1 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

1 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

mekte, "Siyasi mesele olur. İşporta- cılarla uğraşamam" demektedir. Bu yüzden şehrin yüzkarası haline ge- len bu semt bir türlü temizleneme- mektedir Gümrükler Pır pır eder, uçamaz ( yümüzdeki günlerde, Gümrük de- OKolrni ağızağıza doldurmuş bulu- nan bloke edilmiş, binlerce liralık malul bir kısmından kurtulmak im- kânı sağlanacaktır. Bu husus, uzun müddetten beri i- ki malların serbest bırakılmasında 1s- rar etmekte ve bunun piyasayı ferah latacağını söylemektedir. ük - iş i bir komisyon kurulmasını ve serbest bırakılacak malların tesbitini talep etti. Böylelikle, gerçekten o lüzumlu mallar Gümrükte beklemekten kur- tulmuş olacaktır. Meselâ, tarım sektöründe gerekli olan baza malzemenin, ufak tefek pü- rüzleri de olsa, bırakılmasında fazla mahzur görülmemektedir. Ancak, be- deli ödendiği halde geç gelmiş olan veya henüz bedeli ödenmemiş, veya- hut kotalara dahil edilmiş bulunan malların serbest bırakılmasının bü- yük mahzurlar tevlid edeceği, piyasa yı alabildiğine karıştıracağı iddia e- dilmektedir. Hele büyük gümrük o- yunlarıyla içeri sokulmağa çalışılan malların serbest bırakılmasına Tica- ret Bakanlığı da karşıdır. Bunların başında otomobil gelmektedir. Oto- mobillerin türlü yollardan yurda giri- Tekel Bakanlığı ise, bu malların için- Bir işportacı şi, piyasayı alabildiğine karıştırmak- de binlerce kaşkarikolu meta bulun- "İas beyler, iflâs.” ta ve çeşitli aksaklıklara sebep ol- uğunu, bunlara müsaade etmeni , maktadır cinayet olacağını ifade etmektedir. Nihayet bir uzlaşmaya (gidildi. £ Bakanlıklarıyla Gümrük - Tekel Ba- Komisyon, önümüzdeki günlerde Ticaret Bakanlığı, Tarım ve Sanayi (o kanlığı mümessillerinden müteşekkil (o çalışmaya ( bağlıyacaktır. Birkaç çizgide İ İ Bankasının eski -ve bankacılık mesleğinde mahir- mum Müdürü Ahmet Dallıya, başına gelen macera- lardan sonra Akbankın idaresi "Murahhas Üye" sıfa- tıyla verildi. Bir hususi banka olan Akbankın büyük hissedarının Adanalı milyoner iş adamı Hacı Ömer -Sabancı- Ağa olduğu düşünülürse bu tayinin ahbaplık- lar değil, iş sahasındaki meziyetler dolayısıyla yapıldı- ğı kolay ortaya çıkar. İhtilal Hükümeti, ll aldığında, Menderesin bir um nü banka kasalarının başın- da buldu. Bunların içinde, kah o sebepten, kah bu se- bepten, memleket çapında, başkent çapında veya iş ale- mi çapında şöhret sahipleri vardı. Tabii hepsinden meş- huru Mithat Dülgeydi. Unutulmaz Burhan Ulutan bun- ların arasındaydı. Ahmet Dallının adını V. C. hikayele- ri herkese duyurmuştu. Talihsiz Mehmet Akın D.P. nin Ankara il başkanı olarak biliniyordu oOMedeni Berkin çanta gibi yanında taşıdığı ve her gittiği makamın bir çarkı başına sıkıştırdığı Macit Kayra İller Bankasının Umum Müdürlüğüne kadar çıkarılmıştı. İhtilâl bunlar- dan, bankalarının adlarının alfabetik (sırayla (o Tarık Gürerki Birleşik Tasarruf ve Kredi, Sami Şehbenderleri Denizcilik Bankası, Burhan Ulutanı Etibank, Macit Kayrayı İller, Mehmet Akını Sümerbank, Haki Erolu ZİMKİLER Fe Dülge Dallı 3 ayrı tip Türk Ticaret, Fikret Aktekini Emlak ve Kredi, Ahmet Dallıyı İş Bankası, Hamit Tahsin Pekcanı Tu- rizm, Mithat Dülgeyi Ziraat Bankasının başından aldı. AKİS/21