28 Kasım 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

28 Kasım 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YASSIADA DURUŞMALARI Ara hükümleroen mühim kararla bir- açıklanacaktı. ğını bildirirse sanıklar suçsuz görül- müşlerdi, yok böyle bir açıklama yapmazsa üstadlar -hapishane tabi- riyle- nallanmışlardı. Başol, herkesin beklediği veçhile bu Görülmemiş Ke- pazelik dâvasının mahkümiyetle ne- ticelenmiş olduğunu belli etti. Kimse hakkındaki tevkif müzekkere- sinin kaldırılmasına lüzum yoktu. Karar oybirliğiyle verilmişt Sanıklardan Vinileksçiler ve Vini- leksçilerden bilhassa Hüseyin Altan buz gibi donup kaldılar. Tuhaftır, her halde Dölayla Altan Ragıp Sipahinin mektuplarından haberdar bulunma- dıklarına Divanı inandıracaklarım hayal etmişlerdi. Kim bilir, belki Ragıp Sipahi de "bu adam sapığın biri.." mülâhazasıyla serbest bırakı- lacağını ummuştu. Sanıklardan en hazırlıklısı Hasan Polatkandı. Diva- ın huzuruna gire çıka usülleri kıs- men öğrenmiş, kanun hükümlerini tetkik fırsatını bulmuş, neticeyi de tahmin etmişti. Varılan karara göre Vinileksçiler dışarıya çıkma imkânım kaybedi- . Belki Adadan ayrılacaklar- dı ama bu, bir cezaevini boylamak ve açıkgözlüğün her zaman kâr ge- tiren bir meziyet olmadığını orada düşünmek için olacaktı. Haklarında, Yassıadada görülmesi gereken başka Aygün Yassıadada tanık mikrofonu önünde Süngüsü düşmüş sahte kumandan bir dâva olmadığından, Yüksek Ada- let Divanının kararları da kabili temyiz bulunmadığından, gelip çatan mukadder âkıbetlerine artık katlan- mak zorundaydılar ma onların âkibeti, çok temenni olunur ki, seneler senesi, bu toprak- lar üzerinde iş yapacak kimselerden bir kudretli ortak bulup zengin olma yoluna sapmak isteyeceklerin gözleri Gökay Yassmlzda sanık mevkiinde üçük valinin son filmi Önünde belirecek ve onlara kulak kü- pesi olacaktır. Tek sanıklı dâva Divan, o gün açıklanan bir başka karara daha oybirliğiyle varmıştı. Nedim Ökmenin, eşine ait bir arsayı İş Bankasına satmakta -daha doğru- lu okutmakta- o gösterdiği meharet bir dâvaya konu olmuştu. İşte, Vini- leks duruşmasından sonra bu arsa satışının hesabı görüldü. Düşük Tarım Bakanı duruşma sa lonuna alışkın bir edayla girdi. Zaten mahkümiyetlerin ilkini o, düşük Ba- yarla birlikte meşhur "Köpek Dâva- sı"nda almıştı. Bunu daha başka ce- zaların da takip edeceğinden zerrece şüphe etmiyordu. O bakımdan sâkin bir hali vardı. Her zaman giydiği ma- vi elbisesi ve kahverengi pabuçlarıy- la sanık mahalline tıpış tıpış geldi, ortalanmış bulunan sandalyaya otur- du. On a son söz olarak söyleye- cek bir şeyi yoktu. Bir kumar mış ve bütün ideal arkadaşlarıyla bir- likte kaybetmişti. Şimdi yapılacak iş, bu kaybı sükünetle omuzlamaktı. Ne- dim Ökmen de, işte bunu yapıyordu. Başkan Başol kararı açıkladı: Ar- sa dâvasının da dosyası I numaralı meşhur dosyaya pi e Bu, Nedim Ökmenin de -hapishane ta- biriyle- nallandığının işaretiydi. Ni- tekim Başol hükme şka bir ilâve yapmadı. Düşük Tarım Bakanı suçlu görülmüştü. Aslında bu da bir sürp- riz değildi, zira bütün dâva seyri böy- le bir neticeyi tahmin ettirmişti. Yük- sek Adalet Divanının bu dördüncü kararı da oybirliğiyle verilmişti. AKİS, 28 KASIM 1960