21 Eylül 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

21 Eylül 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

LA Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl : 4 Cilt XI, Sayı : 176 Rüzgarlı Sok. Ovehan Kat: 3 Daire: 7 . P. K. 5. 18992 15991 (lİdare) Fiatı 60 Kuruş 82 — Ankara (Yom İşleri) Müessisi Metin TOKER AKİS Neşriyat — Ltd. Şırketı İmtiyaz sahibi ve yassı islerini Yü ılen idare eden Mesul Müdür: Tarık HALULU adına Umumi Neşriyat Ağüdürü Hamd. AVCIOĞLU Teknik — Sekreter İlhami SOYSAL Karikatür: TURHAN Fotoğraf: Hüseyin EZER Osman ÖZCAN ASSOCIATED PRESS TÜRK HABERLER AJANSI Klişe: Desen Klişe ATELYESİ Müessese Müdürü: Mübin TOKER Abone Sartları: 3 aylık (12 nüsha) : 6 Lira 6 aylık (25 nüsha) : 12 Lira 1 senelik — (53 nüsha) 24 lira İlan — Şartları: & renkli arka kapak (Tam sayfa): 350 Lira Kapak içi 800 lira, metin sayfaları Santimi 4 lira. Dizildiği Rüzgarlı Ma Tel : 16221 19.9.1957 ve Basıldığı yer: tbaa — ANKARA Basıldığı tarih : Kapak resmimiz Münir Akyürek Seçimin teminatı Kendi Aramızda Politikacılar hakkınqa ikmet Bayur'un İsmet İnönüyü hedef tutan Meclis konuşmasını üzülerek okudum. Doğrusu — Atatürk devrimlerinden bahseden ve oturup bir de devrim tarihi kaleme alan bu poli- tikacının hangı nıyetlerle hareket et- tiğini anlam güç bir iş değil. Ba- yur şahsıyal yaptığı gibi Turkıyenın tarihini de tahrif yolunu se- Hayret, bin kere hayret.. Bir i İ i yazsın, öyle mi? Nerede kaldı ilim adamının tarafsız- lığı? Ama diyeceksiniz ki Bayur ta- rafsız bir milletvekilidir.. O zaman millet hükmünü çoktan verdi. Şurasını nedense unutmuşa benziyoruz: İnönü tarihi yapan, Bayur ise onu yazan kim- sedir. Ama bundan sonra Bayura ta- rihçi demek için kendimizi bir hayli zorlıyacağımıza, sıkıntı — duyacağımıza hiç şüphe yok. Kahraman Aksu — Malatya ikmet Bayur'un en az kendisi ka- d devrimci olan bu memleket insanlarına mürteci demiye ne hakkı var? Devrimcilik, vatandaşlan birbiri- ne düşürmek mi demektir? — Manevi değerleri tahrip mi demektir? Yoksa Hikmet Bayurda bir vasıf haline len şahıslara kara çalmak alışkanlığı mı demektir? Bu milletin ona öğrete- ceği pek çok ders vardır. D. P. ye ya- ranmak için islediği bu büyük hatayı tarih affetmiyecektir. Atatürk'ün çiz- diği yola tamamen aykırı bir istika- mette seyredenlere, doğrusu devrim kelimesi büyüklük değil, küçüklük vas- fi kazandırıyor. Erdoğan Timur - Kırşehir M etin Toker'in hapishaneden çıka- ağı günün yaklaşlıgına dair ha- berinizi memnunlukla . Memle- ketimizde demokrasi çılesı çekenlerın artık çilesi doldu mu dersin Hap hanelerimizi dolduran bunca hurrıyet mücahidinin artık gün ışığına kavuşa- cakları günü sabırsızlıkla bekliyoruz. Metin Toker belki bunlardan bir tane- sidir. Mücadelesine ayni hürriyet aş- vvetiyle sustu - rulamıyacağını artık iktidardakiler de anlamalıdırlar Kemal Kaner - Manisa M ecmuanızın 170 inci sayısında se- cim kampanyasında eşitlik olma- yacağından bahisle "İktidarı tutanlar her türlü imkândan faydalanacaklar, Radyolarda — propoyandalarını — yapa- caklardı" diyorsunuz Hemen arzedelim ki emsali görülme- miş kalkınma hamlelerinin Vatan sat- hındaki neticesini bilmiyorum ama, koskoca Derince her an anbeleye kal- kan ve geceleri gözleri bozan bir elekt- rik yüzünden bu nimetten istifade ede- miyecektir. Kendi namımıza bu babda erıdışerıızın yersizliğini hatırlatmak is- edik. İsmet Erbat - Derince Seçımler hakkında şbırlıgıne dair İktidarın hemen se- mler arifesinde almış olduğ Iedbirler bir takım söylentilere yol açtı. Bu arada C. H. P. nin muhale- feti tek başına temsil ederek seçimle- re girmesinden ve diğer taraftan da bölge taksiminden bahsedenler var. İş- karşısında beğenmediği iktidarı yerin- den etmek için mutlaka kanunların a- çık kapılarını aramak mı gerekir? Pâr- tiler birleşse de birleşmese de seçmen vatandaşlar tek bir noktada zaten bir- leşmiş bulunuyorlar. O da iktidardakile- ri başlarından uzaklaştırmaktır: Fiili bir işbirliği çaresi bulunamazsa da seç. menlerin bu azimli hareketi hakikati nasıl olsa meydana koyacaktır. Necati İrez - Konya KİS'in geçen sayısında Osman Bölükbaşının kızından bahseder- ken "Hurrıyet dunyaya geldı inşallah . İktidar seçimi kazanırsa -ki buna ihtimal bile vermiyorum - asıl hürriyeti o zaman arıyacağız. Şimdiki durumu bize köşe-bucak aratacakları- na asla şüphe etmiyorum. Hürriyetle- 1 kısma metodlarına bihakkın vakıf o0-- an D. P., kim bilir o zaman hangi yeni usullerle vatandaş kargısına çıka- cakdır? Bunu düşünmek, bana nedense ir korku vermiyor. Çunkı basın hür- riyetinden tutun da hakim teminatına, - — min — hortlamasına reyleriyle müsaade etmiyecektir. Mevlüt Erdil - Sivas S eçimler arifesinde İktidar gazete- lerinin iyice bozulan ağzına bil- mem ki ne demeli, neye yormalı? Şu milletin hayır duasıyla işbaşma gelmiş bir iktidarın malüm akıbetinin yaklaş- ması sebebiyle kapıldığı bu tehevrür, bu sövme, bu küfür edebiyatı acaba normal karşılanabilir mi? — İktidarda kalma ihtirasının bir partiyi — böyle durumlara düşürmesini biz dikkat ve ibret gözüyle takip ediyoruz. Ama u- nutmasınlar ki her Allahın günü -çat- lak bir plak gibi saldıkları- siyasi ah- lâk lâfın; edenler de yine kendileridir. Necmettin Ersü - Ankara