9 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

9 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

( Onlar ki verir laf ile Dünyaya nizamat...) A.P. li gözüyle Türkeş! Topkapıdan itibaren binlerce va- tandaş ve yüklerce otomobille karşılanan A. Türkeş: "Millet irade- sinin, herşeyin üstünde taraftarım..." dedi. "27 Mayıs, va- #emiaşlardai tek bir kimsenin bur. nunu kanatmadan, onlar arasında hiçbir farklı muameleye meydan ver. meden, gölgesiz bir adalet ve hukuk düzeni kurmak için yapılmıştı." E- mekli Kurmay Albay A. Türkeş ya- rın Ankara'ya gidiyor. (Yeni İstan- bul - 24 Şubat 1963 - Manşet) Gelecekmiş, geliyormuş, gelmiş... Kim ? Alpaslan Türkeş!.. Alpaslan Türkeş kim? 27 Mayıs öncüsü, 27 Mayıs sonra- sının sorumlusu ve Millete göreceği de vardır elbet. Önce şu Başvekâlet ka- sasından kaybolan 280 bin dolarlık zarfın hesabı görülsün de... (Ada- let 24 Şubat 1963 .T.D. Dün özel otosu ile Edirneden şeh- rimize gelen Alpaslan Türkeş kendi- sini karşılayanların omuzları üzerin- de halkı selamlarken (Tercüman - 24 Şubat 1963- Resimaltı) Türkeş'e Kim İnanır? o (Başlık) 13 Kasım 1960 da zorla sürgün git- tiği 15-20 bin lira aylıklı yakıştırma bir vazifede kanuni müddetini doldu- rup da, geri dönüyorsa, bundan Türk umumi efkârına ne?.. Alpars- lan ama, vatenı kurtaran arslan mı- dır?.. (Son Havadis - 2 Mart 1963 - Mümtaz Faik Fenik) En son marifetiniz hepsini bastır di. Memleketin en çok okunan bir gazetesine kocaman bir manşet çek tirmişsiniz: “AP. Türkeş'e Karşı Tedbir Aldı". Kimsiniz, nereden il- ham alıyorsunuz, milletin umut bağ- lamak istediği bir partiyi küçük dü- sürmeye ne hakkınız var? (...) Ne- imiş efendim: "Türkeş kendini İnö- nü düşmanı diye tanıtıp. A.P. Teşki- latının gönlünü kazanmaya çalışıyor- muş!" Türkeş'in kendini tanıtmak i- çin gayret sarfetmeye ihtiyacı yok- tur. (Yeni İstanbul - 4 Mart 1963 - Galip Erdem) Türkeş zoraki törenle karşılandı ve konuştu. Aksarayda meydan ko- nuşması yapan Türkeş "Ülkümden vazgeçmedim" dedi. (Manşet) Tür- keş, (...) taraftarlarının ifadelerine göre omuzlarda Topkapı'dan şehre girmiştir. (Tasvir - 24 Şubat 1963 - Haber kısmı) Nasıl bir insandır bu Türkeş? Doğrusu gereği kadar tanımıyoruz. Onu değerlendirmek için henüz vakit erkendir. Yalnız elimizde bir ölçü var: Milli iradeye düşman olan ve Türk halkını sevmiyen zümreler, Ondan çok huylanıyor, fena halde saldırı- yorlar. Bu bir "fal-i hayr" olabilir. (Tercüman - 28 Şubat 1963 - Ah- met Kabaklı) Millet bir tarafa, millete hançer saplıyan Türkeş öbür yana.. a- let - 28 Şubat 1963 - Cehdi Şahingi- ray) Bazı AP liler (...) Türkeş ile AP nin aktif bir eleman ve bir lider ka- zanacağını ileri sürerken partinin teşkilât kademelerinin başında yer a- lanlar tamamiyle aksi görüşü savun- maktadırlar. (...) AP İl Başkanı Meh- met Karaoğlu Türkeş meselesi yü- zünden AP teşkilâtında doğan huzur- suzluğu belirterek demiştir ki: "Biz onun Kp zihniyetle bağdaşama- yız. (... bir gaye ve prensip ü- zerine Kurulumda, İhtilâlci bir zih- niyetle bağdaşamaz Bu bakımdan Türkeş gibi bir adamınAP ye yarar- lı olacağı düşünülemez." (Son Ha- vadis - 24 Şubat 1963 - Haber kısmı) AP ve Türkeş'le ilgili haberler yalan. (Baslık) Bugünkü bazı gaze- telere "AP Türkeş'e karşı cephe al- dı"" ve "Gümüşpala, Türkeş'e karşı geziye çıkacak" şeklinde intişar et- miş olan haberler AP yetkililerince yalanlanmıştır. (Yeni İstanbul - 4 Mart 1963 - Haber kısmı) Türkeş, bu memleketin basına, bir gaile açabilir! (Başlık) Biz, ne kadar CHP ve İnönü'nün karşısın- daysak, gene bir o kadar da Alpas- lan Türkeş ve onun etrafında suni bir gürültü yaratmak isteyen kafa- darlarının da karşısındayız, (...) Al- paslan Türkeşi yanımızda, safımız- da, önümüzde veya arkamızda gör- mek istemiyoruz. (...) Çünkü bu da- ha 1942 yılında taklib-i hükümetler yapmayı Altaylara gitmeyi tasarla- yan zat. (...) elini koyup yemin et- tiği omushafın altına kafatasçılık prensiplerini ihtiva eden programını yerleştirmiştir. o (Zafer - 24 Şubat Türkeş Yurt gezisine (o çıkmıya- cak - (...) Hindistandan döner dön- mez kendisine tezahürat yapan bir- kaç kişinin teşviki ile memlekette sevildiğini sanan bu eski MBK'cı şimdi beyanat vermekten bile kaçın- makta, hattâ yurt içi seyahatinden vazgeçeceği (söylenmektedir. (...) kendisini AP saflarında görmek is- teyenlere dün bir tebliğle (kuvvetli bir şamar indiren AP Genel Merke- zinin kararı Türkeş'i ve arkadaşları- nı sukutu hayale uğratmıştır. (Zar fer - 4 Mart 1963 - Haber kısmı) Bir feza rekortmeni! - Alpaslan Türkeş beyanname gibi beyanatında şöyle demiş: "— Bir sıçrama yaparak çağlar üzerinden atlayıp Atom ve Feza ça- ğına girmek zorundayız!" Aman efendim, bunu söylemeye ne hacet? Bir sıçrama yaparak çağ- lar üzerinden atlayan bir feza re- Çünkü durmadan bir boşlukta uçmaktadır! (Son Havadis - 4 Mart 1963 - Yedekci AKiS/23