8 Şubat 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

8 Şubat 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Futbol Kim kazanacak?.. I stanbul liginin gecen seneki son maçı oynanmadan önce, meraklı- lar görülmemiş bir heyecan içinde kalmışlardı. Puan cetveli bir duruma girmişti ki, iki puan farkla 1kıncı vaziyette bulunan Fenerbah- son maçında Galatasarayı yen ndi- gı takdirde, düzgün gol averajı ile İstanbul Lıg şampıyonlugunu elde e- decekti. Bu maçın unutulmaz şahne- leri, otuz bin kişinin hatıra dağarcı- ğına katılmış olsa gerekti. Baştan sona Lig lideri giden — Galatasaray maçı 0-3 kaybetmiş ve — Fenerbahçe Şampiyonluğu tek maçta yakala- yıvermişti. İstanbul liginde böyle en- teresan hallere sık sık rastlanmazdı. Fakat artık inanmak gerekti ki, e- kipler arasında eşite gıden teknık denge, İligde, gorulme iş heyecanla- TI yarat k ehemmiyeti kazanmışt Bu sezi açları şampiyonluk a dayları Fenerb ve Galatasaray kadar, henüz uçunculükle onuncu- luk arasında durmadan yer değişti- ren diğer yedi ekibin, son düdüğe ka- dar cetveldeki kati yerlerine ulaşa- mıyacaklarım göstermişti. Şurası muhakkaktır ki ligin sa- dece ilk iki yerini kazanacak iki e- kip .belli olmuş durumdadır. Bun- lar Fenerbahçe ve — Galatasaraydır. u iki kuvvetin alışılmış yerlerinden bu defa ayrılmaları için Öyle büyük tesadüfler, oyle iri sürprizler lâzım- dır ki, daha şimdiden bu çiftin ilk İkiye kurulacaklarına inanmak ge- rekir. Fakat asıl mühim inceleme bundan sonra başlar: Hangisi öne atlayacak? Geçen yılın birincisi Fe- nerbahçe mi yoksa bu sezon da dai- ma lider olarak gelen Galatasaray ..m? Geçtiğimiz hafta zorlu bir Bey- koz maçım 0-1 kazanan Galatasaray, maç değeri bakımından Fenerbahçe ile aynı duruma girmiş, fakat da- ha önce elde ettiği çok ufak bir ave- raj farkı ile liderliğini devam ettir-. mistir. Tarafların ehemmiyetle takip edilecek maçları ikidir: İstanbulspor ve Beyoğluspor. Bunlar dışında Ga- latasaray sadece Emniyetle, Fenerbah- çe Emniyet ve Kasımpaşa ile oyna- yacaktır. Geçen senenin tam aksine iki büyük takımın son maçları, ligin son üç takımına tesadüf etmiş ve Istanbulspor hariç, meraklıların zih- ninde "işte averaj .ekipleri, kim faz- la atarsa kazanır” fikri doğmuştur. Maamafih. Galataaarayın ilk yarıda Emniyet karşısında — uğradığı 2-2 lik mü hış ,çelme, — Fenerbahçenin son çeyreğe kadar golsüz giden Bey- oğlusbor maçı düşünülmüş müdür? Elbette hayır. Fakat bugün durum artık çok başkadır. Puandan başka yenilecek veya atılacak sayıları da— hi titreyerek göz önünde bulunduran ve bu baskı altında maç oynayan 34 s. P O R Galatasaraylı Metin iki liderin kazanmak korkuları yanın- da averaj yapmak mecburıyetlerı de bir dev gibi yuksel iş, kaçan sayılar ekipleri belki şampiyonluktan uzak- laştırırken, Galatasarayın Adalet ma. çının ilk iki çeyreğinde yediği bir Çift gol çok şeye mal olmuştur. El- bette böyle kritik bir durumun deh- şet verici dedikoduları olacaktır. Tam tabiri ile "kapıları açmak" gene 1lâ- fi çok edilen bir mevzu olmuş, Bey- oğlusporun Galatasarayla olan "sokak arkadaşlığı" Fenerbahçenin büyük rakibe gol atanlara para dağıtan ka- nın kadar zengin idarecileri teknik, takım oyunu veya bugunku formdan fazla öne — sürülmeğe — başlanmıştı. Böyle şuphelı ve spor zihniyeti ile kabili telif olmayan berbat düşünce- ler bir yana, yapılacak tetkik ne ne- tice verecektir, İstanbulspor, her za- manki gibi gene Galatasaray için da- ha, tehlikelidir. AKİS çıktığı sırada Fenerbahçe en rahat maçını oyna- mış ve Emniyeti son ümidi olan bol gollü bir averaja sokmuş olacaktır. Hafta sonu gözler Galatasaray İstan- bulspor maçına çevrilecek, bu ara da- kümeden düşmek tehlikesini cıd— di olarak bertaraf eden ve hali hazır- da enfes bir defans fu tbolu oynayan Beyoğluspor iki şampiyon — adayını kesif, müdafaası içinde paralamak için hazırlanacaktır. Herşeyden son- ra son söz söylenmelidir: Muhte- lif sebeplerle istikrarım kaybeden Galatasaray ekibi halen — liderliğini temin eden çok ufak bir averaj far- kına rağmen, gittikçe hücum hüvi- yeti kazanan çok sağlam gerili Fe- nerbahçeye nazaran elindeki — ufak avantajı kaçırmak üzeredir. Galata- saray, Kasımpaşa maçı hariç eski golcü hüviyetinden çok uzakta gö- rünmüştür. Bunun yanı sıra Fener- bahçe hücumda çok yüksek bir yüz- deye çıkmış, en sağlam defanslı Vefa ve Beykoz gibi ekiplerin — gerilerini dağıtmıştır. Elde edilen gol — sayısı belki azdır, fakat hakikat şudur ki, Sarı Lacıvertlı ekip cok daha tesir- li bir futbol oynama yoluna girmiş- tir. Ob_ıektıf bir inceleme sonunda ilk iki yer için mühim, söz şöylece söy- lenmelidir: Fenerbahçe son dört ma- çında, rakibini kendinden yukarıda tutan gol averajı farkını kapatmak durumundadır. Bu ise, geçen yılın şampiyonuna yeni bir kupa hediye edecek haldir.. Ligin en aşağı şampiyonluk ka- kar ilgi çeken mücadelesi üçüncülük içindir. İkinci devrenin geçen haftaya kadar yenilmeyen Beşiktaş ekibi, ü- çüncülük yolundaki büyük rakıbı İs- tanbulspora 0-1 kaybettikten sonra iddiasından belki de tamamen uzak- laştı ve yerini Sabrı Kirazın dinamik futbol ordusu Vefaya bıraktı. Şimdi üçüncülük yolunda gözler İstanbul- spor . Vefa maçına çevrilmişti. Bu- nunla beraber Vefanın henüz Adalet gibi çetin* bir rakiple -ki Adalet sa- dece saha içinde çetin, idarede halâ sonunculuk mücadelesindedir. oyna- madığı düşünülürse, üçüncülük san- sının lstanbulsporda olduğu görülür. Vefanın iki büyük maçındaki başarı- onu uçunculuge kaybı Beşiktaşı dördüncülüğe yükseltecektir. Ancak Beşiktaş için en normal yer, geçen seneki yeridir. İkinci grupla sondakiler arasın- da sallanıp duran Beykoz, Beyoğlu- sporun bir üstüne atlamış fakat par- lak mücadelelerini aratmıştır. Bu e- kibin dördüncülük, hattâ üçüncülük için yaptığı çekışmeler bir hayli yıl geride kalmış bulunuyor. Beyoğlu- spor ise, sondan sıyrılıp puvanını dü- zeltmiş, Adaleti dahi diğer ikinin a- rasında bırakmıştır. Ancak Adaletin düşme tehlikesini silkip atacağı söy- lenebilir. Ligdeki üçüncü müthiş mücadele talihsiz Kasımpaşa ile nereden ba- kılırsa bakılsın ikinci kümeye düş- meğe hak kazanan Emniyet arasında bu hafta olacaktır. Kasımpaşanın bu mücadelede galip çıkarak lâyığın— lâyığım vermesi umumi arzudur. Fa- kat Lâcivert Beyazın bir türlü üze- rinden atamadığı talihsizliği — acaba bu defa da kendini gösterecek midir? Ligin bugün çizilecek grafiği — a- şağı yukarı budur. Fakat, — meşhur sahamızda şöhretli hakemlerimizle, para savuran idarecilerimizle bir gra- fik çizmek ihtiyatsızlıktır! Herşey olabilir. Hattâ Galatasaray şampiyon olurken, Emniyet kümeden düşmez Bizim futbolumuz bu; hiç belli olmaz. AKİS, 8 ŞUBAT 1958