19 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

19 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Sayı: 447 Cilt: XXVII Sahibi Mübin Toker Yıl:9 Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İş Haberler Kısmı: Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Tasçıoğlu (İstanbul), Seyfi Öz- genel (İzmir) . Dış Haberler Kıs- mı : Deniz Baykal - İktisadi Ha- berler Kısmı : Fasih İnal - Tıp : Dr. Akif Berki - Magazin Kısmı : Jale Candan, Türkân Türker Ak- bulut, Tüli Sezgin, Hüseyin Kork- mazgil, Semra Conker - Kitap : İlhami Soysal - Tiyatro : Lütfi Ay, Naciye Fevzi -Spor : Vildan Asır Savaşır. Resim AK Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylaner - Kutay Kayalı Klişe Doğan Klişe Atelyesi Yazı İşleri Sokak No. 15/2 Tel: 1139 92 İdare ' Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira t senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzeâr Matt Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 17.1.1963 Fiyatı I lira m HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda. Sevgili AKİS Okuyucuları Bu hafta, Türkiye için son derece önemli bir konu mecmuada geniş yer tutuyor. Konu, Petrol Meselesidir. AKİS geçen hafta dâvanın bir ucu üzerine eğilmişti. O uç ile alâkalı olarak yaptığımız çalışma, bizi da- ha büyük meselelere götürdü. Bunun üzerine ciddi ve her bir tarafla te- mas esasına dayanan faaliyete giriştik. Hadise, Kapak Konusu olacak bir önem kazandı Petrolün, yaşadığımız dünyada memleketler ve milletler için ne ka- dar esaslı ve hayati olduğunu söylemeye elbette ki lüzum yoktur. Yazıyı hazırlayanlar Petrol Dairesinin sorumlularıyla, Türkiye Petrolleri T. A. Ş nin idarecileriyle konuştular. Bu iki müessese arasında beliren ihtilâfta vaziyet almış bulunan kimselerin fikirlerini öğrendiler. Çok sayıda ka- karar, tefsir karıştırdılar. Bu arada, bol istatistik bil- gi incelendi, tarandı. Nihayet, Türkiye Petrollerinin ve petrolcülüğünün tarihçesi gözden geçirildi. AKİS böylece, her zaman olduğu gibi meselenin üzerine tam bir ta- rafsızlıkla, objektif ölçülerle, beliren cephelerin mütalâaların alarak ve bunları belirterek eğilmektedir. Memlekette gürültünün Cazla olduğa bir sırada bazı önemli hususların gözden kaçtığı, herkesin kısır politika üze- rine eğilmesi neticesi bir takım işlerin nazarların uzağında halledildiği bi- linmeyen gerçekler değildir. Demokrasilerde bunları umumi efkârın dik- katine sunmak, her şeyden çok Basının görevidir. AKİS, Basının göre- vini böyle anlamaktadır. Ancak Basının da, gürültüye kendisini kaptır- dığı ve memleketin gerçek meseleleriyle her zaman gereği kadar ilgile- nemediği ortadadır. AKİS, bu eksiği, kendi ölçüsünde elinden geldiği ka- dar kapatmaya çalışmaktadır. Bu haftaki Kapak Konumuz olan Petrol Meselesinin önemi, YURTTA OLUP BİTENLER sayfalarımızın başında bulacağınız "Petrol" yazısı okunduğunda daha iyi ortaya çıkacaktır. Bu dâva üzerinde durmakta, şüphesiz devam edeceğiz. Saygılarımızla İçindekiler Günlerin Getirdiği 6 AkKisSçÇiler sizin için 28 Yurtta Olup Bitenler 8 Kitaplar 28 Haftanın İçinden 9 Tüliden Haberler 29 Hâdiselere Bakış 18 Tiyatro 31 Tıp 20 Radyo 32 Dünyada Olup Bitenler o 22 Jale Candan 34 İş Âlemi 24 Spor 36