8 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

8 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

Reşat Akşemseddinoğlu kumarhanede gakalımlığı sirad Odundan milletvekili olunca zapta geçmiştir. Daha sonraları, de- kanlığın müracaatları üzerine bu letler M. B. K. nin emriyle fakülteye iade olunmuş ve klinikteki yerlerine konmuştur. İşte bu Hami Koçaş, a- sıl şefin izinli olması dolayısıyla kli- niğin başında bulunurken seddinoğlu Ankarayı şereflendirmiş- tir. “Zengin hastalığı" hkum D.P. milletvekili Numune astahanesinde kendisini yene eden heyete orada kalmak is- temediğini, Tıp Fakültesine gönde- rilmesi gerektiğini, zira vaktiyle oo- rada tedavi gördüğünü söyledi. Da- ha hususi sohbetlerde de oraca ken- disinin beklendiğini belirtti. Heyet, AKİS, 8 EKİM 1962 bütün heyetler gibi, bu ismi tanınmış simanın üzerinde fazla durmadı, ar- zusunu yerine getirdi. 22 Ağustos tarihini taşıyan Heyet Kararında hastanın "Sağ ve sol ayak başpar- mağında deformasyonla müterafık harabiyet ve şiddetli ağrı"dan şikâ- yetçi olduğu bildirilmekte, "daha ön- ce Tıp Fakültesi Fizik Tedavi Kliniğinde tedavi görmüş olması gun görüldüğü yazılıdır. adda bir hastanın tedavi gördüğü, kayıtlarda tesbit edilememiştir. Ak- şemseddinoğlu beş sene Önce böyle bir tedavi gördüğünü ileri sürmüştür. Bunun, aslı varsa, bir ayakta tedavi olması çok muhtemeldir. Zira Nümu- ZABITA ne hastahanesinin de koyduğu teşhis olan ve zengin hastalığı diye bilinen gut arthrose ayakta tedavi edilen bir rahatsızlıktır. Haini Koçaş Demokrat hastasını - her halde Menderesin bir hatırası gözüyle görmüştür - kliniğin 25 numaralı yatağına yatırdı. Akşemseddinoğlu Klinikte 35 gün süren tedavisi süresince kaçmakla il- gili tek laf etmedi. Ama siyasi ko- nuşmalardan ve bilhassa (Yassıada ve Kayseri ile ilgili sohbetlerden ge- ri kalmadı. Öyle ki, her gece bir o- dada toplanılıyor ve geçmiş günle- rin dedikoduları yapılıyordu. Akşem- settinoğlu iyi bir demagog olması do- layısıyla konuyu daima istediği ota- rafa yönelterek mümkün olduğu ka- dar etrafındakilerin itimadını ka- zanmağa gayret ediyor ve bunda mu- vaffak da oluyordu. Hatta, bir ke- resinde - oda arkadaşı Avukat Şük- rü Oğuzun söylediğine göre - Jandar- malardan birine "Benim kaymakam- lığım zamanında jandarmaların si- lahları hep boş olurdu. Ver bakayım, seninki nasıl?" demiş ve tabancanın şarjürünü muayene ederek geri ver- miştir. Akşemseddinoğlu ancak 36. gün sessizce ortadan kayboluverdi ve nerede olduğu ancak hududu geçip Yunanistana siyasi mülteci olarak sığındıktan sonra anlaşılabildi. Sessiz ve derinden git Ozün her şey saatler 18,20 yi gös- terirken başladı. Kliniğin Nö- betçi Doktoru Raci Sonay mutad ak- şam kontrolü sırasında Sabık D. P. Milletvekillerine ait 25 numaralı ya- tağın boş olduğunu görerek ikinci katın merdivenlerini telâşla indi ve biraz evvel pencereden, bahçede ol- duklarını gördüğü görevli jandarma- HER EVİN. amaa AKİS — BAS