26 Temmuz 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

26 Temmuz 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Korkmaya lüzum yok H âdiseyi tabii bir hâdise karşılamak, olarak istirahat etme k i- cap eden mütehassısa baş vur i- cap edenleri yapmak yerine hadıse den korkup kaçmak istiyen kadın- lar muhakkak ki bedenen ve ruhen ok yıpranırlar. Meselâ bazı kadın- lar, fiziki"bakımdan ihtiyarladıkla- rını anlar anlamaz, ruhen çok genç hatta çocuk olduklarını ispat etmeye kalkar, hem vücutlarını yıprandıra— cak fuzuli enerjıler sarf eder, hem gü- lünç olurlar. çağda komşu ço- cuklarla top — oynamaya yeltenen, gençlerle dağ bayır tırmanmaya çı- kan, modellerden genç kız elbıselerı seçen, yüzlerine çeşitli krem ve bo- yalar süren, makyaj ile haltlarını gizlemeye çalışan kadınlar — çoktur. Halbuki bütün bunlar, onun hem ru- hen, hem de vücutça daha çabuk ih- tiyarlamasına sebep — olacaktır.' Bu devrede kadının her zamandan daha sıhhi yaşaması, temiz, itinalı fakat iddiasız, rahat fakat şık dolaşması, saçlarına, tırnaklarına, dişlerine bo- yadan fazla ehemmıyet vermesi, ol- gunluğu, sabrı, neş'esi ve tabii hal- lerı ile etrafını çekmesi — lâzımdır, enç kız tavırları ile değil! Bu devri akıllıca atlattıktan son- ra kadın a kavuşa- caktır. adın, âdet zamanının ka- dınlara yüklediği yorgunluğu ancak onlardan kurtulduktan sonra anlı- yacak, âdeta dinlenecektir. Gene bu devre selâmetle aşıldık- tan sonra, kadın nıhayet belirli, de- ğişmez bir mizaca sa ip odu unu anlıyacak, şahsiyetini fizyolojik hâ- diselerin teorisinden kurtarabilecek- tir. Enerjisi de, kuvveti de, asabi rumu da ayın 'her günü birdir. Cinsi hayat bakımından da bu —devrenin bazı avantajları inkâr edılemıyecek— tir. Kadın, gençliği boyunca cinsi hayatı üzerinde tesirler ve tazyikler yaratmış olan "çocuk korkusundan" kurtulmuştur. Çocuğu hiç olmamış- sa artık bir ümit kapısı — ebediyen kapanmış, fakat hayal kurmaktan, üzülmekten, boş tedbirler aramak- tan kurtulmuştur Bu devrede kadın hakikaten ken- di kendisini bulur ama kritik gün- lerde ailenin, bılhassa hayat ' arka- daşının ona ço anlayış, sevgi gös- termesi lâzımdır. Dönüm — yaşında kadın her zamandan fazla sevgiye, hatta aşka muhtaçtır. Bunu suni yollarda arayan, — hatta maceralara kapılan kadınlar da vardır. Bir ko- ca bu devrede göstereceği şefkatle, karısını en büyük tehlikelerden, kap- rislerden, fiziki ve ruhi hastalıklar- dan koruyabilir. Moda Attan sonra gelen enç kızların model seçer, lerine bir tip vermeye AKİS, 26 TEMMUZ 1958 kendi- çalışır- Yıın modası: Uzun saç Uzat — uzatabildiğin — kadar ken en çok dikkat edecekleri nokta, yaşlarına uygun şekilde hareket et— mektir. Şunu unutmamak İlâzımdır, bır genç kız modası daima mevcut olmuştur ve umumi hatları itibariy- le büyüklerin — modasına tıpatıp u- yan bu moda, havası ile ondan tama- mile ayrılmıştır. Bu havayı yapan şey nedir? İhtimal biraz fantezi, bi- raz cüret, biraz da hususi bir tarz. Genç kız daima sade, cici, — temiz, iddiasız fakat o nisbette şahsiyet sa- hibi olmak durumundadır. Sadeliği iddiasız biçimler seçerek, temizli- ği, daima yıkanabilir pratik ve u- cuz fakat iyi kaliteli kumaşlarla el- de edebilir. Fantezi ve cüretli modayı ta- kip etmesi, hatta bazan — mübalâ- ğalı modelleri rahatça takip etmesi demektir. Meselâ bu sene etekler, kı- salmıştır. Genç kız, eğer bacakları güzelse, dizinin hemen altında biten mübalâğalı derecede kısa, bol etek- li, bir elbiseyi rahatça gıyebılır ama tabıı bütün cüret burada bitmelidir! Elbisenin — diğer teferruatı kadar makyajı, saçları da gayet sade ol- malıdır. Moda beli sıkmayı emredi— yorsa genç kız belini alabildiğine sıkabılır Moda uzun saç istiyorsa genç kız saçını alabildiğine uzatabi- lir. Tek noktaya yöneltilen mübalâ- ğa genç kıza hoş bir cüret, dinamik bir hava verir. Bu hem göze çarp- hem etrafi — kamçılamasını Şahsiyet meselesi çok daha mühimdir. Güzel taraflarını meyda- na çıkarmasını bılen genç kız, ha- KADIN fif bir makyaj ve iyi taranmış saç- larla bunu elde ettikten sonra giyi- mi ile de bunu tebarüz ettirebilir. Meselâ beklenmedik şekılde ve yer- de kullanılan bir eski 1gne bir eski düğme, bir kır hatırası,' bir — deniz kabuğu, bir orijinal yuzuk giyime derhal şahsiyet ve fantezi verir. O genç kızın diğerlerinden ayrılması- na L sebep olur. Bir genç kızın giyimi yarı yarıya istikbali demektir. Yemek pişirme- sini bilmiyen genç kız, lenmez mükemmel bir ahçı olabilir. Gıyınmesını bılmeyen genç kızın, son- radan bunu öğrenmesi gayet müş- küldür. " Bir genç kızın zevkli bir kadını taklit etmesi daima fena netice ve- rir, fakat zevkli bir kadına fıkir danışması daima faydalı — olmuş Büyük terzilerin genç kız mo dellerı büyük terzilerin en cazip modelleri- dir ne yazık ki bunları ekseri büyük < kadınlar tatbik etmektedir. Bir genç kız gardrobunda en lüzumlu kıyafet döpiyeslerdir. Mevsimlik bir döpiyes genç kızın tayyör ihtiyacını karşılar ve fanteziye daha müsait o çin ona daha çok yakışır. sik bir gabardin tayyör, genç bir kı- za mânâsız bir hâl verebilir. Hal- buki son senelerin modasına uygun, bele oturmıyan rahat bir jerse dö- piyes hem caziptir hem de çok pra- tik. Bir genç kızın yaz günlerinde ve mevsimlerde gıyebılecegı keten, şantug veyahut emprime, pie dö pul veyahut kareli hafif bir döpiyesi o- lursa kendisini en merasimli bir ye- re gitmek için daima hazır hıssede— cektir. Yaz basmalarını genç kız da- ima jüponlarla, tiril tiril, temiz te- miz giyinmelidir. Gardrobunun en cazip tarafı bas- malarıdır. Genç kız incecik brötelli büyük dekoltelere rahatça iltifat e- debilir. Böyle açık yakalı basmalar- a nefis dans elbiseleri bile yapabilir.. Son modaya göre, bir genç"" kız par- dösüsünü ne çok dar, ne çok - bol yapmalıdır. En iyisi kalça hizasına kadar dümdüz inen ve bundan sonra bir volanla bollaşan yeni tip kız mantolarıdır. Bunların altından bol etekli elbiseler kolayca giyilebi- lir. Zaten genç kızın en büyük zaafı bol eteklerdir ve moda ne olursa ol- sun, büyük terziler onlar için daima bol etekli modeller hazırlamaktadır- lar. Genç kızın her yerde, her fir- satta giyebileceği birer elbisesi ol- malıdır. Fakat birbirine çeşitli elbiselere. ihtiyaç y elbise yapıp her sene eni yapması, yaptıklarını mod meden eskitmesi ve elbıselerın ade- dinden ziyade kalitesi üzerinde dur- masını öÖğrenmesi İâzımdır. İvır Zzı- vır düzinelerle elbise, iyi düşünüle- rek yapılmış üç elbisenin yerini sava- maz, bunu unutmamak İâzımdır. genç 27