29 Mart 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

29 Mart 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

s P Basketbol Üç kişilik şampiyon I stanbul Basketbol .maçlarının son müsabakalarından biri, doğrusu aranırsa Basketbol meraklıları için hayli eğlenceli geçmiş, gülmekle hay- t etmek arasında karar veremeyen seyırcıler Spor Sarayının nadir gö- receği sahnelere şahit — olmuşlardı. Maç, Modaspor - Darüşşafaka karşı laşmasıydı Son üç dakikaya girme- n çok önce, faullerini tamamlaya- rak oyun dışı kalan Modasporlu bas- ketbolcuların yerine yedek , oyuncu sokamayan Mavi Beyazlı ekıbın Co- aeh'u zor duruma düşmüş, — bunun yanı sıra İstanbul liğinin 3 numa- ralı takımı Moda da beş kişilik Da- rüşşafaka ekibine karşı. sadece 3 0- O R Modaspor yıllardan beri aynı o- yuncularla idare edip gitmekteydi. Her yıl çeşitli transferler — yaparak rakıplerı ile kuvvet dengesini bozma- ğa çalışan diğerlerinin yanında mü- tevazı Modasporun "ayni oyuncular- idare edip gitmesinin büyük bir kazancı yok muydu? Elbette vardı. basketbolcular uzun zaman beraber oynamanın verdiği rahatlıkla tam bir ekip oyunu ku- rarlar, kaptan Turanın zaman Za- man oynad ğı şahsi oyunlar hariç iyi maçlar çıkarırlardı Ankara basketbol muhitleri Mo- dasporu az tanırlardı. İstanbul üçün- cülüğünü kazandıktan sonra, Türki- ye Basketbol birinciliklerine iştirak edebilmek için, Ankara Grubundan Federasyon seçmelerine katılan Mo- daspor. Ankaragücünü az farkla mağ G. S. — B. ekişiyor Galip Modaspor yuncu ile oyuna devam etmek zorun- da kalmıştı. Bu takımlar 1i- ginde bile ender rastlanacak ' hâdi- seydı Kaldı ki Modaspor defalarca Türkiye birinciliğini almış, ner- bahçe ve Galatasarayı korkutan tek ekip olarak tanınmıştı. Ancak haki- at pek acıydı ve Modasporun al- tıncı elemanı yoktu. Bütü rağmen, mavi Beyazlı ekıbın bu yıl oynadığı maçlar teknik ' cetvellerle incelenirse görülecekti ki, beş kişi- i Yüksel — Alkan gibi genç ve görüş sahibi bir Coach, Mu- affak, Erdem gibi çalışkan skorer- ler, Turan gibi cesur ve dalıcı bir drıplıng ustasıyla Modern basket- bolün iyi numunelerini vermiş bilhas- sa Fenerbahçe karşısında çok başa- rılı iki maç oynamıştı 34 lüp ettiğinde türlü hâdiseler çıkmış, seyirciler "taraf tuttu" iddiasıyla İs- tanbullu hakemlere hücumlarda bu- lunmuşlar, Modasporun oynadığı ma- çı da pek tatminkâr bulmamışlardı. Ancak hiçbir Ankaralı, hattâ İstan- bullu basketbol meraklısının hemen bir hafta sonra aynı Modasporun, Ankarada yapılan 1958 Türkiye Bas- ketbol Birinciliklerinin ilk devresin- d ütün yurtta alâka uyandıran neticeleri alacağını söylemesine im- kân yoktu. Geçtiğimiz haftanın eh alâka çekici — spor âdisesi olarak gösterilen Türkiye Basketbol birinci- likleri başladıktan hemen sonra İstan- bula gelen haberler pek de iç açıcı cinsten değillerdi. Yeni yapılan An- kara Spor Sarayıma basketbol po- talarından şikâyet ediliyor, birinin diğerinden daha yüksek oldugu güm- rükten çıkarılamadığı için — orijinal potanın tek olarak takıldıgı soylenı— yordu. Mühim maçlar zere Ankaraya hareke ede saray ve Fenerbahçelı basketbolcular da hayli düşünceliydiler. Teknik en- gellerden başka bir "mania" ' daha vardı ki, en büyük korkuları bun- dandı.. Modaspor, Ankara sahasında yedi günde beş maç yapmış, basket- bolda çok önem verilen bir saha alış- kanlığı kapmıştı. Potaların değişik yükseklikte olmaları ikinci — plânda kalırdı. Hele Fenerbahçe Ankaraya bir çift Galatasaray ve Modaspor mağlubiyetiyle gidiyordu ki, bu da ayrı bir iddia demekti. 1958 Türkiye Basketbol Şampiyonasının Ankarada uyandırdığı alâka aynı an İstanbul- da uyanan heyecandan pek azdı. Maç- ların neticeleri gece yarısı telefon- la öğreniliyor, Modasporun peşpeşe aldığı galibiyetler de umumi hayret- le karşılanıyordu. Hele ilk gece İs- tanbul lig ligeri Galatasarayı, fevka- lâde bir maçdan sonra 66-50 mağlup eden Mavi Beyazlılar, daha — sonra Fenerbahçeyi de 61-59 yeniyorlar, di- ğer küçük kuvvetler; Harbiye ve Al- tınorduyu atlayarak ilk devreyi bü- yük avantajla kapatıyorlardı. Moda- spor maçlarını tamamladıktan sonra bu ekibi Türkiye Birinciliğini kazan- mış addetmek doğru sayılmayacaktı. Çünkü son gece oynanan Galatasaray Fenerbahçe maçı mühim noktalarla şampiyonluğa bağlıydı. Bu karşılaş- mayı Fenerbahçe kazandığı takdirde, İstanbulda yapılacak ikinci devrede- ki Fenerbahçe - Moda maçı bir şam- piyonluk — müsabakası olacak ve bu maçı kazanır veya berabere bitirir- e Mo or. bir bucuk basket fark- 11 galibiyette Fenerbahçe — şampiyon olacaktı. Fakat müsabaka Fenerbah- çe için yeni bir maglubıyetı gizliyor ve Galatasaray ezeli rakibin fa 65-61 yenerek, ikinci devrede Fe- nerbahçe için düşünülen pozisyonu kapıyordu. Bugün için ekiplerin 1958 Türkiye Basketbol şampiyonluğunda- ki son durumlarını şöylece kontrol etmek kabildir. Üç İstanbul takımının Harbiye Ve Altınordu maçlarını ko- lay Aalacakları düşünülürse, Moda- spor, Galatasaray ve Fenerbahçeden biri ile berabere kalsa şampiyon ola cak, ancak- Fenerbahceye — mağlup, Galatasaraya da sekiz- basketten faz- la farkla yenildiği takdirde Türkiye birinciliğini elinden kaçıracaktır nerbahcenin şansı, cok derin ihtima- li hesaplara kalmıştır. Bu hesapların. Galatasarayın Modaspor karsısında alacağı sekiz bucuk baskettik bir ga- libiyetle denk olduğu da söylene- bilir. Öyleyse hangi ihtimal kalmış- tır?... -Darüşşafaka karşısında üç kişiyle oynamak zorunda kalan Mo- dasporun bir şampiyonluğu çok mu- ur?.. Elbette hayır... Aralarındaki spor sayılan çekişme surup. gittikçe Fenerbahçe ve Galatasaray ne kadar zor Türkiye şampiyonu olurlarsa, Üüc kişilik Modaspor o kadar kolay o- lacaktır AKİS, 29 MART 1958