18 Haziran 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

18 Haziran 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

Odyakmaz temsil ediyordu. Y.T. P ye gelince Alican, Yusuf (o Azizoğlu, Gökay. Mehmet İzmen ve Sekip İnal- dan müteşekkil bir ekiple koalisyon masasına oturdu. İnönü ve C. H. P. liler içeri girin- ce salon birden karıştı. Hele İnönü i- ki parti temsilcilerinin ellerini sıkma- ya kalkınca son derece güzel bir man- zara ortaya çıktı. Y. T. P. liler İnönü- nün elini sıkabilmek için masaya ar- kalarım döndüler. Böylece iki parti temsilcileri saf halinde teftişe hazır bir askeri kıta durumuna girdiler. Bu arada kimin nereye oturacağı kararlaştınlamadı. Feyzioğlu (o karı- şıklığa gülerek şöyle dedi : — İkiliye alıştık ta, üçlüsü güç geliyor." nönü, masanın başına oturdu. Ev- velâ Alicanı yanına çekti. Daha son- ra Dinçeri sol tarafına oturttu. Diğer politikacılar yanyana uzun masanın iki tarafına sıralandılar. Başbakanlığa ayrılan odanın ka- pısı kapandığında saatler 16.05 ti. Taraflar uzun girizgâha lüzum gör- meden doğrudan doğruya meselenin içine girdiler. Takvim, 16 Haziran 1962 yi gösteriyordu. İlk otobüsü kaçıranlar Bitirdiğimiz (o haftanın başlarında, 4. P. mutedillerinin bir iktidar kana- Kulağa Küpe Bilanço! İçerdekileri değil ama, dışa dakileri pek âlâ kandırabili- yorlar. o "Hâdiseler, (o seçimleri yapmak istemeyen 74'leri haklı çıkarıyor"! a Vay teşhis, vay! Delal. idarecisi olarak or- taya çıkanlar seçimleri üç ay içinde yapsalardı, hem prestij- leri kurtulacaktı, hem kelleleri. Seçimleri oObir buçuk yılda yaptılar. gitti, oOama kelleleri o kurtuldı lifler kazansalardı da seçim- ler hiç yapılmadaydı, hem pres- tğjlerinden olacaklardı, hem kel- lelerinden. Şu dostlarımıza 27 Mayısın Güdümlü Demokrasi için değil, Güdümlü, Demokrasiye o karşı yapıldığını, nasıl etsek de o bir belletsek acaba ? YURTTA OLUP BİTENLER di olmalarını mümkün kılacak cesa- reti ve olgunluğu gösteremeyecekleri anlaşıldığında, yeni koalisyonun C. H. P. ile hangi partiler arasında yapaca- ğı hemen ortaya çıktı. İnönü dana önce Alican ve Dinçerle görüşmüştü. Y.T. P, Koalisyon partnerliğin;, partner adedi üzerinde durmaksızın kabul etmişti. Önce bir, hayali "Milli i M. P. süratle basiret yoluna geldi ve Y. T. P, nin yanında yer aldı. Haftanın ortasında İnönü, kendi Grubundan da yetki aldıktan sonra yeni hükümeti Müstakillerin de iştirakleriyle dörtlü olarak kuracağını açıkladı. A. P. mu- halefet saflarında, kaderine terkedi- liyordu. İnönü Bölükbaşıyla da dosta- ne bir hasbıhal yaptı, onun fikrini al- dı. Bölükbaşı da, kuracağı yeni par- tiyle, şansım muhalefette deneyecek- ti. Y.T. P. de Koalisyona girme ka- rarını almak güç olmadı. Partide kuv- vet, Doğulu milletvekili ve senatör- lerin lideri durumunda bulunan Yu- suf Azizoğlundadır. Azizoğlu ve ya- kın arkadaşı Recai İskenderoğlu, Di- yarbakırın genç milletvekili Adnan Aralla birlikte kulise giriştiler. Aziz- oğlu Alicana teminat verdi. Şahsen kabinede yer almayı pek istemiyor görünmesine rağmen, gönlünde bir C.H.P. nin idari organları müşterek toplantıda "Güneş ufuktan şimdi AKİS, 18 HAZİRAN 1962 doğar yürüyelim arkadaşlar!"