30 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

30 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

D.P. ye oynanan oyun A.P.ye oynanmamalıdır! İhtilâlden sonra zihinlerdeki iki yoldan biri açıktı, di- geri kapalı. Açık yol Demokrasiyle giden yoldu, ka- palı yol dikta sistemine giden yol. Nitekim türlü ba- hanelerle ikinci yola sapmak isteyenler hüsrana uğra- dılar, yenildiler, perişan oldular. 27 Mayıs, Menderes demokratik rejime fiilen son vermiş bulunduğundan do- layı yapılmıştı. O ideale bağlı kaldı. Demokrasi yoluna gidileceğine göre D. P. yi kapat- mamak lazımdı. Madem ki siyasi partiler olacaktı, D. P. nin müşterileri mutlaka bir partide O birleşecekler, buluşacaklardı. Ama en kötülerin, en kalitesizlerin, en uygunsuzların idaresinde.. Mevcut hiyerarşi altüst ola- caktı. Suçlu olarak idareci tabakayı görmek, onlardan şikâyetçi bulunanlar arasında değişik zihniyette, yapı- da, temayülde kimselere şans tanımak, onlara yer aç mak lazımdı. Üstelik, D. P. yi üzerindeki kanlı elbiseyle bırak manın sayılamayacak kadar çok faydası bulunacaktı. Girişilecek siyasi ri mili. yeni bir etiket kullanı- lamayacak, suyun altında "Biz D. P. yiz* denilirken suyun yüzünde "Bize ne? Biz D. P. değiliz ki.." denile- meyecek, herkes kampını açık açık seçecekti. Milletin o tarihte D. P. den ciddi şekilde soğumuş olması sıh- hatli, sağlam başka fikir partilerinin kurulmasını sağ- lıyacak politika hayatımızdan "Demokrat Oylar" acu- besi kalkacaktı. Bu "Demokrat Oylar"ın Demokrasiyi nasıl dejenere ettiği ortadadır. Bu yapılmadı. D. P. kapatıldı. İhtilâlcilerin arasın- da, Demokrat kütlenin üzerine fatasçılar vardı. çimlerin çantada keklik hale geleceğini hayal eden aklı- evveller vardı. Bu müşterek gayretler ihtilal sonrası siyaset hayatımızın büyük hatasının işlenmesine yol açtı. gün, A. P. konusunda aynı temayüller mevcuttur. Kafatasçıların bütün arzusu budur. Bunlar, arzu ettik- leri "kahraman'"ı A. P kabul ettirtemeyeceklerini anlamışlardır. Levhayı değiştirmek istemektedirler. yi tilâl sonras H erinin yerini şimdi Y. T. P. ler almışlardır. A. P. kapatılırsa Demokrat Oylara ie. dilerinin varis olacağını sanmaktadırlar. Halbuki bu oylar onları boğacaktır. Politika hayatımız daha mik- roplu, karışık hal alacaktır. Çünkü A. P. hele son hâ- diselerden sonra damgalanmıştır. Neyse o kalmalı, her- kes durumunu açık açık tayin etmelidir. Dün D. P. nin kapatılmasının bütün mahzurları bu gün A. P. nin kapatılmasının mahzurlarıdır. Sütten ağzımız yandığına göre gene sıcak şeyi boğazımıza boca etmesek! mektedir. Milletvekilleri oturdukları “— Beyefendi, Yalçın yaşlı ve Kurtuluruz" demesi üzerine durum sofrada sual kendilerine tevcih edil- hasta.. Hapishanede gözlerini haya- (kavramış, Pa. an diğinde boyunlarını büküp "Siz da- (ta yumarsa iyi olmaz.. Bir kahra- ürkerek susmuştur. Mağramlı boş" ha iyi bilirsiniz sayın büyüğümüz!" man yaratırız Affetmek gerekir.." boğazlığının cezasını, o gece herkes demektedirler. Bu arada Fethi Mağ- (demiştir. otomobillerle (oevlerine o bırakılırken ramlının basireti bağlanmış ve bir Demiştir ama, Bayarın elindeki (| Köşkten Bakanlıklara kadar yayan iki çift söz Mağramlı: söylemek istemiştir! peçeteyi yüzüne savurur gibi reketle atması ve bir ha- ölsün... yürümek suretiyle ödemiştir! "ölürse Şimdi Bayar hakkında Mağram- Kurmay Başkanı gençleri teskin etmeğe çalışıyor Büyük sözü AKİS/11