6 Ağustos 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

6 Ağustos 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

DÜNYADA OLUP BİTENLER bir yıldan fazla bir zaman geçmiş | bulunmaktadır. Tarım ürünleri fiyatlarından baş- ka bir sürü meselenin halledilmesi ge- rekmektedir. Bunlar arasında Hindis- tan, Pakistan ve Seylan ile İngiltere arasındaki özel ticaret anlaşmaları ve Avrupa Serbest Ticaret Bölgesi -EFTA- ndeki öteki üyelerin Ortak Pazar üyelikleri meseleleri Oo vardır. Mamafih siyasi müşahitlerin kanaati - ne göre bunların hiçbirisi (oyenilmez engeller değildir. Asıl önemli olan, gün Ortak Pazarı teşkil eden "Altı- lar" arasında ciddi ihtilâflara yol aç- tığı bilinmektedir. Taraflar arasında itimadın son derece önemli bir psiko- lojik unsur olduğunu hesaba katmak lâzımdır. Cezavir İhtilâlciler anlaşırlar Cezayirde oGeçici Cezayir Hükümeti içinde ortaya çıkan vahim anlaş- mazlık, geride bıraktığımız haftanın ortalarında, perşembe günü son bul- muştur. Cezayirde Ben Bellanın özel temsilcisi Muhammed Hıdır ve Rabah Bitat ile Ben Heddanın temsilcileri sayılan Belkasım Kerim ve Muham- med Budiaf arasında varılan anlaşma gereğince, Ben Bellacıların teşkil et- tiği Siyasi Büro resmen tanınmış ol* maktadır. Siyasi Büronun, Ben Bella- nın en amanvermez muhalifi olan Bel- kasım Kerim, ve Budiaf tarafından kabul edilişinin mânası meydandadır. Ben Bella, Cezayirde milliyetçi önder- ler arasındaki iktidar mücadelesinin ilk raundunu büyük bir zaferle kapa- mış olmaktadır. Siyasi Büronun 7 kişi- lik kadrosu, Ben Heddanın başkanlı- ğındaki Cezayir Geçici Hükümetinin yerini alacak ve 27 Ağustosta yapıl- masına karar verilen Kurucu Mec- lis seçimlerine kadar yürütme yetki- sini kullanacaktır. 7 kişilik Siyasi Bü roda Ben Bellacıların çoğunlukta ol- dukları bilinmektedir. Ben Bella ile birlikte Geçici Cezayir Hükümeti için de Ben Bellaya merbutiyetleri. bilinen Muhammed Hıdır, Said Muhammedi, Rabah Bitat ile Milli Kurtuluş Ordu- sundan Ben Allahın bulunduğu Si- yasi Büroda. Ben Bellaya karşı ola- rak sadece Muhammed Budiaf alın- mıştır. Siyasi Büronun sonuncu üye- si, çekimser Aid Ahmettir. Esasen bu üye Budiafın yanında yer alsa bile, Ben Bella çoğunluğuna karşı hiçbir mâna ifade etmiyecektir. Ben Bellanın Milli Kurtuluş Or- dusunun büyük desteğini omuhafaza etmesi, kendisini bugün Cezayirin kuv e. | OY MPI Ü aırwars vetli adamı haline getirmiştir. Siyasi Büronun ilk işi, seçimleri organize ve Kurucu Meclise girecek olan mil- letvekili adaylarını tesbit oetmektir. Milli Kurtuluş Cephesinin bir tek si- yasi parti halinde teşkilâtlanmasını sağlıyacak olan Siyasi Büro, bu par- tinin kadrosunu teşkil edecektir. Esa- sen Ben bella, Cezayirin tarihi, sosyal ve ekonomik şartlarına uygun bir mil- liyetçi sosyalizmin herşeyden o önce bir "kadro" meselesi olduğunu çok iyi bilmektedir. Milliyetçi önderler arasında varı- lan anlaşmada ayrıca, Ben Hedda eki- binin isteğine uygun olarak Cezayir İhtilâli Milli Konseyinin genel seçim- lerden sonra toplantıya (o çağrılması kabul edilmiştir. Bu, aslında pek faz- la pratik bir değer taşımasa gerek- tir. Zira Ben Bellanın Milli Kurtuluş Cephesinin en yüksek organı olan Ce- zayir İhtilâli Milli Konseyinde bü- yük itibar ve nüfuza sahip olduğu bi- linmektedir. Şimdiden görünen ger- çek, Cezayir İhtilâli Milli Konseyinin Siyasi Büronun meşruiyetini tasdik e- deceği merkezindedir. Fakat bunun- la mücadele bitmiş olmıyacaktır. Bu sadece milli menfaatlerin gerektirdiği geçici bir uzlaşmadan ibarettir ve bir Cezayirli Bakanın, Said Dahlabın de- diği gibi, "Ben Bellaya sadece bir şans verilmiş" olmaktadır. | o Avrupanın Her Yerine | .. 7 ir . 1 , Her Gün JET COMET 4B Servisleri a ' BEA Havayolları ile müştereken : Rezervasyonlarınız için: Bütün Seyahat Acenteleri veya | Olympic Airways Cumhuriyet Caddesi Kervansaray binasi altinda Tel.: 473701 AKİS — 428 26 AKİS. 6 AĞUSTOS 1962