1 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

1 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Gençlerin pek çok motosiklet kazası yaptıklarını gö Atına belediye reisi, 1955 senesinin ılk gününden iti- baren 18 yaşından küçük olan kimsele- rin motosiklete binmelerini kat'i suret- te menetmiştir. (A.P.) * orino şehri, civarında aksi istikamet- lerden sür'atle gelen iki otomobil çarpışmıştır. Otomobille» hurda haline gelmişlerse de ikisinin de içinde bulu- nan altışar kişiye mucize kabilinden hiç bir şey olmamıştır. Hâdise halk arasın- da hayret ve dehşetle karşılanmış ve otomobil yolcuları hazreti Meryemi an- mak için tertip olunan bir merasime git- tiklerinden kurtulduklarını söylemişler- i News Week) A merikan otomobil sanayiinde tanın- mış ve 1908 yılındanberi çalışmak— olan bir şirket bu sene piyasaya sür- dugu arabalarla 50 milyonuncu ımalatı— ni amla nasebetle fabrikalardaki memur iş çilere mükellef bir ziyafet Verılmıştır (New-York Times) iss Evans adında bir genç kız diye kadar hiç rastlanılmamış bir kolleksiyon hazırlamaya başladığını, ga- zetecilere söylemiştir. Miss Evans kü- çük boyda fakat bir haylı kalın bir def- tere kendisini şefkatle öpen yahut da sevgi ile öpülmesine müsaade eden kal- burüstü şahsıy etlerin ımzalarını topla- maktadır. Şimdiye ka! d enç kız 123 tanınmış kımseyı bu sada ziyaret etmiş ve hiç birinden ne bır ed ceva- bı almış ne de — kovulmuştur. Miss Evans Amerikadan sonra, buse defteri ile birlikte Avrupa turnesine çıkacak de mir perde gerısı haraç her yerı dolaşa— caktır. Bu garip kız, kendisi ile görü- şen gazetecılere «en buyuk emelim, Mr. Churchill'i öpmektir» demiştir. Gazete— cılerden bırı kendisim — öpmek istediği zam, «— Şöhretiniz ve yaşınız bu- na layık degıldır » cevabım vermiştir. * (Nevre Week) D nyanın en iyi giyinen ve en şık kö- eği olan Fifi televizyonda halka takdim edilmiştir. — Fifinin bu takdim merasiminde spiker şöyle demiştir: İki defa sezaryen ameliyatı ge- du gördüğünüz gibi hiç — bozulmamış- tır. Gezmelerinde, sahibi ona en iyi cinsten astragan mant giydi Ak- şamları ise meşhi moda ustadı John Fisch'in elinden 1Ş izon kürkü ile bir başlık giymektedir. Bu sebeple dünyanın en şık köpeği unvanını ka- zanmıştır.» Fifi b erasimden sonra havlaya- rak dınleyıcılerı selâmlara ıştır. (Nafen) * F ransız maliyesi şimdiye kadar alı- nan sinema vergilerinin arttırılma- sına karar vermiştir. Buna sebep sine- 26 macıların fazla kazanç temin etmeler ve daha fazla vergi tediye edebılecek duruma girmeleridir. (New-York Times) B ab Almanya Federal — Cumhuriye- tinde bu sene yüz bin adet civa- rında televizyon makinesi imâl — edile- cektir. Bu imâlat için 45 milyon Mark ayrılmıştır. Bu paranın 25 milyonunu Radyo ve Yayın Şirketlerine, 20 milyo- nu da Posta idaresine verilmiştir. New-York Times) 36 saatte 6 çocuk Fakat imalâtçı değil, müstahsil 3 seneden beri kör olan Fransız dok- toru Albert Nast 36 saat içinde altı çocuk —doğurtmakla rekor - kırmıştır Doktor Albert — Nast - şimdiye kadar 2000 çocuğun ebeliğini yapmıştır. * S abık Mısır kraliçesi Neriman'ın te- davi ve ameliyat olmak üzere has- tahaneye yatması üzerine kral Farugun Cenevreye gittiği malümdu hu- susta Faruk. «—Ben eski karımı gör- mek için değil, saat ticareti için bura- ya geldım » demiştir. Yakın akrabala- kalıp kalmadığı sorulunca Faruk «— Şu kadarını söyliyeyim ki ben Neriman ile bir erkek evlât edinmek için evlenmiş- tim.» demiştir. (New-York Times) L ondranın tanınmış çiçekçilerinden John Woolman krizantem tohumla- rını rontgen şualarına tutmak suretiyle yeni tip bir çiçek yetıştırmege muvaf- fak olmuştur. Bu çiçeğin hususiyeti en az altı hafta müddetle tazeliğini muha- faza etmesidir. Çiçekçi bir gazeteci grubu davet ederek hepsine birer çiçek hediye etmiş ve altı hafta sonra kimbi- lir bu çıçek hakkında ne garip malümat verirsiniz» demiştir. (U.P, Ilacın insanlar için zararlı olduğuna inanan tanınmış bir Alman doktoru bilhassa basit rahatsızlıkların başlangı— cında kana karışacak ılaçların kat'iyen alınmamasını söylemiş ezlenin gli serin ile kolayca tedavı edılebılecegını bildirmiştir. için burnuna gliserin suyunu burnuna çekmesi (Daily Telgraff) K raliçe Elızabeth huzurunda verile- cek büyük bir müsamerede bulun- ması için, 22 yaşındakı guzel artıst Su- davet lunduğunu ileri sürerek bu dav detmiştir. (Daily Telegraph) B ir ev kadının mısafîrlerıne ikram et- mek Üüzere açtığı bir kutu balık konservesi içinden derisı fındık fareleri çıkmıştır. kadın, korkudan bayılmış, ve bir hafta müddetle sinirlerinden — rahatsız ol- muştur. Hâdise mahkemeye intikâl et- miştir. Fabrikanın sahibi o gün işine nihayet verdiği bır isçisinin bu oyunu kendisine oyna bildirerek, para cezası ile kurtulabılmıştır (News Week) * H er sene Güney Afrika'da 4.000 oto- mobil çalınmaktadır. Bunların çoğu bir müddet sonra harap bir şekilde bu- lunmakla beraber, bu sene 110 otomo- bilin izine rastlanmamıştır. rıca her ay 1000 kadar otomo- tesbit edilemediği anlaşılmıştır. (A.P.) P ortekız de derin bir kuyuya düşen r kadın mucize kabilinden 28 ay- lık çocugu tarafından kurtarılmıştır. Annesinin kuyuy: düştüğünü gö- ren bebek avazı çıktıgı kadar bağırma- ğa başlamış ve vak'a mahalline topla- nan halk genç anneyi kurtarmıştır. (Daily Telegraph) 922 senesinde Mahatma Gandhi'nin 1 hapsedildiği evi Bombay eyaleti sa- kinleri tarafından tarihi bir müze halin- de muhafaza edilecektir. (Reuter) *& Meşhur makyaj — mütehassıslarından Jean Destrees balo ve için yeni bir Bu yeni dekolte yerlerine dal ve yaprak resimle- ri yapılmaktadır. Bu yapraklar hususi surette satenden de yapılmaktadır. Bu tarz makyajın orijininin Hintlilerin ya- pıştırmalarından geldiği söylenmektedir. (News Week) AKİS, 1 OCAK 1955