13 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

13 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Hayat Defterinden YAPRAKLAR Doğdu. Âdil Bozkurt ile Bozkurtun bir kızları oldu. Arzu adı verildi. Ganimet Bebeğe Doğdu. Behice (oBağcı ile Yüksel Bağcınm bir oğulları oldu. Salih adı verildi, yavruya Doğdu. Karı - koca her ikisi de a- vukat olan Güner Alpman ile Ümit Alpmanın bir oğulları oldu. Doğdu. Lâle ve Mehmet Özcanın bir oğullan oldu. Bebeğe Turgay adı ve- rildi. Doğdu. Feriha Marangoz ile İsmail Marangozun bir oğullan oldu. Nişanlandılar. İstanbullu yüksek mühendislerden Kenan Özyurt ile Ayten Mercan nişanlandılar. Evlendiler. Işık Türk ile Hami Gü- rün evlendiler. Ayrıldılar. Ankara sosyetesinin pek yakından tanıdığı Selda ve Rasih Minkari çifti ayrıldılar. Öldü. Baki Yüksek (Adalet Divanı üyelerinden Oo Yargıtay ' üyesi (o Vasfi Göksu, uzun bir süredenberi çekeği hastalıktan kurtulamıyarak öldü. Ce- nazesi Hacıbayram Camiinden kaldı- rılarak, aile kabristanına defnedildi. Öldü. Taylan * Etker T.L.S. kurucu- larından, Karabük Demir ve Çelik Fabrikaları eski müdürü yüksek mü- hendis Sedat Etker tedavi edilmekte olduğu Zürich'te öldü. Öldü. Sekerbank müdürlerinden Hü- seyin Kutlu görev sırasında bir tra- fik kazasında öldü. Öldü. Türkiye Petrolleri oOAnonim Ortaklığı Makina ve Tesisat Müdürü yüksek mühendis Kâmil Akçalı, ge- çirdiği bir trafik kazası sonunda öl- dü. Öldü İstanbul Barosu avukatların- dan Burhanettin Tahsin Önce öldü. Cenazesi Kadıköy Osmanağa Camiin den kaldırılarak Haydarpaşa Mezar- lığındaki aile kabristanına defnedildi. AKİS/26 Tülin, Sosyal Hizmetlerin gene ter- cüman hanımları, Çocuk Esirgeme Kurumu Başıkanı Galip Çökerin kızı Filiz Göker ve Güngör Gözubüyük, Lüsyen Avunduk ve bütün salonda yekünu beşi geçmiyeın erkeklerin bi- ri yine Dario Moreno! Ankaranın "Kim Novak"ı Yaşar hanım büyük alâka celbetti. Defilede, Novakın son filminde giydiği şapkaya çok benzi - yen beyaz şapkası ile başköşede otu- ruyordu. Faize de durmadan ediyordu: anons — Bu elbise de Yaşar hanımın. Kendisi otuz elbise birden ısmarladı. Bu pantalon da Yaşar hanımın... Bu A mayo keza kendisinin... ada ve Boğazda motörü var, bunları orada giyecek." Seyirciler "Yaşar hanım'"ı gör- mek istediler. Yaşar hanım ayağa kalktı, selâm verdi. Fakat, seyirciler tatmin olunmamışlardı. Çünkü her- kes, daha ziyade, en aşağı 15 bin li- ralık elbiseyi birden ısmarlıyan K o - casının kim olduğunu merak ediyor- du. Birara, soyadlarının Bozkurt ol- duğu haberi etrafta dolaştı. Mankenler de cidden iyi idiler. Bilhassa Aydüz, gençliği nisbetinde güzel ve tatlı; Tülin ise, tabii çok alışıktı. Bu arada yine mikrofonda Tülinin altı aydır resme çalıştığı ve ayın 18'inde bir sergi açacağı birkaç defa söylendi. Geçen haftaki C.H.P. neticeleri balosunun çıktı! Bir süredir Dünya gazetesine boykot ilân eden bir C.H.P. li hanıma da bu gazetenin dokuz aylık abonesi çıktı. C.H.P. Kabul Bürosuna giren şiş- at, masanın başında dert dinleyen nâzik partili hanıma yaklaş- tı ve sert bir eda ile: — İş istiyorum" dedi. Hemen bir dilek fişi doldurmaya başlıyan nazik hanım, ziyaretçinin adını ve soyadını sordu. Şişman zat fena halde sinirlenmişti: — Kim olursam olayım, bu par- tiye on senedir hizmet ediyorum, iş isterim" diye çıkıştı. Esmer hanım sabır ve nezaketle, bu sefer de: "— Ne işi istiyorsunuz" diye sor- du. öteki gayet ciddi: "— En aşağı, umum müdürlük" diye cevap verdi ve bürodan çıkıp gitti, Tam o sırada odaya giren Genç- lik Kolu Başkanı Muzaffer Selçuk, çıkan zata saygıyla selâm verdi. Çı- kan zat şakayı çok seven C.H.P. milletvekili Cihad Babandı. Geçen Pazartesi, Birleşmiş oMillet- lerden Dr. Hoo şerefine Çin Bü- yük Elçiliğinde kokteylde Muhlis Ete, Celâl Tevfik Karasapan ve eşi, Karayollarından Erol Yaltka- ya ve eşi, İnhisarlar Başmüdürü Me- lih Sağtür ve eşi, Eski Anadolu A- jansçılardan Erdoğan Ulus ve Nail Mutlugil, Selâmi İzzet Sedesin kızı ve bazı yabancı elçilikler mensupları geç vakitlere kadar kaldılar. maktan çekindikleri için, vazgeçtiler. AKİS - 187