19 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

19 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

TİYATRO Lütfi AY Oyun: "Aceleci Kalb", 3 perde. Yazan: John Patrick Çeviren: Seçkin Selvi. Tiyatro: 6 Oyunları (Saim Alpago ve arkadaşları Elhamra). Sahneye koyan: Saim Alpago. Dekor: Ali Baylav Konu: Bir askeri hastahanede, şifasız bir hastalığn ölüme mahküm ettiği genç bir iskoçyalı erle, ona son günlerini tatlı geçirtmeğe çalışan beş hasta ve bir hemşire arasında geçen buruk bir insanlık komedyası. Ovnıyanlar: Selim Naşit (Hademe), Ergun Özcan (Tank), Gürdal Onur (Digger), Erdoğan Sıcak (Ki- wi), İlhan Daner (Bülbül), Ekrem Dümer (Tommy), Altan Karındaş (Margaret), Saim Alpago (Albay) Üner İlsever (Lachlen). (8 erkek, 1 kadın rolü). Beğendiğim: Saim Alpagonun, sınırlı bir kadro il-, sınırlı imkânlar içinde çalışmak zorunda kaldığı hal- de, oyuna vermekte güçlük çekmediği canlı, duygulu sahne düzeni; kısacık Albay rolüne ustaca kazandırdı" ğı tesirli ifade. Ekrem Dümerin neşeli, boğazına düş- kün Tommy'de canlandırdığı sevimli -ne yazık ki OF dukça alaturka- yüz. Üner İlseverin sade, rahat ve câ- zip kompozisyonu. Beğenemedierim: İlhan Denerin, bütün gücünü mi- mik ifadelerinden alması gereken, o "sessiz' Bülbül rolüne eklediği lüzumsuz hareketlilik, gereksiz telâ? ve heyecan... Ergun Özcanın Yank'da, samimi gayre "Aceleci Kalb" tine rağmen, yüzeyde kalan oyunu... Altan Karındaşın, li sanat mizacına hiç uygun düşmeyen, Margaret rolü- Şimdi İstanbulda arıyor. nün “kişi"liğini bulamamış olması... Sonuç: e Saim Alpago, İstanbulda, sanat gücünü de- gerlendirebileceği ortamı, her bakımdan, henüz bula- mamıştır. e Oyun: "Yaz Bekârı" ("The Seven Itch."), Yazan: George in Çeviren: Leylâ Erdur: Tiyatro: Bulvar Tiyatrosu (Aksaray). .H. Dekor: Teoman Özberk. Konu: Karısını, çocuğunu deniz kıyısına gönderip, yaz sıcağında, tek başına evde kalmış bir aile babası- nın uyanmıya başlıya> erkeklik içgüdülerini canlan- dıran bir fantezi. Oynıyanlar : Asuman Korad (Richard Sherman), Se- vim Girgin (Helen Sherman), Ece Han (Marie), Uğur Başaran (Kız), Kenan Büke (Dr. Brubaker), Sadettin Erbil (Tom Mackenzie) v.s. (S erkek, 5 kadın, 1 ço- cuk rolü). Beğendiğim: Asuman Koradın şimdi çok daha rahat, yumuşak ve sevimli bir "ton" kazanmış olan kompo- zisyonu... Eski fiziğine yeniden kavuşmuş olan Uğur yim Küçük Sahne yıllarını hatırlatan, canlı ve sıcak o, Beğenmediğim: Devlet Tiyatrosundan özel tiyatro- ya geçer ve yıllardan sonra İstanbul seyircisinin kar- şısına tektar çıkarken, Âsumdan Koradn "Yaz Bekâ- rı" gibi çok oynanmış, çok da görülmüş bir oyundu iyi oynadığı rollerin en iyisi olmıyan bir rolle işe baş- lamayı tercih etmiş ölmesi.,. “Yaz Bekârı" Sonuç: Saim Alpago gibi. Asuman Korad; da sanat gücünü ortaya koyabileceği şartları ve ortamı henüz imi aramaktadır. AKİS/31