23 Haziran 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

23 Haziran 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

BUNLAR HEP HAKİKATTİR gün — şehrimizde son derece enteresan bir hadise olmuştur. Bir müddetten beri sayıları haylı çoğalan sahipsiz köpekler geceleri ev- lerin önüne gelerek geç vakitlere ka- dar havlamaktadırlar, İki gün evvel Cedit mahallesinde gece köpek sesın- den uykusu kaçan A isminde bir v tandaş seslerin bir türlü kesılmedıgını görünce sinirlenerek dışarı çıkmış, kapının önündeki oldukça peği yakalıyarak kuyruğunu ısırmış- tır. Kuyruğundan 5 santim kadarı a- damın ağzında kalan köpek can acı- siyle kaçmıştır. Soylendıgıne köpeği ısıran Annı evi civarına kö- pekler artık gelmemektedirler. (Azim -İzmit) lanmış ve ve zavallı adamı hizmet- çinin elinden güçlükle kurtarmışlar- Yapılan muayenede hizmetçinin cinnet getirmiş olduğu anlaşılmış ve kendisi hastahaneye yatırılmıştır. Evin hanımı da hizmetçisinden şika- yetçi olmadığım bildirmiştir. (Balıkesir Postası) İzmir — Evvelki gün sarimizin Bası mahane semtinde 60 yaşların- da Fatma isminde bir dilenci yaka- lanmıştır. Yapılan tahkikatta bütün dişleri altın olan Fatma'nın 4 otobü- sü, 2 apartmanı ve muhtelif banka- larda mühim miktarda parası olduğu anlaşılmıştır. (Yeni Adana) İhtiyar çöpçü ve yağmur "Aşağım sıcak tut, başını serin..' A nkara Şehrimizde — enteresan bir hadıse olmuş, bir hizmetçi, ha- nımım banyo dairesine hapsetmiştir. Bahçelievler semtinde oturan şehri- mizin tanınmış şahsiyetlerinden biri- nin hizmetçisi, saat 16 sıralarında birden bire cınnet getirmiş ve hani mının üzerine atıl. rak "Koc senı sevmiyor, beni seviyor." diye bağırıp çağırarak, banyo odasına kilitlemiş- tir. Bundan sonra çırıl çıplak soyu- nan hizmetçi, kapının karşısına ge- çerek evin beyini beklemeğe başla- mıştır. Bir aralık kapı çalınınca gelen şahsın kim olduğuna dikkat bile et meden boynuna sarılmış ve öpüp sev- meye başlamıştır. Bu halden fena halde şaşıran ve eve siparişleri bı- ak üzere gelmiş bulunan bak kal feryadı basınca konu komşu top- AKİS,22 HAZİRAN 1956 A ntakya — Şehrimiz fırınlarından irinde pışırılıp, satılan bir ekme- ğin İçerisinden kocaman bir fare çık- mış ve belediye tabipliği mezkür fi- rının kapatılması için başkanlık nez- dinde teşebbüste bulunmuştur. Fakat, Belediye Başkanlığı fırını kapatmamış, yalnız, fırın inin 50 lira cezanın ödenmesine ve fare- nin görüldüğü gün çıkan ekmeklerin toplattırılıp imha edilmesine karar vermiştir. (Yeni Adana) B Şehrimizde garip bir ha- dise dıze olmuştur Stadyum bekçisi Kadri Oğ bir evin satış mua- melesini yaptırırken 20 yaşındaki kı- -1 Yurdanurun nüfus kütüğüne er- kek olarak kaydedildiği görülmüş ve yoklama kaçağı sıfatıyla hakkında muameleye tevessül olunmuştur. Yur- ur, akolda, "görüyorsunuz ki kızım" demiş, fakat derdini dınlete- memiştir. mahkemeye müracaat ederek erkek olmadıgım şahidlerle tesbit ettirmek istemiş, m: kızın adil tabibe şevkini — kararlaştırmıştır. Yur run elinde ğıdında kız ol- duğu yazılıdır, kütükte ise erkek gö- rünmektedir. (Azim - İzmit) T ürk Adliyesinde dava bakma re- koru bugün şehrimizde kırılmış- tır. Bursa Birinci Sulh Ceza Mahke- mesi dün sabah 9,30 dan 11,55 e ka- dar 37 davaya bakmak suretıyle but rekonın sahibi olmuştur. ci Sulh Ceza Mahk esinin! saat 25 dakikalık bu kısa müddet zarfında baktığı davaların biri tra- fik, diğer 36 sı da ormanla ilgili ha- diseler teşkil etmekteydi. u rekoru Hakim Nihal Demirel sağlamıştır. (Yeni Ant - Bursa): Babaeskinin Taşağıl bucağında Sü- leyman Sarar adlı bir vatandaşa ait keçi acaip bir doğum yapmış ve bir geyik dünyaya getirmiştir. eş santim uzunluğunda boynuz- ları bulunan bu geyik yavrusu bucak halkım hayrette bırakmıştır. (özdilek - Luleburgaz) e 'Turgutluda son günlerde eşine en- der rastlanan bir hadise cereyan etmiştir. azı üfürükçülere inanan evlen- me çağındaki birçok genç kız, karın- ca yuvalarından çıkardıkları bugday rı su ile abdest 21 gün sonra dünya evine girecekle- rini ısrarla söylemekte ve sabahları uğday tanesını de yuttuklarım ilâve etmektedır u garip manç, dul kadınlarla, henüz evlenmemiş kızlar arasında günün modası haline gelmiştir. Yeni Adana) Uşak — Şehrimizde sinema sahip- leri arasında başlayan rekabet do- layısiyle, Uşakta sinema fiyatları beş kuruşa düşmüştür. Bu ücretin iki ku- ruşu beledıye hissesi olarak alınmak- tadır. Bu a bir sinema sahibinin fiyatı yüz paraya indireceğini bildir- mesi üzerine diğer sinema sahipleri de kendi aralarında toplanarak du- huliye ücretini İki kuruş olarak tes- bit etmişlerdir. Bu yani fiyatın ne zaman tatbik edılecegı bildirilmemiş- tir. Sinema sahipleri sırf rekabet için sinemayı bedava oynatmak istemek- te fakat buna belediye mam olmak- tadır. (Yeni Konya) 29