21 Haziran 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

21 Haziran 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

s P O R Futbol Şampiyonluğa doğru (Stockholm - — Haziran) G eçen haftanın sonunda Cuma gü- nü Stockholmda 1958 Dünya Kupası elemelerinin üçüncü maçı oy- nandı ve acaristan İsveçe yenıldı Gene geçen haftanın içinde ilk tur- da hayli enteresan maçlar oynatıldı Brezilya, İngiltere, Rusya turyalım bulunduğu dördüncü grubu Seçenler iki büyük maç gördüler ve turnuvanın üç favori ekibinin müca- delesine şahit — oldular. — Dördüncü gruptaki ilk maç İngiltere ile Rus- ya arasındaydı. Munich'deki feci u- çak kazasından sonra — kuvvetinden çok kaybeden İngiltere kuvvetinin derecesi ne olduğu bilinmeyen favori Rusya ile oynadı. İki ekip (henüz üç hafta önce Moskovada — karşılaşmış- lar, yenişememişler, — İngiltere daha iyi oynamış ve Ruslar beraberlik go- lünü son dakikada yapmışlardı. Gö- teborg'un UÜllevi stadında ve 50.000 kişi önünde yapılan revanşta futbol meraklıları bu oyunun bütün ince- liklerini, modern futbolun zıt tipte iki ekıpte yerleşmesini ve tatbikatı- nı gördüler Maç bir defa daha bera- bere Ditti. İngiltere, Rusya ile. bu de- fa 2-2 berabere kalıyor ve forvet hattının ilk yarıda oynadığı inanıl- mayacak kadar kötü oyun yüzünden Dünya Kupasındaki durumunu teh- lıkeye sokuyordu. Bu kadar kalıtelı bir maçta İngiliz forvetleri ilk dev- rede gol sahası içinde o kadar tesir- sizdiler ki, bütün stad iyiden iyiye Adalıların maçı — kaybedeceklerine inanmış görünüyordu. Fakat İngiliz- ler ikinci yarıda Rusları sahadan si- lerek futbolun, tam "bir buçuk saat" olduğunu gösterdiler, 0-2 yenilgiden -2 lik skoru kapara beğenilen o- yunlarını iki gol ile süslemeyi ba- şardılar. Ekiplerin — kuruluşları şöy- ydi: Ingıltere Mc Donald Howe, Banks— Clamp, —Wright, Slater - Robson Kevan, Haynes, Rusya Yachine - Kessar]ev Ko— uznetsov - Tsarev- Krigevski, Voinov - A. İvahov. Simonijan, Salnikov, İljine Her 1k1 takımın da yerden kısa pas- lı, Rusların defansta sert, hücumda bol deplasmanlı ve suratlı İngilizle- rin sağ haf Clamp'ın da iştiraki ile altılı hücum oyunları ve defansta çabuk ve kontrollü stilleri kaliteyi yükseltmişti. FFakat o ilk devre!... Sanki bütün Ingılız forfedi uyuyor- du. Kaleci Mc onald. Wright ve Clamp ın Ruslardan Krierevski ve İl- jine'in başarı kazandıkları oyunun gollerini Simonijan, A. İvanof ile Ke- van ve penaltıdan Finney yaptılar. Bu mühim maç oynanırken Uddeval la'da, Brezilya, Mazzola (2) ve Nil- ton'un golleri ile, Avusturyayı surkla se etmiş, hafta arasında İngiltere AKİS, 21 HAZİRAN 1958 karşısına gelmiştir. Aynı anda Rus a da Boras'da iki İtalyanların golle— rıyle Avusturyayı kupadan eledi. Fa- kat Brezilya - İngiltere maçı çok da- ha mühimdi. İngilizler bu maçı kay- bettikleri takdirde kupadan çıkmış olacaklardı. Tam hazır görünen fa- kat oyun içinde bir tek oyuncusunun beceriksiz hareketleri yüzünden gol yapamayan Brezilya, fevkalâde de- fansının — kudretiyle gol — yemiyerek İngiltere ile 0-0 berabere kaldı. Meksika - Gal maçı Devler - çarpışıyor Artık bütün problem Brezilya - Rusya maçında çözülecektir. İngilte- re, Brezilya karşısına hafif bir arıza geçiren Finney'in yerine A. Coart'u alarak, Brezilya ise Avusturya kar- şısında başarı kazanamayan Dida'nın yerine soliçe Vava'yı koyarak saha- ya şu tertipte çıkmışlardı: Gilmar - e Sordi, Nilton Santos , Dino, Bel- lini, Orlando - Joel, Didi, Mazzola, Vava, Zagallo. Bu oyunun kilidi 18 numaralı Brezilyalı Mazzola'ydı. Dıagonal in ıcab ettirdiği şekilde tam ileri forvet oynayarak bütün pasları alan Mazzola, dört kere Mc Donald' - la karşı karşıya kaldığı halde golu yapamamış, sadece dördüncü grubun değil muhtemelen kupanın mukad- deratında rol oynamıştır. İngiltere için "Rusya — maçından daha iyiydi" demek yerindedir. An- cak, kadrolarında Charlton gibi bir forved varken ısrarla — Kevan veya Robson'u oynatan Adalılar, gol yap- makta elbet müşkülât çekeceklerdi. Kadrolarında ne İngiliz solhafı Sla- ter'i defalarca yere serecek kudrette bir Didi, ne de pas tevzi kabiliyetiyle âdeta bütün sahaya hakim olan bir Dino vardı. Onlar, emektar Wright'- ın gerideki sigortalı oyunuyla, Hay- nesin ustalığına güveniyorlardı. Fa- kat Mazzola olmayacak şeyler yanı- yor, İngiltereyi ağır bir — yenilgiden kurtarıyordu. Maç golsüz berabere kapandık- tan sonra bütün gözler Brezilya - Rusya karşılaşmasına — çevrilmiştir. Bu hayati bir maçtır. Brezilya kaza- nırsa Rusya elenecek, aksi halde Bre- zilya turnuva harici kalacaktır. Be- raberlikte Brezilya grup şampiyonu olarak ikinci tura geçecek, Rusya ve İngiltere ikincilik için extra maç oynıyacaklardır. Dördüncü gruptaki kavga olanca hızıyla devam ederken diğer grup- larda ne oluyor? Neticeler hayli en- teresandır Alm Arjantini net yenmiş Çekoslovakyaya 0-2 lik bir maglubıyetten sonra bir puan kap- tırmıştır. Arjantin ikinci maçında lrlandayı 3-1 yenerek grubun talihi- ni Arjantin - ÇCekmaçına bağlamış- tır. Fransa, Paraguayı 7-3 yendikten sonra Yugoslavyaya 2-3 yenilirken, Paraguay son dakikaları kavgalı ge- çen bir maçta İskoçyayı 3-1 yenmiş- tir. Bu grubun kilit maçı Yugoslav- ya . Paraguay arasında olaca UÜçüncü gruptaki Macarlar, bu kupaya genç bir ekiple — katılmışlar ve daha çok vakite ihtiyaçları var. İsveç - Macaristan maçı Stockholm- de, bütün gün yağmurdan kaygan * * bir hale gelen Rasunda stadında oy- nan — ve İsvçcin 2-1 galıbıyetıyle bit- ti. Ev sahiplerinin çok daha Oy- nadıkları bu maçta İsveçin 1k1 golu— nü de İtalyanın PPadoa — klübünde oynayan Kurt amrin yaptı. İlk gol solbek Sarosi- ikincisi şöhretli kaleci Grosics'nin hatalarından okra. Fakat İsveçin bu müsabakayı daha farklı kazanması gerekirdi. holm'un kaçırdığı penaltı haf Parling'in sayılmayan — nizami golü, mühim fırsatlardı. Bu maçta sahanın yıldızı bir penaltı kaçırma- sına rağmen İsveçli kaptan Lied- holm'du. Bu arada solacık Nacka Skoglund'un fevkalâde — futbolu ile tribünler için oynadığı komedi ve bu kurt futbolcunun Sandor ve Matrai'- ye yaptıkları bazan üzülerek seyre- dildi. Macaristanın tek golünü Tichy, otuz pastan şahane bir şutla yaptı ve çok alkışlandı Macarların en iyisi 33