21 Şubat 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

21 Şubat 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

S P O R Futbol Şampiyon Fenerbahçe Geçen haftanın son günü ellerinde kâğıt kalem gol avarajı — hesabı yaparak bir takım virgüllü rakam- lar çıkaran ve Fenerbahçenin Ada- let maçında 2- 1 lik bir mağlübiyet daha alması ihtimaliyle — şampiyon- luktan düşeceği hükmüne varan Ga- latasaray taraftarları hayal sükutu- na uğradılar. Gerçekten ligin başın- dan itibaren birincilik mevkiini bı- rakmayan ve namağlüp bir durum- da en son engele kadar gelen Fener- bahçenin şampiyonluğunu. — Adalet maçının 1-2 1lik bir netıcesı golge— leyebilir, böylece "5,5" e "5,55" oranındaki averaj farkı Galatasara— yı şampiyon edebilirdi. Tarafsız spor çevrelerının yuzde 10 olarak tahmın ettiği bu netice, Fenerbahçe- nin son Adalet maçındakı açık fark- lı —4 - 1- galibiyetle sadece sigara paketleri arkasındaki avaraj hesap- larında kaldı. Böylece bir engelli ya- rışın hiçbir engeline takılmadan ne- ticeye vasıl olan Sarılâcivertli takım, taraftarlarının tezahüratı — arasında İstanbul Profesyonel lig kupasını el- de ediyor; "Adalete Güvenen" ve tam bir hafta. Adalet oyuncularım vaatleriyle besleyen Galatasaray da ikincilik mevkiinde kalıyordu. Mithatpaşa Stadının Cumartesi günkü sinirli ve heyecanlı — havası daha maçın dokuzuncu dakikasında Fenerbahçenin attığı golle yatışmış ve ikinci devrenin ortalarında Lef- skor tabelâsındaki 4 - | lik neticeyi saglamıştı namaglup şampiyonlugu perçinleyen bu sonuç üzerine yurdun birçok koselerınden Mithatpaşa Sta- dına akan Fenerbahçe — taraftarları takanlarını tezahüratla kutluyorlar- di. utlayıcılar sadece İstanbu dan değil İzmitten, Eskışehırden hatta Ankaradan bile kalkıp Mithat- paşaya koşmuşlardı AKİS, 21 ŞUBAT 1959 Nitekim, Cuma gecesi Ankara- dan kalkan yataklı Eksprese sırtın- daki frağını bile- çıkarmağa fırsat bulamadan atlayan Fenerbahçe Klü- bü Başkanı Agâh E rozam görenler, "acaba trende — balo mu 'veriliyor" diye düşündüler. Hakık aten — biraz önce B. . müzakerelerine baş- kanlık eden Erozan, Meclis Başkanı kıyafetıyle klubunun zaferınde a zır bulun a koşmuş, bu yüzden de kıyafetını trende degıştırmek zorun- da kalm Haklı zafer etice, plânlı bir transferın klüp Nıçı dısıplının Ağus itiba- ren girişilen devler savaşının ve ni- ha umumi görünüşü vasatin üze- rinde bir bilançonun karşıhgıydı 32 enilmeden şam puanla ve bitirdiği ligı Fenerbahçe 18 kışıhk maktadır. Bu liglerin yerini, geçmiş yılların Millii Küme oyunlarının da- ha cazip bir şekeliyle "Milli Lig" al- maktadır. Bu lige iştirak edecek Istanbul takımları şu sırayı almışlardır: Fe- nerbahçe, Galatasaray, Karagumruk Istanbulspor Beşiktaş, Beykoz, A- dalet. Vefa, Kasımpaşa, Beyoğlu— spof. Ankara İstanbul ve İzmirde ay- nı zamanda başlayacak olan Türki- ye çapındaki bu lise 16 takım işti- edecektir. İlk Milli Lig, fistü- rün ilânından sonra büyük bir alâ- ka toplamaya başlamıştır. Müsaba- kalar programdaki sıkışıklık sebe- bıyl ve bu seneye mahsus olmak üzere iki grup uzerınden yapılacak- tır. Grup birinciliğini puanla temin edecak olan iki takım, haziran a- yında üst Üste kı final maçına çı- kacaklardır. Şampiyon takımın, Avrupa Şam— piyon Klüpler Turnuvasına i imkânını bulması, rak Milli Ligi klüpler Ergun, Adalete İlk golü atıyor Şampiyonluk, çantada keklik kadrosuyla — oynamıştı. — Grafiklere göre kati neticede üç asın hissesi bü- yük olmuştu. Naci, Lef ter ve Bas- ri.. Naci takım kaptanı olarak vazi- fesini becermiş, Lefter takımın tek- nisyenliğini yapmış. Basri ise defan- sın kilidini teşkil etmişti. Fragını çıkarmağa fırsat bulmadan yetişmek isteyen klüp başkanından antrenöre; masörden — sezon boyun- ca şam pıyonla ra krampon — yetişti- ren malzemeciye kadar pek çok in- sanın, bu çorbada tuzu olduğu, bü- tun bunların başında ise Fenerbah- ceyi en zâyıf günlerinde dahi kud- retlı bir varlık olarak ayakta tutan büyük taraftar kitlesinin takım en kuvvetlı tarafını teşkil ettiği su götürmez bir hakikattir. Ligden Milli lige I stanbul, Ankara ve İzmir gibi ma- halli lıgler önümüzdeki Cumarte- si gününden itibaren tarihe — karış- arasında sempatik bir kupa haline getirmektedir. Bunun yanı sıra bil- hassa İstanbul takımlarının deplas- 1 o bölgelerde — futbola duyulan alâkayı gemşletecektir. An- ra ve İzmir klüpleri Milâ Lig a- refesınde İddialı gözükmekte — Veya hele şampiyonluk hedefine kadar i- sabet kaydedeceğini tahmın bu .se- ne için zordur. Ne var Ankara ve lzmır takımları kendi bolgelerın— di nayacakları deplasman maçla- rında Ista bul blokundan puan ko- parabilirler. Bunun da grup birinci- liklerinde alttan yukarıya doğru bir tazyik yapacağı muhakkaktır. Fa- kat, mevcut kadrolarıyla Fenerbah- çe ve Galatasarayın kupa takımı sana ve hüviyetiyle de — Beşiktaşın Milli Ligin akla ilk gelen favorileri olduğu şeklindeki tahmin hatalı sa- yılmamalıdır. 33