8 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

8 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

ları adına içten tebrik etmiş ve genç Baykamın sırtını sıvazlamıştır. P. Grupunda Vuralın Grup Başkan vekilliğine gelmesini sağla- yan oylar, genç milletvekiliyle bir- likte oldukça kuvvetli bir çıkan çatlak sesleri fazla tesirli ol- maktan uzaktır. Bu grup Y.T.P. nin Hükümetteki kanadını da devamlı kontrol altında bulundurmakta ve Grup denetlemesini elinden bırakma- Telaş neye? Nimayişler C.K.M.P. de başka tep- ki gösterdi. Koalisyonun en kü- çük ortağı, başkentteki (o olaylarla beraber evvelâ şöylece bir durala- dı. Sonra birden silkindi ve harekete geçmenin zamanı geldiğini hissetti. İlk gün ve ikinci gün C.K.M.P. meseleyi doğrusu istenirse fazla u- mursamadı. Hatta Ahmet Oğuz Mec- liste bir ara bu konuda müzakereler devam ederken "önemli omemleket meselelerinin olduğunu ve (onların üzerine eğilmek gerektiğini" belir- ten bir konuşma dahi yaptı. Ancak, başkentin meşhur Bulva- rını ardı arkası kesilmiyen nümayiş- çiler belirli (saatlerde odoldurmağa başlayınca C.K.M.P. li yönelticiler işkillendiler. Üstelik parti merkezi- ne gelen telgraflar teşkilâtın bu ko- nuda biraz endişeye düştüğünü gös- teriyordu. İşte, Dincerin iştirakiyle hafta- nın ortasında yapılan C.K.M.P. Gru- bu bu havayla başladı. Dincerin, me- seleleri izahı ve Hükümet üyesi ola- rak Hükümetin görüşünü belirtme- si, elinde kalan seçmeni (üzerinde fazla titiz davranan C.K.M.P. grubu- nu tatmin etmedi. Hatiplerin hemen nı istediler. Dincer de aynı olduğundan kaleme alınan bildiriye fazlaca itirazı olmadı. Bildiri C.K.M. P. nin fikrini, koalisyonun yürüme- si için kuvvetli bir Hükümetin var- lığını belli etmesi gerektiği çerçeve- si içinde topluyordu. Ancak, bildiriye rağmen C.K.M. P. nin koalisyon fikri etrafında işbir- liğini bozacak bir genel fikir bulun- mamaktadır. Küçük siyasi partinin yöneticileri arasında hükümet etme- nin partinin gelişmesine olan fayda- sını elle tutulur şekilde hissedenler çoğunluktadır. Nurettin Ardıçoglu 16 Nurettin Ardıçoğlu Devrimci CKMP'li gerçekte 27 Mayısa olan bağlılığı ve demokratik rejime gidilecek (yolun buradan geçtiğine olan inancıyla bun- lasın birincisidir. Fiilen Ardıçoğlu- nun çekip çevirdiği küçük parti için. de başını başka taraflara yönelten- ler hemen hemen kalmamış, Bölük- başı bu büyük dertten C.K.M.P. yi kurtarmıştır. aftanın sonunda Ahmet Oğuz ve arkadaşları Meclise bir yererek gizli bir celsede son hadise- lerin görüşülmesini istediler. Önerge pazartesi günü Meclisin oyuna sunu- lacak ve muhtemelen kabul edilecek- tir. O zaman, kapalı kapılar arkasın- da genel görüşme aim ve çok şey ortaya dökülecektir. EYDAN Msrnesi SUNAR Oyun - 3 perde ACELECİ KALP Yazan John Patrick Sahneye koyan Kartal Tibet AKİS — 546 ZABITA Mahkümlar Üsküdarı geçen adam ygiimiz. haftanın içinde bir gün, nkara Üniversitesinin Tıp Fa- kültesi Fizik Tedavi Kliniğine savcı yardımcısı ve polisler geldiler, Kli- nikte bu alışılmamış simaları ogör- mek, artık "umur-u âdiye"dendir. Zira, Yassıadanın müebbet hapis mahkümlarından -meşhur Tahkikat Komisyonunun kurulması (o teklifini yapan milletvekillerinden biridir- Re- şat Akşemseddinoğlu aynı kliniğin 25 numaralı yatağından kaçmıştır. tupları ve kitapları teslim aldılar. Bir mektup, daha sonra alakalıların dikkatini çekti. noğluya, Kayseri cezaevinden © yazıl- mıştı ve Refik Koraltanın imzasını taşıyordu. Eski Meclisin ehl-i (okeyf sakıt başkanı "Bir daha buraya dön- meyeceğin anlaşılıyor" dedikten son- ra Akşemseddinoğludan duasını ek- sik etmemesini istiyor, "bizi dü- şün" diye takılıyor ve iyi diliyordu. Anlaşılan firari milletveki li "işini iyi uydurduğu"nu sabık Ko- ca Başkana bildirmiş, onun ağzının suyunu akıtmıştı. Mahküm D. P. milletvekilinin Kayseriden kendisini Tıp Fakültesi Fizik Tedavi Kliniğine ve onun şef vekili ziyadesiyle şöhretli (o Profesör -147'lerdendir- Hami Koçaşın hazik ellerine tevdi ettirebilmesi ancak meşhur "Göynük Bankası"nın kuru- cusunun başarabileceği bir vE Tah- kikat Komisyonunun teklifçis yak parmağının ağrıdığı" Kayseriden Ankara Numune Hasta- hanesine Ağustos ayının ikinci oya- rısında gönderildi. Bu sırada oFa- kültenin Fizik Tedavi Kliniği o şefi Prof. Necati Arı senelik izne o çık- mıştı ve yerine Prof. Hami Koçaş bakmaktaydı. Prof. Koçaş bir belirti profesör tipinin ilgi çekici temsilcisi- dir. 27 Mayıstan önce, kliniğin şefi Nüzhet Şakir Dirisu vefat edince o- n yerine getirilmiştir. Bu, devrin iktidarına bağlılığın bir neticesi ool- muş, yeni şef de taltifin altında kal- mamıştır. Hami Koçaş, herkes teda- vi görmek için kliniğe gelirken kli- taşınmış ve Bay Menderesle Menderesi tedaviye, masajlarını yap- maya koyulmuştur. O kadar ki klini- gin aletleri 27 Mayıs sabahı Mendere- sin evinde bulunmuş -iyi ki oOHami Koçaş bulunmamıştır- ve tutulan