27 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

27 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

TÜLİ'den Anara Gazetetilerinin Basın Ba- losu yılın en eğlenceli balosu ol- du. Ankara Palasın geniş salonları- nı ve paviyonunu o gece Bakanlar, milletvekilleri, politikacılar, kordip- lomatik, gazeteciler ve Başkent sos- yetesinin (kalburüstü simaları doldur- dular, Balo, ancak sabahın eriten sa- atlerinde dağıldı. Tatlı hatıralar bı- rakarak... işte, bunlardan bazıları: * Piyangoda herkesin gözü buzdola- bındaydı. Sigara paketleri içinde sa- tılan biletleri herkes buzdolabını dü- Cumhurbaş- şünerek aldı. Buzdolabı, kanlığı Genel Sekreter Nasır Zey- tinoğluya çıktı. Bu şans kimseyi şa- şırtmadı. Zira, Nâsır Zeytinoğlu, briç masasında Bakanlık kazanan dünya- nın tek briçcisidir. * Balonun en eğlenceli, en alâka çe- ken köşesi Almanya Büyük Elçiliği ta rafından hazırlanan Münih Biraha- nesiydi. Birahanenin tanzimiyle Bü- yük Elçinin zarif eşi ve onun hoş kı- zı bizzat meşgul oldular. Dekorlar Devlet Tiyatrosundan alındı. Ortaya fıçılar konuldu. Başta Büyük 'Elçi- nin eşi, elçilik mensuplarının eşleri. Basın Balosunda twist yapan Meclis Başkan vekili Nurettin Ok Cumbadan AKİS/24 Rumbaya Haberler sarışın güzel kızları hep, birahane garsonu kılığında bira sattılar. An- cak, birahanenin nasıl bir tehlike ge- çirdiğini çok az kimse öğrendi. Birahanenin bira ve o sosislerinin teminini Büyük Elçinin kendisi üze- rine almıştı. Bunlar Almanyadan o- zei bir uçakla gelecekti. Balo günü öğleye kadar uçak görünmeyince El- çiyi bir telâş aldı. Telgraflar, telsiz- ler, telefonlar.. Öğrenildi ki uçak an- cak balonun ertesi günü Ankaraya gelebilecektir. Tabu herkeste şafak tt. O zaman Büyük Elçi kolları sı- vadı, elçilikte ve elçilik omensupları- nın evlerinde ne kadar bira ve sosis varsa topladı. Allahtan bunlar bol çıktı. Hepsi getirildi ve hepsi satıl- dı. Şimdi Büyük Elçi, uçağın getir- diği üç büyük fiçı bira ile bir Bi- ra Partisi vermeye hazırlanıyor. * Büyük salonda çalan İlham Gen- çer gecenin neşe kaynağıydı. Gençer mikrofondan dansedenlere takılarak tatlı espriler yaptı, zaman zaman Pis te çıkarak baçkentlilere olimbo dan- sının figürlerini öğretti. En son ya- pılan müsabakayı da o kazandı. * Gecenin en hareketli (o politikacısı Hıfzı Oğuz Bekataydı. o Tabii sena- törlerden bazıları ile uzun süren soh- betlere daldı. Ancak pek alçak sesle konuştuklarından bu koyu sohbetin konusunu kimse öğrenemedi. Başba- kan Yardımcısı Turhan Feyzioğlu eşiyle birlikte bol bol resim çektirdi. C.K.M.P. li Bakanlardan Celâl Tev- fik Karasapan en erken ayrılan po- litikacıydı. Hasan Dinçer Ankara Ga- HURİYE CERTERİN DEFİLESİ Pek Yakından AKİS — “7