16 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

16 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

«Onlar ki verir lâf ile Dünyaya nizâmat...» Yürek soğutanlar Cinayet işleyerek işbaşına gelen General Kasım, Irak halkını ifa! ettiği sıralarda (Yeni İstanbul - 9 Şubat 1968 - Resimaltı) Irak gibi memleketlerde ihtilâlci- ler yatakta ecelleri ile ölmezler. ülkenin ihtilalle her şeyi hallettikle - i felsefesiz ihtilâlcilerini bekleyen sonuç ne yazık ki hep böy- ledir. (Tasvir - 9 Şubat 1963 - İlhan Bardakçı) Dün Bağdat Radyosu ondan "Hazreti Muhammed soyundan ge- len Kral Faysalı öldüren adam" fi- ye bahsetmiştir. (Tercüman - 9 Şu- bat 1963 - Resimaltı) Kasım ihtilâlciler tarafından öl- dürüldü - 19 General ve Halk Mah- kemesi Başkanı mevkuf - Halkın husumetini çeken subayların da tes- limi istendi. (Adalet - 9 Şubat 1963 - Manşet) K idam ettirdikleri (milli şehit ilan edildi. (Arabaşlık) Irakta darbe-i hükümet yapıldığı (haberi Ankara'da bir bomba tesiri uyandır- dı. (Adalet -9 Şubat 1963 - Haber) Kasım'a da onun Faysala yaptı- ğını yaptılar. (Medeniyet - 9 Şubat 1963 - Manşet) asımın Kasımın astırdıkları Milli Şehit ilân edildiler. (Zafer - 9 Şubat 1963 - Manşet) Öldürülenler arasında halk mah- kemesinin komünist başkanı, albay Mehdavi de var. (Akşam - 10 Şubat 1963 - Manşet) Siyasi mahkümlar serbest biri- kildi (Son Havadis - 10 Şubat 1963 - Haber) Eden bulur dünyası - General Ka- sım Irak milletini aldatarak kendi- sine hizmet eden devlet adamlarını öldürtmüş ve silâh zoru ile iktidar koltuğuna oturmuştu. Irak milleti nihayet aldatıldığını farketti ve bu sefer General Kasım ile ihtilâli ya- pan avenesinin hesabını görmek su- retiyle şerefini kurtardı. (Adalet - 10 Şubat 1963 - T.D.) Eski İhtilâl Mahkemesi Başkanı Mehdavi kurşuna dizildi - Irakta kı- zıllar esiliyor. (Yeni İstanbul - 10 Şubat 1968 . Manşet) Dün Nuri Sait Paşa bir hain, Ab- dülkerim Kasım bir kahramandı, bugün Abdülkerim Kasım bir hain, Abdülkerim Mustafa bir kahraman- dır! (...) Kasımın feci akıbeti, ihti- rasların kölesi olanlar için tam bir ibret dersidir. (...) "Eden bulur" dünyasında yaşıyoruz. (Yeni İstan- bul - 10 Şubat 1963 - Galip Erdem) enderes Kurtuldu. (Yeni İstan- bul -10 Şubat 1963 - Başlık) Kasım akıbetini kendi hazırladı. General Kasımın akıbeti, rüzgâr e- ken fırtına biçer, sözünün doğrulu- ğunu bir defa daha ispat etmiştir. (Son Havadis - 10 Şubat 1963 - Baş- yazı) Yakalanan General Kasım' ın, amcasının oğlu ve halk mahkeme- leri başkam Mahdavi ile birlikte kur- şuna dizildiği bildirilmiş. (Tasvir o 10 Şubat 1963 - Haber kısmı) Eski ihtilal mahkemesi (başkanı da idam edildi. (Yem Sabah - 10 Şu- bat 1963 - Manşet) İnsanlarda, asker olsun sivil ob sun, ibret gözü açık olsa, bu Bağdat olaylarından ne büyük dersler almak kabil... Kanla işbaşına gelenler mut- laka aynı yoldan giderler. (Yeni Sa- bah - 10 Şubat 1963 - Başyazı) Kan Temeli Üzerine Demokrasi Kurulabilir mi ? - Bağdatta olup bi- tenleri bütün halkımızın ibretle ve dikkatle takip etmesi ve onları hak- kıyla manalandırması ne kadar te- menniye değer! (Teni Sabah - 11 Şu- bat 1963 - Başyazı) İhtilâl süsü verilmiş bir hükümet darbesiyle Irakta iktidara yerleşen Abdülkerim Kasım, kendisine çok güvendiği bir sırada, grene bir hükü- met darbesiyle, koltuğunu ve haya- ta» kaybetti. (...) Telef edilen yalnız o mu? Onun ve cuntasının emirle- riyle teşkil edilen ve bir çok cana kıyan ihtilâl mahkemesi reisi de ci- nayetlerinin hesabını kanı ile ödedi. Dün, Kasım namına ihtilâl marşları söyleyen Bağdat radyosunda bugün, Kasım'ın idam ettirmiş olduğu şah- siyetlerin çocukları intikam konuş- maları yapıyorlar. (...) İyi bir metod değil bu. Darbelerle bir memleket, daha iyi bir seviyeye (yükselmiyor. (..) Şimdi zafer milliyetçilerindir. (Yeni İstanbul -11 Şubat 1963 Gökhan Evliyaoğlu) Kasım'ı öldürttüğü insanların ahı tuttu. (Tasvir - 12 Şubat 1963 - Baş- lık) İşte bu son hâdise gösteriyor ki, silahla her şey yapılır ama, milletin güveni olmadan devam ettirilemez. (Son Havadis - 12 Şubat 1963 Mümtaz Faik Fenik) Kasımın verdirdiği idam kararla- rı iptal ediliyor. (Adalet - 12 Şubat 1963 - Manşet) Pas verenler! Emekliler oorduya odönüy (Ak- şam - 10 Şubat 1963 - Haberi Diktatör Kasımın çeşitli sebepler* le emekliye sevkettiği subaylar yeni den orduya alınmıştır. (Adalet - 10 Şubat 1963 - Haber Evvelce emekliye sevkedilen su- baylar, tekrar orduya dönüyor. (A- dalet - 10 Şubat 1963 - Manşet) General Kasım tarafından, çeşit- li sebeplerle, emekliye (o sevkedilmiş olan, 1 Albay, 8 binbaşı, 10 üsteğ- men ve | teğmen (...) yeniden ordu kadrosuna alınmışlardır. (Tercüman - 10 Şubat 1963 - Haber) Kasım tarafından bir gün önce emekliye sevkedilen 58 subayın er- tesi günü üniformalarını giyerek. (Yeni İstanbul - 10 Şubat 1963 Haber kısmı) Emekli subaylar orduya ( alındı. (Zafer - 10 Şubat 1963 - Haber kıs- mı) Aç tavuk rüyasında... Bir habere göre Albay A. Mustafa 3 yıl önce emekliye ayrılmış bir hava subayı... (Dünya - 9 Şubat 1963 - Haber kısmı) Irak ihtilâli da bir bomba tesiri yapmıştır. fer - 9 Şubat haberi dün Ankara- (Za- 1963 - Haber kısmı) "Ne haddine Anayasa şartlarına zıt davranmanız!" kesinliği ve sert- liği memleket havasına hâkini ola- cak bir devreye artık girmiş olma- AKİS/19