27 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

27 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

m HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet 43 sene sonra u haftanın başında bir gün, 79 ya- şındaki Başbakan İsmet İnönü e- Vinden çıkıp görevi başına giderken, evinin bahçesine sıralanmış ve marş- lar çalmakta olan bir bandoyu göz- leri yaşararak teftiş etti. Gözleri ya- şaran, sadece 79 yaşındaki Başbakan İsmet İnönü değildi. Bahçede ve e- vin kapısı önünde toplanmış olan kalabalığın da gözleri ogayrihtiyari uslandı. Başbakan, tam asker usulüy- le önce ilk sıranın önünden, elinde şapkası geçti, sonra dolanıp arka sı- rayı gözden geçirdi. Bando, ilkokul öğrencilerinden müteşekkil bir ban- AKİS/6 23 Nisan günü çocuk bandosu ve İsmet İnönü 43 yılın sonunda iki nesil doydu ve o sırada Harbiye -marşını çalıyordu. 23 Nisan dolayısıyla, 79 yaşındaki Başbakan İsmet İnönüyü tebrike gelmişlerdi. Aynı o bandoyu Ankaralılar, Başkentin caddelerinde gördüler ve hararetle, sevgiyle alkış- ladılar. 43 yıl.. Başbakan İsmet İnönü o akşam Türkiye radyolarında 23 Ni- sanın manasını ve önemini milletine anlatırken ilk Türkiye Büyük Millet Meclisinin o açılışından bu yana tam 43 yılın geçmiş bulunduğunu hatır- lamadan edemedi. Bu 43 yıl, bir ö- mür, Türkiyenin bugünkü Başbaka- nının da memlekete fasılasız hizmet- le geçmiş mazisinin en önemli par- çasıdır. Düşünmek lâzımdır ki 43 yı- lın sonunda aynı adam, aynı irade ve azimle bu memleketi bir iyi istikba- Yıl:9 27 Nisan 1963 Sayı: 461 Cilt: XXVII le götürmenin gayreti içindedir, bu- nu başarmak için her çeşitten ve her çevreden "karşı kuvvet" ile mücade- le halindedir. İsmet İnönü savaşında başarı ka- zanacaktır veya okazanmayacaktır. Ama haftanın başındaki o sahneyi seyredenler, İsmet İnönünün mille- tinin şükranına ziyadesiyle hak ka- zanmış olduğunu teslim ettiler. Güvenlik Tevkifler ve ötesi undan bir ay kadar önce, Mart a- yının sonlarında, Eskişehirde ve Polatlıda, arkadan Afyonda bir be- yannamenin ordu birlikleri içinde do- laştırılmaya çalışıldığı görüldü. Be-