8 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

8 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER sayıldı. D.P. nin bindirilmiş kıtalar e olun Yıldızın bu defa A.P. hesabına çalıştığı anlaşıl- dı, ama doğrusu işin mahiyeti ta manasıyla kavranamadı. Bunun dışında, Yıldızın arkasında gene kerestecilikle ilgili ensesi kalın bir A. P, linin' bulunduğu söylentisi semtte çalışanlar arasında yayıldı. Yıldızın çağrısına Keresteciler Si- tesinden gidenler arasında yakalanıp tesbit edilenler Hüseyin Hüsnü Dün- dar, Nazım Şeker, Nazım Kadıoğlu, ükrü Uzun, Ramiz Özbıyık, Lütfi Yıldırım adındaki vatandaşlar oldu- lar an yola çıkarken ne o hik- metse Yıldız ortadan kayboldu. Söy- lenilen yapıldı ve Sıhhiyeden o Kızı- lay istikametine doğru oyürünmeğe başlandı. Kalabalık olmasına kalabalık gerin dövizler taşıyarak (o yürü- yen küçük grup önce, bu tarz yü- rüyüşlere kanıksamış olan o başkent- lilerden fazla alâka görmedi. Dönüp bakan az oldu. Dönüp bakanlar da, levhalarda ne yazılı olduğunu oku- aya dahi üşendiler. Ama o saatte kalabalık olan Bulvarda meraklı da yok değildi. Bunlar, üzerlerinde İnö- nü ve Hükümet aleyhinde, bilhassa lunca Bulvarın o saatteki (o halkını teşkil eden genç üniversiteliler, su- baylar ve memurlar irkildiler. Za- ten son tahrikler dolayısıyla burun- larından soluyorlar ve i şımarıklıklar, haksız ve tecavüzler karşısında kendilerini güç tutuyorlardı. Demek iş, Kızılay mey- danına, Menderes iktidarının devril- diği yerlere eli sopalı adamlar çı- karmaya kadar varmıştı. Dövizciler, karşılarında ilk defa bir haritacı yüzbaşı buldular. Yüzba- şı, naranın en koyusunu atan dö- vizcinin suratına iki tokat patlattı, elinden dövizini aldığı gibi (o parala- Gençler subaylara sevgi gösteriyor Asıl koalisyon iş başında 7-8 kişilik grup o akşam, Yük- sel Palasın önünde, istenilen saatte bulundu. Remzi Yıldız da, randevu- suna sadakat göstererek, geldi. Gru- bun taşıması için Yıldız tarafından hazırlanan veya hazırlatılan bir iki döviz de Yüksel Palasın önüne geti- rilmişti. Bunlar aceleyle tevsi edildi. Kervan buradan sessiz sedasız yo- la çıktı. “Yıldızın EE göre, bu dövizleri taşıyarak Sıhhiyeden Kızı- laya doğru çıkılacak ve tam Kızılay meydanına gelindiği sırada (küçük gruba binlerce kişi katılmış olacak- tu. 6 İnönüyle Kumandanların görüşmele- rini tenkit eden ve Başbakanı istifa- ya davet eden yazılar bulunan lev- halarla odolaşanları önce osüzmeye başladılar, sonra etraflarına toplan- dılar. Kalabalık, dövizcilerin hoşuna git- ti. Yıldızın dediği çıkmıştı! İçlerin- den biri, halkın kendilerinden yana olduğunu sanarak "İnönü istifa et!", "Açık rejim dedin, ne yaptın.", "İs- tifa.." diye bağırmağa başladı. Buna diğerleri de katıldılar. Dövizli oko- mik gruptan naralar yükselmeye baş- layınca ve bunların meşrebi belli o- dı. Bir iki subay ve bazı gençler da- ha dövizcilerin üzerlerine yürüdü. Yıldızın adamları ne olduğunu şaşırdılar. Hani, herkes kendilerini alkışlayacak, hep beraber "İnönü is- tifa." diye bağırılacaktı ? Halbuki et- raflarında sadece, kendilerine hiddet- le ve nefretle bakan çehreler vardı. Buna rağmen yürümeye devam etti- ler. Bu sırada Postanene geçilmiş, Kızılaya doğru ilerlenmişti. İtişmeyi görenlerin dikkati salakça yazılmış dövizlere takılınca kızgınlık daha da arttı. Dövizciler fena halde hırpalan- maya başladılar. Bir kaçı yere düş- AKİS, 8 EKİM 1962