27 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

27 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

de yaşayan bedevi aşiretleri Kralın safında yerlerini almışlardır. Hatta bu bedevilerin bir kısmı şehirlere ge- tirilerek silâhlandırılmış ve onüma- yişlerin bastırılmasında kullanılmış- tır. Ordu birliklerinin de hükümetle çatışma halinde olduğunu gösterecek bir olaya şimdiye kadar rastlanılma- mışta. Haftanın ortalarına doğru hükü- met kuvvetleri süküneti tesise omu- vaffak oldular. Bir-iki nümayiş te- şebbüsü Polis tarafından daha baş- lamadan bastırıldı. Hükümetin, ken- dine güvenini yeniden o kazandığı, Başbakanla Kralın yaptığı (o konuş- malardan da anlaşılıyordu. o Başba- kan, "Memlekette huzur ve güvenli- ği bozmaya kalkışacak olanların şid- detle cezalandırılacağını" söylerken, Kral da bu gibi kimselerin "sinek gi- bi ezileceklerini" bildiriyordu. Buna rağmen, yapılan açıklamalarda hü- kümette gayesinin o"kardeş arap memleketleri ile karşılıklı (o anlayışı temin etmek ve ayrılmaz arap mil- letlerini birleştirici hareketleri des- teklemek" olduğu da belirtilmeden geçilmiyordu. Böylece hükümet, bir yandan tehdit, bir yandan taviz yo- lunu kullanarak durumu kurtarma- ya çalıyordu. Durumun kıymetlendirilmesini ya- parken dikkat edilmesi gereken 6- nemli nokta, bu politikanın geçici bir dengeye dayandığıdır. BM dengeyi u- zun bir zaman içinde bu şekilde sür- "dürmek imkânı mevcut değildir. Ta hükümet Arap Birliğine taraftar ol- DÜNYADA OLUP BİTENLER duğunu söylemekle kalmayacak ve bu birliğe girecektir, ya da kendi- sinde o gücü bulup birliği reddede- cektir. Bunun ikisinin ortası yoktur,' Meselenin birinci şekilde (o çözülebil- mesi için Nasır, Hüseyinden tâcını istemektedir. Ürdün Kralının bu fi- yatı ödemeye yanaşmıyacağı açıktır. Arap Birliğine muhalefet etmekse artık Hüseyinin gücünü aşan bir iş haline gelmiştir. Böyle bir teşebbüs de muhtemelen gene Ürdün tacına malolacaktır. Hüseyin çok (müşkül bir durumdadır. Önümüzdeki günlerde bu geçici dengenin Arap Birliği lehine bozulu- şuna şahit olacağız. Tarihi akis bu- nu gerektirmektedir. Orta - Doğuda krallar çıkmaza girmiştir. Rüzgarlı Matbaa itap Mecmua Gazete Ve Her Türlü Baskı işleriniz için Emrinizdedir AKİS — 713 AKİS/19