2 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

2 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

lu bu ekibin arkasındadır ve el al- tından çalışmaktadır. Buna mukabil. Türkesin gelişine kadar aynı safta görünenlerden Cihat Bilgehan ile Saadettin Bilgiç derhal aleyhte va- ziyet aldılar ve bu İdeolojiye wi bir kimsenin "sureti katiyyede" A.P. ye giremeyeceğini bildirdiler. O za- de, eski Demokratların ve Eminsuların yanında iki isim daha belirdi: Irkçılar ve Ümmetçiler! A.P. nin nasıl bir kaynayan ka- olmaktan çıktı. nunsuzluğu kanalize ettiğinden dola- yı hacmi büyüyen A.P. nin kendi i- çinde durum bu olunca, bu büyük hacimli partinin milletin, memleke- tin ve siyasi hayatın başında bir ga- ile teşkil etmemesine imkan mı var- dır ki? Böyle bir partiyle huzur ve sükünun sağlanması kolay mıdır? Yeniden bekleşenler Türkeşe *Türkeşin gelişiyle gözler de büyük hacimli ka- gil de, bu zana dönünce bir başka şey daha görüldü. Kökleri "Eski Demokrat" olan bir kısım milletvekilleri, bir karara varmak için yeniden bekle- meye başladılar. Bunlar, eğer siyasi af çıkmıyorsa, çıkamıyorsa bunun se bebinin A. P. olduğunu bilen, gören milletvekili ve senatörlerdir. Bun 7 arasında Ahmet Topaloğlu, Nu- i Bayar, Kâzım Yurdakul gibi kim- seler vardır. Bunlar bir ara, A.P. teknesini oterketmeği ve Y.T.P; ye katılmayı ciddi şekilde (o düşünmüş- lerdir, Fakat .I.P. de gözlerini pek doldurmamıştır. Zira Y.T.P. ta- lihsiz ve başarı şansı olmayan bir yarışa katılmıştır ki A.P. nin silâh- larını kullandıkça ona mağlüp olma- sı mukadderdir, İşte bu grup. Tür- keş Meselesi dolayısıyla A. P. de saflar belli olunca ve bir ayrılık mukadder görününce i sabretmeye, işin sonucunu karar verdiler. Ankarada çıkan Za- ferin yazdıkları o-Zafer, Oİnönünün başına gaile- açması için o Türkeşe yardımcı olmayacaklarını, zira Tür- kesin memleketin de basma gaile a- çacak istidatta olduğunu, aksine, Türkeşe karşı cephe almaya hazır bulunduklarını yazmıştır- bu kana- dın görüşünü aksettirmektedir. Za- fer ile Yeni İstanbul şimdi, o konu- da, Ulus ile Zaferin birbirlerine ol- duklarından daha uzaktır. İş bir re- im meselesi haline gelmiştir ve A. P. liler Türkeşin Nasyonal Sosyalist YURTTA OLUP BİTENLER rejimine "İnönü İdaresi'ni "ehven-i şer" olarak tercih etmektedirler, Zi- ra birinci ideoloji bir Demokraside partilerin tahtıravalli oOnizamını or- A.P. deki Demokrat" milletvekillerinin kanaati, Türkeşin teşkilât çalışma- ları başladığında A. P. içinde isteris- temez bir tasfiyenin olacağı merke- zindedir. Bu tasfiyenin cereyan tar- ıma göre, bunlar vaziyetlerini ala- caklardır. Mutedillerden bir tanesi bu hafta içinde şöyle dedi: rdeşim, biz japonların in- tihar uçağı değiliz!" Albayın durumu Bunlar A.P. içinde olurken Tür- keşle etrafındakiler bir (o gülünç duruma daha düşmekten kendileri- ni kurtaramadılar. Haftanın başın- da gazetelere, Anıt abire * "14'ter adına" bir çelenk konulacağı bildi- rildi, alâka ve fotoğrafçı istendi. Alâka gösterilmedi ama, gönderildi. Belirli arzı endam edenler sadece Türkeşle adamları lerin Kabibay - Erkanlı grubu Tür- keşle bir alâkaları (o bulunmadığım bu suretle belli etmiş oldular. Ama bu, Türkeşin Anıt Kabir defterine, cafcaflı satırlar yazması- ! na tabii mani olmadı! Alpaslan Türkeş ve 14'ler adına Anıt Kabire konan çelenk Kendini 14 sanan 6 AKİS/18