23 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

23 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

letvekili hanımları, kızları, okızkar- deşleriydi. Üst üste geç kalan ve Mecliste bulunduğunu söyleyen mil- letvekillerine hanımlar gazetelerdeki yazılanlardan sonra biraz inanma- mağa başlamışlardı. Çare olarak ge- ce oturumlarına beraber gitmeyi bul- dular. Geldiler ve gördüler ki, beyle- ri müzakerelere iştirak etmektedir ve bir hayli meşguldürler! O gece Meclis kalabalık gecele- rinden birini yaşadı. İşte, İhtilâlden çıkmış Türkiye Cumhuriyetinin Parlamentosu! İstanbul Karo Ası Füme kostümü ve bordo renkli u ile son derece şık, saç" ları hafifçe dökülmüş genç oadam, etrafını saran gazetecilerin soru dan boya kaplıyan köylü kadını fi- gürüne dikti. Her zamanki sempa- tik haliyle gülümsüyor, fakat cevap verememekten ötürü sıkıldığı he- men belli oluyordu. Nihayet gazete- cilerin ısrarına dayanamıyarak: "— İşe başlayıp, meseleleri de- rinliğine tetkik etmeden bi şey söyliyemiyeceğim" dedi. haftanın sonla- karılan İstanbulini yeni Başkanı Necdet Uğurdu. gün, kendisinin Belediye seçildiği ve bulunduğu yere ayrılmaması, İçişleri Bekatanın kendisiyle öğle yiyeceği bildirilmişti. Aslında bu haber yeni Başkan i- çin büyük bir sürpriz teşkil etmedi. Belediye Başkanlığı için düşünüldü- günden haberdardı. Nihayet, Cu- martesi günü öğleden sonra büro- sunda çalışırken İçişleri Bakanı Hıf- zı Oğuz Bekatanın Ankaradan ken- disini aradığını bildirdiler. Uğur a- Hükü- yemeği bilgi vermesi ve ilk uçakla derhal Başkente gelmesi isteniyordu. Uğura Ankarada, İnönünün kendisini Çan- kayadaki evinde beklediği bildiril- di. Uğur, İnönünün evinde iki saat kadar kaldı. Başbakanla görüşmesi son derece rahat bir hava içinde İstanbulun yeni Belediye Baş- kanına, gerek hükümetin, gerekse teşkilâtın yeni görevinde (kendisine daima yardımcı olacağı bildirildi. Yeni Başkan Uğurdan hiç bir zaman mucize beklenmiyor, mümkün olan maddi ve mânevi yardımlar yapıla- rak, kendisinin enerji ve bilgisinden istifade edilmek isteniyordu. Necdet Uğur da zaten bu şartlar altında çalışmamak için hiç bir sebep gör- müyordu. Görevi memnuniyetle ka- bul ettiğini bildirdi. O gece Fikret Tokatla birlikte Ankara Palas Pav- yonuna gitti, geç saatlere kadar o- rada kaldı. Ama çok düşünceli hali kimsenin gözünden kaçmadı. Uğuru bekleyen dertler İstanbulun yeni Belediye Başkanı Necdet Uğurun başını en çok ağ- rtacak kurul, muhakkak ki, Bele- diye Meclisi yetkilerini haiz bulu- YURTTA OLUP BİTENLER hale geldi. Encümen Başkanlığında, halen Belediye Başkan yardımcıla- rından Turhan Gürsu bulunmakta- dır. Encümenin üyeleri ise, Hukuk İşleri Müdürü Toygar Akman, Ya- zı İşleri Müdürü Sait Tanaçan, Fen İsleri Müdürü Saadettin Tümay, Zat İşleri Müdürü Nurettin Mengitürk, Hesap İşleri Müdürü Uygur Hay- daroğlu, Veteriner Müdürü Zeki Bir- sen, Teftiş Heyeti Başkanı İhsan Ü- ner, Sağlık Müdürü İzzet oNiyazi- den müteşekkildir. İşte Necdet U- gurun derhal halletmesi gereken en önemli mesele, bu Encümendir. Zi- ra, eski devir hayranlarından teşek- kül etmiş olan Encümen, Belediye- yi halk nazarında yıpratmak için elinden geleni yapmaktadır. Bırakın Belediye için hayati önemi haiz me- Necdet Uğuru bekleyen Başkanlık masası Kâse-i fağfur Encü- , 27 Mayıs devrimiyle kaldırı- nan Encümen olacaktır. Bu men lan Belediye Meclisi oyerinle, onun yetkilerini kullanmak üzere, o zZa- manki idare tarafından, son derece ideal düşüncelerle, Belediyenin mü- dürlerinden teşekkül ettirilmişti. M. B.K.'nın, "hiç bir zümreye, hiç bir partiye karşı değiliz" mealindeki düsturuna göre teşkil edilen Encü- men, ne yazık ki, tezgünde niteliğini kaybetti, kuruluş sebebini (o unuttu. Çünkü, Encümeni teşkil eden mü- dürler, İnkılâptan önce, Kemal Ay- gün devrinde de vazife görmüş kim- selerden seçilmişti. Bu yüzden En- cümen, kendisine bu yetkileri veren M.B.K. idaresine lâyık bir kuruluş olamadı, müspet bir iş yapamıyacak seleleri, bir kira takdiri dahi Bele- diyeden tam bir ayda çıkmaktadır. Bunun yanında, Encümene mensup zevat kendi dairelerinin işleriyle ka tiyen ilgilenmemektedirler. o Encü- men toplantısında bulunmak kâfi bir mazeret haline gelmiştir. Belediye Müdürlerini ziyaret etmek isteyer vatandaşların, onları makamlarında bulması bir hâdise olmaktadır. Ken disine, Belediyenin en üst katı tah- sis edilmiş olan Encümen, emrinde- ki hademelerle Belediye cinde âdeta ikinci bir saray tı sürmektedir. İstanbul Belediyesi- nin başına büyük ümitlerle getiriler yeni Başkan Necdet Uğurun müs bet bir faaliyet için mutlaka bu Encüm ve AKİS/17.