19 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

19 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

TÜLİ'den Geçenlerde bir davette bir Amerika- lı ahbabı Metin Tokere, gülerek: "— Merak etmeyin, Damat Bey Atlantiğin sadece bu tarafında yok. Bizde de var. Bizimki Birader Bey" dedi ve Time mecmuasının sen sa- yısını gösterdi. Sadece bir sayıda -11 Ocak tari- hini taşıyan sayı- "Amerikayı Baş- kan Kennedy idare ediyor, Baş- yanılmaz tesiri neticesi toplandığına göre ME de gönül rızasıyla ödenmiş sayılmaz 3"— Mecmuanın kendisi, bu pa- raların toplanması hikayesini yazar- ken şöyle diyor: o "Yaygın olarak söylenen, Başsavcı Robert Kennedy'- nin bu paranın 1 milyon dolarını bi- linmeyen bir ahbabına bir telefon et- mek suretiyle çabucak sağladığıdır." Bobby Kennedy ve eşi Amerikanın kan Kennedy'yi de kardeşi Bobby" edebiyatının üç iğnelemesi vardı. 1 — Bir okuyucu, Yılın Adamı o- larak Papayı seçtiğinden dolayı, Time'ı tebrik (ediyor: 'Tebrikler. Bobby'nin okarışamadığı bir şeyin kalmış olduğunu görmek insana ce- saret veriyor. 2 — Bir başka okuyucu, Castro'- ya ödenen fidyei necatın amerikan halkı tarafından gönül rızasıyla ö- dendiğine dair Başkan Kennedy'nin iddiasına veriştiriyor: o "Bu paralar, Başkanın kardeşinin gizli. fakat da- "Damat Bey'i! Sahiden de; Atlantiğin ötesinde kim sabahleyin, gömleğini giyerken bir düğmenin kopuk olduğunu görse sokağa "Vay, Birader Bey!" o diye ' fırlamaktadır. Amerikalı ahbap, yandan geçen garsonun tuttuğu tepsiden bir viski alıp Metin Tokere uzatırken ilâve etti: — Ama bakıyorum da, Bobby'- ninkiler gibi sizin de sinirleriniz pek sağlam! oDemokrasi, sağlam sinir- siz olmuyor" Haberler Atina Elçiliğimiz Müsteşarı Reşat Temizerin, her tatilde arabasına atlayıp İstanbula gelişinde hususi bir maksat arıyanlara sempatik ha- riciyec © Dedikodular benim de kulağı- ma geliyor. Halbuki, evlenmek ak- lımdan bile geçmiyor. Sadece, yaşlı ailemi ziyaret için geliyorum"diyor. Müzmin bekâr, bilhassa evli bir hanimin ümitlerini böylece suya dü- şürmüş oluyor!.. Çınar Otelinde balaylarını geçirmek- te olan İpek ve Yüksel Mende- res, Sirmenlerin aksine, gazetecilere, bilhassa foto muhabirlerine çok ya- kınlık gösteriyorlar. Amatör man- ken İpek Menderes, pastel rengi, birbirinden şık döpiyesleriyle göçle- ri kamaştırırken, kocası da eşinin tam aksine, çok spor kıyafete bet ediyor. Genç karı-koca otomo- bil gezintilerinden, limonlu çay iç- dans etmekten bir de fotoğrafçılara poz vermekten -bilhassa gelin hanım- fazlasıyla hoş- lanıyorlar. Yılın kadını seçilen Yıldız Kenter vlenme dedikodularını yalanlı- — Ben sanatımla evliyim ten" diyor. Yakışıklı Müşfik Kenter ise, bo- şandığından o beri Bu seferki yıldızıymış. oAradaki yaş bir hayliymiş. "Mary Mary"nin ga- herkes Müşfikten bahsedi- za- İstanbul sosyetesinin tam kadro ile bulunduğu galanın en şık kadım, sarı saçlarına oçok yakışan leoparı ile Cemile Karacandı. Millilerden Fenerbahçeli Lefter ge- çenlerde 39. yaşına bastı. Bu yaş- ta 19 lık bir delikanlı gibi futbol oynadığım söyleyerek doğum günü- nü kutlayan ve kendisine "39 yaşın- da hâlâ meşin top peşinde koşmanı neye borçlusun?" diye soranlara Lef- AKİS/29