1 Mayıs 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

1 Mayıs 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

muşlardı. Gençler, İnanılmaz derece- de muazzam ekseriyetleriyle bu iki kutbu da ibretle a ve her ikisini de lanetliyorlardı. üzden, sadece İnkılapçılık yakn bile- şen bu muazzam ekseriyet "Kom nizmi Tel'in Mitingi" ibi şüp miyiz cazip ve caiz bir bayrağın açıldığını görünce ihtiyatı elden bırakmadı ve bunun, haftanın başlarındaki o gün kimler tarafından o dalgalandırılmak istendiğini araştırdı. Aaa! Kahra- manlar, bütün Üniversite camiasınca bilinen ve nefret uyandıran bir takım tiplerdi. Bunlar, Menderesin sicilli şö- valyeleri, Said-i Nursinin müritleriy- di. İsimler, derhal harekete karşı İn- kılâpçılarda şüphe uyandırdı. Esasen İnkılapçı gençler eski D. P. li ve gericilerin üç gündenberi da- vam eden hazırlıklarını farketmişler. dikkatle takip ederek hareketin gizli tutulan mahiyetini teşhiste gecikme- mişlerdi. Eski D.P. liler ve gericiler, Beyazıtın şöhretli talebe kahvehane- lerinde karargah kurup tabyeleri ü- zerinde son rötuşları yaparlarken, in- kılâpçılar da pazartesi gecesi kendi aralarında toplanmışlar ve mukabil tedbirleri (o kararlaştırmışlardı. e Du- rumdan Örfi İdare Kumandanlığını ve Yassıada İrtibat Bürosunu da ha- berdar eden İnkılâpçılar, hâdise gü- nü İstanbul Üniversitesi dışından da takviye alan eski D.P. 11 ve gericile- re baş kaldırtmadılar. Zaten pazarte- si gecesi yaptıkları iş bölümü netice- sinde talebe yurtlarım teker teker dolaşarak, gençleri tenvir ve ikaz va- zifelerini yerine getirmişlerdi. Elle- rinde "Vatan tehlikede" gibisinden kaypak ifadeli pankartlar, dövizler ve levhalarla Hukuk ve İktisat Fakülte- lerinin gürültülü kantinine gelen dört eski D.P. li ve gericiyi kıskıvrak ya- kalıyarak Örfi İdare Kumandanlığı- na teslim ettiler. Bazı eski D.P. li ve gericiler de, kahir ekseriyetteki İnkı- lapçılar tarafından adamakıllı tar- taklandılar, ellerindekiler parçalandı. Hele biri, Fen Fakültesinin sıkışık kantininde, linç edilmekten kılı kılına kurtarılabildi. OPERATÖR - DOKTOR MUZAFFER ARGUN Doğum ve Kadın Hastalıkları Mütehassısı Muayenehane : Meşrutiyet caddesi No. 1 ANKARA Tel: 12 79 43 AKİS, 1 MAYIS 1961 Güvenltürk gençlerle birlikte Karamanın koyunu Mel'un maksatlar Epi D.P. ll ve gericiler, herşeye rağmen grene de 100 - 150 kadar, meselenin gerçek hüviyetinden biha- ber öğrenciyi Atatürk Abidesinin et- rafına toplıyabildiler. Ancak kalaba- lık, kıpırdanmasına imkan vermiye- cek şekilde inkılapçılarca kordon içi- ne alınıverdi. İnkılâpçılar, tesadüfen 28 Nisanın birinci yıldönümü merasi- mi hazırlıkları için İstanbul Üniver- sitesi bahçesinde bulunan 66. Tümen Kumandanı General Faruk Güven- türke vaziyeti intikal ettirdiler. Gü- ventürk teskin edici ve uyartıcı SöÖZ- lerle kalabalığı yatıştırdı. İşte Mısır- lıoğlu ve hempasının paniğe kapıla- rak alelacele başları açık savuşmaları tam o zamana tesadüf etti. Gençler, 66. Tümen Bandosunun refakatinde sırasıyla İstiklal (Marsını ve Gazi Osman Paşa Marşını hep bir ağızdan haykırdıktan sonra sessizce dersleri- ne döndüler. Siyasi Polisin, işi Örfi idare Ku- mandanlığına devretmeden yaptığı tahkikatta elde edilen sonuçlar, ağız- ları bir karış açık bırakacak mahi- yettedir. Öğrenilmiştir ki, mevzii ka- lan ve kendiliğinden çöken hareketin ana maksadı, hürriyet ve kurtuluş hareketinin fiilen başladığı 28 Nisa- nın birinci yıldönümü törenini gölge- lemek ve baltalamaktır. Daha 28 Ni- san filminin çekilmesi sırasında eski D.P. liler ve gericilerin kasdi laübali hareketleri, işi kameranın objektifine nanik yapmağa kadar ileri götürme- GENÇLİK leri, İnkılapçılara yi fişeği yeri- ne geçmişti. Said-i muhafız- larından Mısırlıoğlu ve il kişi olduğu tesbit edilen hempası, beyannameleri- ni mesela Taşlıtarla gibi münfesih D. P. ye sempatisi olduğu hayal edi- len semtlerde ve Mahmutpaşada da e Necip Fazıl Kısaküre- üridlerinden Mısırlıoğlunun hempası arasında, ahmı portacılarının iki temsilcisi, bir Be- lediye memuru ve Topkapı olayları sanıklarındanken Yassıadadan tahli- ye edilen münfesih D.P. Kumkapı O- cak Başkanı İhsan ll. ve iki ar- kadaşı da bulunmak İstanbul (Üniversitesinin muhte- şem kapısından çıkıldıktan sonra dı- şarıda beklemekte olan eski DP. li- -er ve gericiler öğrenci Pe inler iltihak edeceklerdi. galoglunda Milliyet gazetesi bni, çagrıla pro- testo edilecek, Tanine gidilirken Dol- mabahçede yol üstündeki Yassı ada- nın kapısı İrtibat Bürosunun önünde zalim ve sapık idarenin mesulleri le- hinde taşkın gösteriler yapılacaktı. Nihayet te, Tanin gazetesi basılacak- tı. Böylece havayı bulandırarak ka- rışıklık yaratacaklar, tahammül gös- teremedikleri 28 Nisan heyecanının tekrar yaşanacağı töreni sözümona iptal ettireceklerdi. Hiçbirşey yapa- masalar dahi, İstanbul Üniversitesi- ne girmeğe mecbur bırakabilecekleri- ni yan ettikleri ihtilalin, İnkılabın polisini efkârı umumiye nezdinde le- keliyerek prestijini sarsacaklailı. Eski D.P. liler ve gericiler, geçen haftanın başında, genel kongresinin son gününde kulis yaptıkları M.T.T. B. ni mahut gayelerine alet etmek is- temişlerse de, başarı saglıyamamış- lardır. Genel kongreden, komünizmi telin mitingini destekliyen bir karar sureti çıkarmağa çalışmışlar, becere- memişlerdir. Hareketti elebaşısı durumunda bulunan on kişi yakalanmış ve neza- ret altına alınmıştır. ear millet için asıl güven veren husus, Türk Gençliğinin "kül yutma- dığını bir defa deha göstermesi ol- muştur. İstanbul Sosyetesinin en beğendiği Lokal OLUP 12 Sıraselviler caddesi No: 91 Tel: 44 44 07 25