23 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

23 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

© A K I < Sayı: 452 Cilt: XXWTI Yıl: 9 23 Şubat 1963 HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUAS YURTTA OLUP BİTENLER Millet Son şans (Kapaktaki o hava) Şeker Bayramının bittiği (ogünden itibaren Başbakan İnönü ve Koa- lisyon Hükümeti için, rejimin ve sis- temin istikbaliyle alâkalı hayati ö- nemde bir görev bağlayacaktır. Bu görev, memlekete ji hakim Olan ka- rlılık havayı mut laka değiştirmek Ve Planlı Kalkın- . manın İlk yılı ça- lışmalarını daha ışıklı bir temelin üzerine oturtmak görevidir. Bu ya- pıldığı takdirde ba- kilmekten Oo başka çare kalmayacak- ur. Zira İnönü, yeni Bütçe ve onun imkanlarım teşkil eden vergi kanun- larıyla (o milletten son defa olarak a çık çek almıştır. İnönünün O ve Hükümetinin mu- vaffak olmamasını isteyen, olmama- sı için elinden ge- len her şeyi yapan .bir kaç çevrenin bulunduğu açıktır. Ancak millet ekse riyeti bu çevrele- rin karşısında ve İnönüyle Hüküme- tinin yanındadır. Mesele o İnönü ile Hükümetininönem siz ekalliyete de- ger vermek suretiyle onun oyununa gelmemesi, geniş kütlelerin arzula- dıkları işlerin üzerine eğilmesi ve o- nun beklediklerini yapmasıdır. Bun- da başarı kazanıldığı, tahrik ve fesa- dın üzerinde hiç durulmadığı, bun- AKİS/8 lar yok farzedildiği takdirde mem- leketin havasım değiştirmek o ka- dar zor olmayacaktır. İnönü ve Hükümeti bir büyük eksikle malüldür. Halka hitap etme- sini, onun ruhuna ışık tutmasını bil- memektedirler. Başbakan sorumluluk aldığından beri millete kaç defa hitap etmiştir. Di- Başbakan İsmet İnönü Dananın o kuyruğu ger Bakanlar ondan da tembel veya bu hususta beceriksizdirler. (o Karşı taraf el altından veya açıktan bütün dikkatleri bir takım değersiz me- selelerin üzerine çekerken İnönü ve arkadaşları, deve kuşları gibi, baş- Düşünmek lâzımdır,. ları kumun içinde iş görmektedirler. Bu yüzden hiç bir işin görülmediği kanaati yaygın bir kanaat olarak yüreklere yerleştiği gibi bütün dev- let mekanizması da atıl, hatta laçka halinden kurtulamamaktadır. Kurtu- luşun yolu ise evvelâ İnönünün ve KR şöyle bir iyi silkinme- , küllerini üzerinden atması, son nizmini memlekete aşılama- sıdır. Kendisi odi- namik olmayan bir heyetin yaldir ve böyle bir şey şimdiye kadar hiç bir yerde gö- rülmemiştir. A. P. Aç tavuklar Cumartesi günü Başbakan İsmet İnönüye "A.P. Genel Başkanı R. Gümüşpala" imza- lıyla bir muhtıra verildi. konusunda 10 ü- zerine ya 2, ya alırdı. "Dahi" ma- nasına gelen "de" "da"lar keli- melere bitişik ya almıştı, "o kadar ki" derken "o ka- darki" denmişti. Noktalama hatalarının yanında bol miktarda cümle düşüklüklerine rast- lanıyordu. Başbakan İsmet Inönüye böyle bir muhtıranın verildiğini Başbakan- lıktan bildirdiler, metni de mealen