30 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

30 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SİNEMA A.B.D. Oscar'lar Âcademy of Motion Picture Arts and Sciens'in -kısa adıyla "Sine- ma Akademisi"- o1962 yılı Oscar armağanları, önümüzdeki o hafta i- çinde törenle, kazananlarına dağıtı- lacaktır. Aday filmler, D. Lean'in "Lawrence of Arabia . Casus Law- rence"i, Ken Annakin, Andrew Morton ve Bernhard Wicki üçlü- sünün "The Longest Day-En Uzun Gün'"ü, Robert Mulligan' ın "To Kill Man-Müzik Adam"ıdır. Oscar armağanına aday kadın oyun- cular şunlardır: Anne Bancroft -'The Miracle Worker - Karanlığın İçin- den" ile-, Bette Davis - "Whatever Happen to Baby Jane - Baby Jane'e Ne Oldu ? ile-, Katharine Hepburn -"The Long Day's Journey in to the Night - Günden Geceye" ile-, Lee Remick ve Geraldine Page -"Day of Wine and Roses - Gül ve Şarap Günü" ve Sweet Bird of Youth - Gençliğin Sesi" ile-. Erkek oyuncu- lar ise, Gregory Peck. -"To. Kili A Mocking Bird" ile-, Burt Lancaster -"The Birdman of Alcatraz - Alkat- raz Kuşçusu" ile-, Jack "Day of Wine and Roses" OTootle - "Lawrence of Arabia” i- le- ve italyan Marcello Mastroiannı'- dir -"Divorce alla İtaliana - İtal- yan Nikâhı" ile, Büyük bir ihtimalle, bu yılın Os- car armağanını, yılın en pahalı ve üzerinde en çok, söz edilen, ünlü Normandiya çıkartmasını konu €- .dinmiş, sayılamayacak kadar çok yıldızı ve üç rejisörlü "En Uzun Gün" filmi; oyuncu armağanını da, yapılmış hizmetlerin karşılığı; cisi de, artık geçmiş günlerin pro- düksiyon sayısına hiç bir zaman u- laşamıyacak olan Hollywood'un, gi- derek işi yabancı filmlerin dünya distribütörlüğüne koyma politikası- nın diyeti olarak verilecektir Bir genelleme. Akademi armağanı Oscar'a aday gösterilenlerden meselâ bir Fred- rc March, bir Gary Cooper, bir Spence, Tracy, erkek oyuncular i- çinde şimdiye kadar en çok gösterilmişlerdendir. March, 31 yılında ilkin "The Royal Family of Broadway" ile armağana o katıl- AKİS/32 mıştır. Ancak ertesi yıl, "Dr. Jeckyl and Mr. Hyde" ile Oscar kazanan Maroh, 1946 yılında da, "The Best Years of Our Lives" ile, ikinci defa olarak Oscar kazanmıştır. Gary Co- oper, "Mr. Deeds Goesto Town” (1936), "Sergeant York" (1941), "The Pride of the Yankees" (1942), "For Whom the Bell Tolls" (1942), "Ningh Noon" (1952) filmlerindeki rollerinden yalnız "Sergeant York" ve "High Noon" ile Oscar kazana- bilmiştir. Spencer Tarcy de 1937 ve 38 yıl- larında, üstüste armağan kazanmış- tır. Paul Muni, James Steswart, ve "Boys Town' (1938). Dört defa aday gösterilip de hiç (kazanama- yan erkek oyuncu Gregory Peck'- tir. Paul Muni, James Stevvart ve Marlon Brando ve Laurence Oliver de dörder defa aday gösterilmişler- dir ama, Muni 1936'da, Stevvart 1940 da ve Oliver de 1948 yıllarında ancak birer armağan alabilmişlerdir. Bir defa aday gösterilmekle Os- car kazanan oyuncular Emil Jan- nings (1928), Warner Baxter (1929), Victor o McLaglen (1935), Lionel Barrymore o (1931), Paul Lukas (1943), Ray Milland (1945), Brod- rick Crawford (1949) ve Ernest Borgnine'dir. (1955). Lionel Barrymore 1930 yılınla aday gösterilmiş, ondan sonraki yıl- larda sözü bile edilmemiştir. Kadın oyunculardan Bette Davis de tam dokuz defa adaylığını koymuştur. İlk ikisiyle 1935 ve 1938 yıllarında kazanabilmiştir, o Katharine (o Hep- burn'ün bu, yedinci adaylığıdır. O- nu, listede bir noksanı ile Greer Gar- son takip etmektedir. Hepburn1932 de bir armağan kazanmış, sonraki yıllarda yenilgiye (uğramıştır . Altı