1 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

1 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

masları yapmakla görevli (kuruldu ve aslında dört kişiden ibaretti. Ah- met Yıldız sonradan dörtlüye iltihak etti, Pala Paşa son derece heyecanlı bir şekilde M. B. K. nin kudretli ü- yeleri karşısına çıktı ve kendisine sorulan sualleri cevaplandırdı. As Uunda Gümüşpalanın bu ikinci ziya. retiydi. İlk ziyaretinde kendisine A. P, içinde bir takım melânet erbabı” nın bulunduğundan bahsedilmiş ve seçimler arefesinde Pala Paşanın dikkati çekilmişti, Fakat M. B.K, U- yeleri bu melânet erbabı hakkında hiç bir fikir sahibi değillerdi, Onla” rın istedikleri, illeride A. P. içinde çıkması muhtemel bir takım çatlak sesleri önlemekti. Pala Paşa bunları liste halinde tesbit edebileceğini, ken disinin de partisinde böylelerini is- temediğini bildirdi. Pala Paşanın - kinci ziyaretinde konuşulan tek konu bu oldu, Gümüşpalaya sual sorulmadı, Zira evvelâ o, elindeki bir listeyi M. B, K. nin vazifeli üyelerinden Ek- tem Acunere verdi ve partisi içinde bulunan bu 32 kişinin uzaklaştırıl- ması için yardım talep etti, Acuner başta olmak üzere bütün üyeler, bu- nun imkânsızlığını ileri sürdüler ve kendilerinin hiç bir suretle siyasi partilerin iç işlerine karışmak niye- tinde olmadıklarını, ancak bu adam” lardan bizzat A, P, nin başı şikâyet- çi ise onları gene kendisinin uzaklaş” tırması gerektiğini ifade ettiler. O zaman Pala Paşa ve Osma : “--— Biz başaramayız, siz bize yardım edin” dediler. M. B. K. üye» lerinin cevabı ii Bunun fi“ zerine a son derece üzgün bir şekilde M, B. K. Başkanlık odası- nı terkederek doğruca Başkan Gür. sele derdini anlatmağa gitti. Pala Pa- şanın o zamanki kanaati, bu 32 kişi temizlenmezse ilerde başına çok be- lâlar geleceğiydi. Listenin en başın da Ahmet Gürkan, en sonunda ise Ha- lük Nurbak; vardı. Gümüşpala liste- deki 32 kişi için tıpkı M. B.K. ü- yelerine verdiği gibi Gürsele de izahat verdi. ia da ifşaatın eksik kalan sadakatle tamamladı. Fakat A. P, nin başının bu te masları pek fayda vermedi ve A, P. listesine 32 ler de dahil olarak se- çimlere girdi, Ancak bir hâdise, me- selenin A, P. Genel İdare Kurulunda konuşulmasını sağladı. Tam o sıra- larda ye bir Genel İdare Ku- rulunda, met Gürkan hışımla ye- rinden trlayarak Gümüşpalayı “t- ham etti v “.— Sen bizi listeden çıkartmak istemişsin, Listenin başında da be- nim adım varmış” diye bağırdı, Gü- müşpala hâdiseyi külliyen inkâr et- ti. Fakat Gürkan ısrar ediyordu. Cev- det Perin, Kâmuran Evliyaoğlu ve Mehmet 'Turgut meseleyi yatıştırdı- lar. 32'ler meselesi de böylece ka. pandı gitti, Şimdi A, P, içinde gene kazan kaynamağa başlamış, haftanın sonun- da cumartesi günü A, P, Grup İda- re Kurulunun paçaları tutuşmuştur. Ragıp Gümüşpala 2 Kirli çamaşırlar ortada | AKİS, i Ekim 1962 . YURTTA OLUP BİTENLER, | Şinasi Osma, Benzeyenler anlaşırlar A, P, etrafında dolaşan felâket Tüz” partinin umumi gidişi karara reyi li sın ve bü umumi efkâra duyurulsun. Al dası mühim temaslara sahne Evvelâ Kâmuran Evliyaoğlu ve Ni” hat Su, düha sonra ise Ferit Alpis- kender ve Ahmet Topaloğlu, Öktenin | odasında toplandılar ve konuştular. Mutediller bu fırsatı mak niyetindedirler, Şimdi çanlar mi» tereddit milletvekillerini A, P, Sw çinde harekete sevk için çalmakta, dir, l Devlet Tiyatrosu 30 Eylül Küçtik 'Tiyatro 1 Ekim Yeni Sahne 2 Ekim Oda Tiyatrosu 3 Ekim Üçüncü 'Tiyatro 4 Ekim Büyük Tiyatro AÇILIYOR AKİS — 534