23 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

23 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

RAD Y O İdare Reçeteler arasında Hafta içinde yağmurlu oirgün, el- lerinde bavullarıyla iki kişi, İs- tanbul Radyosunun önünde bir tak- siden inerek, Radyoevine (o girdiler. Bunlardan biri, son günlerde haklı- haksız çeşitli Radyo tenkitlerine he- def teşkil eden Basın-Yayın ve Tu- rizm Bakanlığı Başmüşaviri (o Alte- mur Kılıç; öbürüyse, Ankara Radyo- sunun eski Müdürü Mahmut OÖngö- rendi. Altemur Kılıç, Bakanlıktaki gö- revine Ağustos 1962'de başladı ve zaman kaybetmeden Türkiye Radyo- larının çeşitli işlerine el attı. Radyo- ların, yapılması gereken çeşitli işle- ri, çözüm bekleyen çeşitli meseleleri vardı. Bunun için, herşeyden önce, sağlam bir plân yapılmalıydı. Ayrı- ca, gereği gibi yetiştirilmiş elemana, anlayışa, sisteme, bilgi ve prensibe de son derece ihtiyaç bulunduğu mu- hakkaktı. Bütün bunları düşünmek, bir araya getirmek, elemanları gere- ken yerlerde kullanmaya başlamak ve ancak bundan sonra ıslahat ha- reketine girişmek herhalde çok fay- dalı olacaktı. Fakat kabul oetmek gerekir ki, Basın-Yayın kadar karı- şık ve sistemsiz bir Bakanlık daha yoktur. Radyolar ise, yıllardan beri ihmal edildikleri için bir türlü ken- dilerini toplıyamarnıaktadırlar. Durum böyle olunca, Basın - Ya- yında, hele Basın - Yayına bağlı rad- yolarda yeni bir düzen kurmaya gi- rişmek veya yenilik yapmak kolay iş değildi. Sonra, insan rahatça har* canabilirdi de.. Bu sebeple, radyolar- da yenilik, değişiklik yapmak isteyen Altemur Kılıçın ise girişmeden önce tek başına bütün tedbirleri alması da kâfi gelmeyecekti. Kendisiyle be- raber çalışanların da plân yapmaya, meselelere el atmadan önce boşluk- ları doldurmaya önem vermeleri ve buna inanmaları gerekiyordu. Başmüşavir Altemur o Kılıç, hu Tartlar içinde çalışan radyolardan biri olan İstanbul Radyosuna geldi- ğinde, acaba, çevresinde çalışanlarla beraber bütün bunları düşünmüş, ge- reken tedbirleri almış mıdır? Bu so- ruyu, lortadaki işlere bakıp müspet şekilde cevaplandırmak güçtür. Ger- çi Ankara Radyosu yenilik yapmak, orijinal (o programlar (o yayınlamak, olayları ve haberleri en kısa zaman- da dinleyicilere ulaştırmak için ça- AKİS/32 lışmaktadır. Müzik bakımından da önderliğin yine Başkent Radyosun- da olduğu söylenebilir. Ama muhak- kak ki, İstanbul Radyosunda ve di- ger il radyolarında da dinleyici için faydalı değerler vardır. Gün geçtikçe sayısı artan ve memleketin değerlerini mahalli ola- rak toplayan radyolardan bir merkez olarak da istifade edilmesi düşünül- dü. Bu amaçla ihdas edilen Merkez Program Müdürlüğünün başına, A- merikadaki televizyon gezisinden ye- ni dönmüş olan, Başkent Radyosu- nun Müdürü Mahmut Öngören geti- rildi. Ancak Öngören, bu servisin işlerini yürütmek için yeteri ka- dar eleman bulunamayacağım, rad- yolardaki ise yarayan kimseleri buraya almanın o radyoların iş- lerini güçleştireceğini ve böyle bir servisin çalışabilmesi için gereken ortamın henüz radyo İdarelerinde bulunmadığını ileri sürerek, tekrar eski görevine dönmek istedi. Fakat Amerikaya giderken, o"Döndükten sonra Radyo Müdürü olmasam da olur" demiş olmasına (o dayanılarak» adından başka hiç bir şeyi bulunma- yan bu servisi kurma işi, Öngörene Verildi. Dert bir değil ki... 12u şartlar latında dahi radyolarda gerçekten birşeyler (o yapılmasını isteyen Altemur Kılıç ile. yeni göre- vine bir türlü ısınamayan Mahmut Öngören, İstanbul Radyosuna geldi- ler. Bu ziyaretin asıl sebebi, Radyo- İstanbul Radyosu İğneli fiçı masından sonra ortaya çıkan bazı anlaşmazlıkları ohalletmekti. (Yeni Merkez Program Müdürü ise henüz çalışmaya başlamayan servisinin im- kânlarını İstanbul Radyosunda da gözden geçirmek niyetindeydi. İstanbul Radyosu ilgilileriyle bu konuda konuşmalar yapıldı. o Aşağı yukarı bir gün süren bir toplantı dü- zenlendi ve sonunda ortaya bir ta- kım meseleler çıktı. Bu meselelerin bazıları, radyolarda bugüne kadar görülen ana meselelerden ibaretti. ya yeni tâyin edilen Program Mü- Oo Bütün radyolarda olduğu gibi, İstan- dürü Naci Serezin çalışmaya başla- bul Radyosunda da, çalışanların ANKARA PALAS PAVYONUNDA Amerikalı Şarkıcı Dünya çapında şöhret FREDDIE DAVIS veve ayrıca Striptease C OL ETTE mumi arzu üzerine Bayramın birinci Pazartesi, ikinci Salı, üçüncü Çarşamba günleri tam programla saat 17.00 den 19.30 a kadar The dansant. Masa temini için 11 65 10 dan Metr dotel , AKİS-96