürkün telgrafiı ayakta, huşu içinde dinlendi. Bu heyecan verici bir sahne oldu. Pek çok kişi göz yaşlarını tutamamış- tı. Kadınlar aglıyorlardı. İnönü geldi, yerine oturdu. Sıra Kasım Gülekteydi, Gene İdare Kurulunun raporunu okuyacaktı. Müt- hiş tezahürat koptu. Genel Sekreter en az Genel Başkan kadar alkışlanıyordu. İnönü gözlüklerini takmış, nutkunu o- kumaya başl mıştı.. Kasım — Gülek bahsediliyor ve hemen akabinde, teklif lerin G. İdare Kurulunda goruşulme— si sırasında Genel Sekreterin tüzü değişikliğine, mevsimsiz ve lüzumsuz olduğu mülahazasıyla muteriz kaldığı belirtiliyordu. Kurultayın açılış merasimi tamam- Kurultayda En iyi lanmış, — mücadele safhası başlamıştı. Bu mücadele evvelâ komisyonlarda ce- reyan edecekti. Mücadele ir çok komisyon kuruldu. Komis- B yonlar, her ilin teşkilât başkanı tara fından gösterilen birer delegeden te- şekkül ediyordu. Görüşülecek öyle mesele vardı ki, komısyonların sayısı 4 Hatta daha sonr "U- teci delegelerden mürekkep bir basın hile — teşkil edildi. Fakat ühim ikisi "Ana Dava- ile "Tüzük Komisyo- i Yu- Ateşli delegeler İtiraz AKİS, 31 TEMMUZ 1954 başkan seçiminedir YURTTA OLUP BİTENLER kadın kulisciler kolu muşaklar, — ikincisinde Gülekçiler ile Barutçular çarpışıyorlardı Çalışmasını ilk tamamlayan birinci- si oldu; orada maçı Sertler kazandılar. Bu sırada Kurultay umumi heyetinde delegeler politikten ziyade edebi kıy- meti haiz konuşmalar yapıyorlardı. dığı günkü şartlar içinde" fesini nasıl yapacağı meselesi vardı. Önümüzdeki belediye, muhtar ve il genel meclıslerı seçimleri bulunuyor- dü. €. nlara katılmalı mıydı, katılmamalı mı? — Bu, bir! İkincisi C. H. P. grupu Mecliste kalmalı mıydı, kalmamalı mı? Müzakereler hararetli oldu. Her iki fikrin faydalı ve zararlı tarafları lunduğundan her iki fikrin de taraftarı ve aleyhtarı vardı. Belediye, muhtar kolaylıkla varıldı, fakat Meclisten çe- kilme mevzuunda çarpışma daha şid- detli oldu. Bundan ne kazanılacaktı? İlhami Sancar: — Menderes demokrasisini, başına bırakalım, diyordu. Fakat bu, 1946'dan beri devam eden demokrasi tecrübesine fiilen son ver- yalnız fakat Meclisten çekilme hareketi kar- şısında — iktidarın, ne yapacagı, nasıl mukabelede bulunacağı, ne "reaksi- yon" göstereceği bilinmezdi. Sonra C. H. P. Meclisteki tek muhalefet partisi de değildi, Cumhuriyetçi Millet Par- tiside vardı. O kalırsa, P. nin çekilmesi seçimleri kaybeden bir par- tinin küskünlüğü olmaktan daha baş- 7