27 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

27 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 461 Cilt: XXVTI Yıl:9 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Civa- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Topçuoğlu (İstanbul), Seyfi OÖz- genel (İzmir) - Dış Haberler Kıs- mı : Deniz Baykal - İktisadi ha- berler kısmı : Fasih İnal - Musiki : Daniyal Eriç - Magazin Kısmı : Jale Candan, Tüli Sezgin, Bihin Anter, Hüseyin Korkmazgil - Ti- yatro : Lütfi Ay, Naciye Fevzi - Sinema : T. Kakınç - Spor : Vil- dan Âşir Savaşır. Resim Ali Parmekerli - Hakkı Tümgen Fotoğraf Sungur Taylaner - Kutay Kayalı Klişe Doğan Klişe Atelyesi Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Tel:1189 92 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 30.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arta kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbası Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 26.4.1963 Fiyatı 1 Lira 0 HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda. Sevgili AKİS Okuyucuları, A man yarabbi, bu hafta bazı gazeteleri okurken nasıl güldüğümüzü an- latmak zordur. Gazeteler, malüm kanadın gazeteleridir; Yeni İstan- bulu. Zaferi, Adaleti... AKİS, Demokrasi düşmanıdır! AKİS milli iradeye karşıdır; AKİS parlamenter rejimi istememektedir! AKİS milletin tem- silcilerini tehdit etmektedir! Peki, neden? Çünkü AKİS geçen sayısında, ziyadesiyle meşhur Reşat Özardanın tes- rii dokunulmazlığının kaldırılmaması için oy kullanan omilletvekillerinin İsimlerini yazarken, yanlarına ev adresleriyle telefon numaralarını da ek- lemiştir. Bu demekmiş ki: "Aklınızı başınıza odevşirin ve adam gibi oy kullanın. Aksi halde, sebep olacağınız hâdiselerde eviniz kafanıza geçiri- lir!" Bir defa, AKİS her şeyle itham edilebilir ama, her halde Demokrasiye düşman olmakla, milli iradeye karşı bulunmakla, parlamenter rejimi is- tememekle itham edilemez. Dokuz yıllık yayın bayatında, bazan en zor devrelerde, bazan demokratik rejimin -Reşat Özarda nevrinden talihsizlik- ler yüzünden- sevimsiz hale geldiği günlerde, AKİS hep, Türkiye için tek çıkar yolun Demokrasiyi yürütmek olduğu- görüşünü savunmuş ve o gö- rüşün dışına bir tek gün çıkmamıştır. Bir takım kafatasçıların şimdi, De- mokrasinin müdafaasını AKİS'e karşı yapmaya kalkışmaları dağlardaki bütün tavşanları kahkahadan kırıp geçirecek bir teşebbüstür. Sonra, ev adresi ilân etmek neden -A.P. nin gecekondu başyazarının bu konuda feryat ederken kullandığı tâbirlerle- "Büyük Meclisin manevi şahsiyetine ve üyelerine hakaret ve Büyük Meclisi bir dokunulmazlığın kaldırılması bahsinde tazyik etmek" olsun? Eğer insan, bir marifet yap- mamışsa, ev adresiyle telefon numarasının yazılmasına hiç umursamaz. Değil mi? Bir iyi iş yapmışsa, memnun olur. Zira tebrikler ve takdirler böylece kendisini daha kolay bulur. Yok, memleketi disi biliyor, hissediyorsa, buna rağmen, iyi niyetten ve sorumluluk duy- gusundan mahrumsa, bakın işte o zaman kuyruğuna basılımşcasına can- hıraş çığlıklar atmakta yerden göğe haklıdır. Hattâ, hemen başka .bir ye- re taşınmak için denklemini hazırlaması bile son derece mantıkidir. İsmet- Paşaya sırtını dayayıp İsmet Paşanın güçlensin diye bunca gay- ret sarfettiği fidanı "yaban domuzu"na yedireceksin. Demokrasinin hak- larından faydalanıp onun hiç bir vecibesini yerine getirmeyeceksin. "Höt" denildiği zaman kaçacak delik arayıp durum biraz sükünet bulunca me- lanet fırıldaklarını tekrar çevirmeye başlayacaksın. Ev adresinle telefon numaran yazılınca, sen elbette ateş düşmüş sa- manlığa dönersin aslanım! Savcılarımızla AKİS İçindekiler Günlerin Getirdiği 4 Sahi Şimdi Neredeler? 22 Yurtta Olup Bitenleri 6 Tüliden Haberler, 24 Haftanın İçinden 7 Musiki 26 kle mİ W Sinema 28 Dünyada Olup Bitenler 18 Tiyatro 80 Yabancı Gözüyle Türkiye 20 Sosyal Hayat 32 Kitapları 21 Spor, 34 AKİS/3