19 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

19 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

AKİ HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUSASI 3 Sayı: 447 Cilt: XXVII Yıl: 9 19 Ocak 1963 RTTA OLUP BİTENLER Millet Çalışmayan Meclis Son günlerde Meclis, çok kötü im- tihanlar geçiriyor. Memleket bir yeni devrin, planlı bir kalkınma dev- rinin eşiğinde bulunduğu halde bu devrin temel taşlan olan kanunlar ya komisyonlardadır, ya umumi heyette- dir. Milletvekilleri devamsızlık rekor- ları kırmakta birbirleriyle yarışıyor- lar. Komisyonlar toplanamıyor, umu- mi heyet çalışamıyor. Dış politika hakkında Genel Gö- rüşme açılması için takrir veriliyor. Gruplar kabul ediyor, Hükümet ka- bul ediyor. Görüşme acılıyor. Takri- ri veren, ertesi gün çekip Avrupaya gidiyor. Muhalefet adına konuşanla- -ın bütün derdi iç politika, af, 27 Ma- . Bu heyette Konsorsiyumu görü- elan, bu heyette füze rampaları- nı görüşeceksin, bu heyette Rus - Çin çekişmesinin dünya siyaseti üzerin- deki tesirlerini görüşeceksin, bu he- yette Kıbrıs politikasının esaslarını AKİS/8 T.B.M. M. binasının dış görünüşü Bir binaya Cromwell "Kiralıktır” levhasını asmıştı! görüşeceksin. Hayal! Politika esnafı ve oy bezirganları buna imkan ver- memişlerdir. Genel Görüşme, niçin sık Genel Görüşme açılmadığının en canlı delilini teşkil etmiştir. Bu hafta, milletin endişeyle sor- duğu sual budur: Ne olacak? Çalış- mayan bir Meclisle Demokrasinin, Meclissiz Demokrasiden farkı bulun- madığını anlamak için öyle fazla keskin bir zekâya ihtiyaç (yoktur. Bu bakımdan Meclisin mutlaka çalış- ması, kanunları çıkarması, sistemi yürütmesi ve bu mesaisi ile hem ken- disinin, hem de rejimin itibarını yük- seltmesi lâzımdır. Bir Meclis M Cum- hurbaşkanı şikâyetçi, Başbakan şi- kâyetçi, Başbakan Yardımcısı şikâ- yetçi, Basın şikâyetçi, umumi efkâr şikâyetçi.. Şu kararı veya bu kararı alıyor diye değil, O, nihayet politi- kadır ve hesabı seçimde görülür. Bu günkü Meclisten şikâyet, karar alma- masıdır, kanun yapmamasıdır, çalış- mamasıdır. İşin böyle yürümesine imkân ol- madığına göre, bu hafta Ankarada çok kimse Anayasanın Meclisin fes- hi ve seçimlerin yenilenmesi ile ilgi- li maddesini okuyor, gözden geçiri- yor, bunun işletilmesinden başka ça- renin kalıp kalmadığını kendi kendi- ne soruyordu. Petrol Başlayan savaş (Kapaktaki konu) Geçen yazın ortasında bir gün, An- karadaki Ticaret Mahkemelerinin birinde bir adam kalktı ve inanılmaz bir serinkanlılıkla şöyle dedi; "— Ne olacak T Rekabet olacak. Memlekette fiyatlar düşecek, herkes m istihsal ettiği mahsulü fazla satmak için iktisat kaidele- rinin ban ne ise o tedbire başvura- cak. O tedbire başvuracak ve mah- sulünü satacak. Ham petrolünün is- tihsalinin devam imkânlarını araya- cak. Bir kısmını da, belki ihraç ede- cek. Öyle olabilir ki Türkiye hanı